Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta Beercan 70-210 F4: De onderdelen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta Beercan 70-210 F4: De onderdelen...

    Ik was al een tijdje op zoek naar een Beercan voor m'n collectie. Deze morgen kwam mijn aankoop toe. Voor een prikje, maar ook met interne wildgroei...
    Dus de schroevendraaiertjes bovengehaald, en voor het eerst een lens gedemonteerd. Wel eens interessant om te zien hoe een lens mechanisch funtioneert.

    En dit zijn de onderdelen... (voor de demontage van de zwevende lensgroep. Toen ik de foto nam was ik nog aan het twijfelen of ik dat wel zou doen..)


    Ondertussen zit de lens ook weer in elkaar, op een paar cosmetische prullen na. Mechanisch werkt de lens, nu eens testen of ze optisch functioneert zoals een Beercan dat zou moeten.
    Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

  • #2
    Re: Minolta Beercan 70-210 F4: De onderdelen...

    moet toegeven, je durft meer dan ik
    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

    Comment


    • #3
      Re: Minolta Beercan 70-210 F4: De onderdelen...

      hopelijk heb je de schimmel chemisch behandeld, anders is de kans rëeel dat ze terugkomt... (spreek uit ervaring helaas)

      Grts Jan
      Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

      Comment


      • #4
        Re: Minolta Beercan 70-210 F4: De onderdelen...

        Enig idee waarmee dat zou kunnen?
        En ondertussen... Enig idee waarmee ik de lenzen grondig zou kunnen reinigen?

        Ik ging er sowieso vanuit dat de lens nogmaals open zal moeten, maar ik hoop het dan wel goed te doen.
        Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

        Comment


        • #5
          Re: Minolta Beercan 70-210 F4: De onderdelen...

          Oorspronkelijk geplaatst door Mountainhunter Bekijk bericht
          Enig idee waarmee dat zou kunnen?
          En ondertussen... Enig idee waarmee ik de lenzen grondig zou kunnen reinigen?

          Ik ging er sowieso vanuit dat de lens nogmaals open zal moeten, maar ik hoop het dan wel goed te doen.
          ik heb ontsmettingsalcohol gebruikt (rijkelijk)

          Grts Jan
          Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

          Comment


          • #6
            Re: Minolta Beercan 70-210 F4: De onderdelen...

            Bedankt voor de tip. Een project voor de volgende regenachtige dag.
            Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

            Comment


            • #7
              Re: Minolta Beercan 70-210 F4: De onderdelen...

              Ik heb die van mij ook met alcohol gereinigd, maar er zat wel geen schimmel in.

              Als je ze toch open hebt zou ik ineens ook het diafragma ontvetten (zeepsopje, en gedestileerd water).

              Hier mijn verhaal

              Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
              As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
              like.no.other

              Comment


              • #8
                Re: Minolta Beercan 70-210 F4: De onderdelen...

                Aan de tandenstoker te zien, zijn we over dezelfde site gestruikeld.

                Het diafragma ziet er bij mij nog zeer goed uit, en ik denk dat ik er vanaf zal blijven. Naar de foto's te oordelen werk je wel een stuk ordentelijker dan ik.
                Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                Comment


                • #9
                  Re: Minolta Beercan 70-210 F4: De onderdelen...

                  ordelijk ? ik ? wow

                  nee mijn mechanische escapades zijn meestal veel groter, auto onderdelen gooi ik allemaal op 1 grote hoop maar deze stukjes waren toch net iets te klein naar mijn zin.
                  As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                  like.no.other

                  Comment


                  • #10
                    Re: Minolta Beercan 70-210 F4: De onderdelen...

                    Sorry maar, wat is er zo speciaal aan een beercan?
                    Last edited by Quant; 6 augustus 2008, 15:04.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Minolta Beercan 70-210 F4: De onderdelen...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Quant Bekijk bericht
                      Sorry maar, wat is er zo speciaal aan een beercan?
                      dat je er ook bier kunt uit drinken

                      nee, de lens heeft de vorm van blikje bier vandaar de beercan.

                      zijn zeer gegeert omwille van hun optische kwaliteit, worden helaas niet meer geproduceert.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Minolta Beercan 70-210 F4: De onderdelen...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Quant Bekijk bericht
                        Sorry maar, wat is er zo speciaal aan een beercan?
                        Minolta-mannen weten waarom
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment

                        Working...
                        X