Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem Nikkor AF-D 80-200/2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem Nikkor AF-D 80-200/2.8

    Ik heb een probleem met mijn Nikkor AF-D 80-200/2.8.

    De ring waarmee je de lens op A of M zet lijkt los te zitten, althans hij klikt niet meer vast tot ie ook echt vast zit. Het zilveren pinnentje dat de ring vastzet beweegt ook op en neer. De lens werkt overigens nog wel op A en M. Maar omdat de ring nu steeds verdraaid is het erg moeilijk fotograferen.

    Is dit een bekent probleem voor deze lens en wat gaat reparatie mij kosten? Of is er zelf iets aan te doen? Mij lijkt het dat er onder de ring zelf iets los zit, een veertje ofzo.

    Ik heb de ring nu even met plakband op A vastgeplakt maar dit wil ik niet gaan gebruiken als vaste oplossing.

    Wie heeft wijze raad in deze?

  • #2
    Re: Probleem Nikkor AF-D 80-200/2.8

    Heb ik ook voor met mijn 80-200 objectief. Lijkt me een zwak punt van dit objectief.

    Voor het maken van foto's moet ik nu effe voelen of de ring wel op de goede plaats staat. Niet superhandig, maja. De lens heeft nog enkele andere meer serieuze mankementjes waardoor het voor mij niet meer loont om hem op te sturen.

    Comment


    • #3
      Re: Probleem Nikkor AF-D 80-200/2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door Bke Bekijk bericht
      Heb ik ook voor met mijn 80-200 objectief. Lijkt me een zwak punt van dit objectief.

      Voor het maken van foto's moet ik nu effe voelen of de ring wel op de goede plaats staat. Niet superhandig, maja. De lens heeft nog enkele andere meer serieuze mankementjes waardoor het voor mij niet meer loont om hem op te sturen.

      Ben jij van plan om de ring te laten repareren of valt er mee te leven. Ik vind het eigenlijk doodzonde van een lens die overigens verder zeer stevig in elkaar zit.

      Welke mankementen vertoont jouw lens nog meer? De ring is het enige mankement dat de mijne vertoont na ruim 2 jaar gebruik.

      Comment

      Working...
      X