Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

adapters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • adapters

    Ik heb een aantal manuele lenzen op de kop kunnen die ik op mijn digitale body
    canon wil gebruiken.Waar kan ik zo adapter kopen.voor canon fd en olympus om

  • #2
    Re: adapters

    Op BD zijn er hierover al een aantal keer dingen geschreven

    Heb vroeger voor mijn 300D ook zo'n adapter gehad omdat ik van mijn vader een aantal FD lenzen had geërfd. Om mijn toestel te leren kennen en een beetje te spelen was deze adapter wel goed.

    Je verliest natuurlijk wel autofocus.


    Bij SRB UK kun je zo'n adapters gemakkelijk vinden en bestellen.

    www.srbfilm.co.uk

    Ze kosten nu ongeveer 50£ (zonder verzending). Als je reeds een arsenaal EF lenzen hebt zou ik dit niet doen, maar als je toch een aantal FD lenzen hebt en je moet je camera en lenzen nog goed leren kennen dan is dit misschien de moeite waard.

    Tegenwoordig kun je denk ik beter een setje kitlenzen nemen dan zo'n adapter vooral vanwege de ontbrekende autofocus.

    Mvg

    Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

    Comment


    • #3
      Re: adapters

      hhhhhhhhh
      Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 15:17. Reden: ggggggggggggg

      Comment


      • #4
        Re: adapters

        Oorspronkelijk geplaatst door siberische tijger Bekijk bericht
        Ik heb een aantal manuele lenzen op de kop kunnen die ik op mijn digitale body
        canon wil gebruiken.Waar kan ik zo adapter kopen.voor canon fd en olympus om
        Canon FD kan je beter vergeten , tenzij voor macro en voor OM lenzen zijn goedkope adapters te koop:

        Comment

        Working...
        X