Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens ? Sigma 24-70 of Canon 24-105 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens ? Sigma 24-70 of Canon 24-105 ?

    Hi,
    'k heb besloten een bijkomende lens aan te schaffen voor mijn 400D. Momenteel heb ik enkel de kitlens 18-55 IS.
    Aangezien ik mij nu vooral bezighoud met modelfotografie (in studio) en vakantiefoto's, dacht ik aan één van volgende lenzen :
    Sigma 24-70 f/2.8 EX DG Macro
    Canon 24-105 f/4 L IS

    Ik zoek vooral meer scherpte, maar wat meer tele is ook welkom.

    Met het prijsverschil zou ik bovenop de sigma nog een statief kunnen aankopen + filter(s) (en nog geld overhouden ...).

    Kan iemand deze lenzen vergelijken uit ervaring ? Wat raden jullie mij aan ?
    EF-S lenzen wens ik mij niet meer aan te schaffen.

    Thx !
    400D + 18-55 IS + 24-105 f/4L IS + 420 EX

  • #2
    Re: Welke lens ? Sigma 24-70 of Canon 24-105 ?

    Ik heb enkel de 24-105L en ben er meer dan tevreden over. zeer mooie kleuren en scherpte en de IS is echt wel handig.
    Maar als je tele zoekt snap ik eigenlijk niet waarom je zulk bereik wil kopen...
    Neem nu die sigma..dat is amper 15mm meer dan je bestaande kitlens (kwaliteit ervan zal wel veel beter zijn).
    Ben je eignelijk niet beter dat je een telezoom koopt? Ik zou zeggen bv de canon 70-200 F4 (IS). Ik denk dat je daarmee veel meer gaat zijn dat met een lens die meer dan de helft overlapt.
    Natuurlijk zou je ook kunnen gaan voor een 85mm voor modelfotografie, maar voor op reis is een 70-200 anders wel heel handig.

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens ? Sigma 24-70 of Canon 24-105 ?

      Waarom niet een beetje doorsparen voor de Canon 24-70 2.8. Dat is een lens die heel wat mogelijkheden biedt in de studio en binnenshuis. Ze is vast en zeker beter dan de Sigma, en ook beter gebouwd

      De 70-200 is ook een goed idee.

      Als je geen f 2.8 nodig zou hebben is de 24-105 een goeie keuze.
      http://frederikherregods.be

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens ? Sigma 24-70 of Canon 24-105 ?

        Momenteel zoek ik een lens die meer scherpte kan bieden en met een (iets) groter bereik dan 55mm (88mm op mijn 400D). Dus geen echte tele, maar toch meer dan die 55 (88) mm, zodat het een beetje mijn all-round standaard lens zou zijn en zeker voor studio modelfotografie kan dienen. Een echte tele schaf ik dan achteraf nog aan en ja zo'n 70- 200mm lijkt mij prima !
        Mijn keuze was eigenlijk gemaakt (Canon 24-105 dus 38,4 - 168 mm op mijn camera) maar de prijs doet mij twijfelen ...
        Zijn er alternatieven die (bijna) dezelfde scherpte bieden met hetzelfde bereik ook al zijn ze minder lichtsterk ?
        Thx
        400D + 18-55 IS + 24-105 f/4L IS + 420 EX

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens ? Sigma 24-70 of Canon 24-105 ?

          Als het echt enkel om scherpte moet gaan kan je natuurlijk ook de tamron 28-75 2.8 kopen... die is ook supergoed (heb ze eens mogen testen). Ik vind persoonlijk wel de kleuren van de 24-105 iets kontrastrijker maar van scherpte zijn die wel enorm aan mekaar gewaagd. Het prijsverschil daarentegen..

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens ? Sigma 24-70 of Canon 24-105 ?

            De reden dat de prijs van de 24-105 IS zo hoog is is net vanwege die 3 stops IS.

            En die technologie is zijn prijs meer dan waard.
            Daarbij komt ook nog eens de goeie bouwkwaliteit van die lens.

            Probeer eens een aantal lenzen indien mogelijk en beslis zo welke voor jou de beste is
            http://frederikherregods.be

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens ? Sigma 24-70 of Canon 24-105 ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Fredder Bekijk bericht
              De reden dat de prijs van de 24-105 IS zo hoog is is net vanwege die 3 stops IS.

              En die technologie is zijn prijs meer dan waard.
              Daarbij komt ook nog eens de goeie bouwkwaliteit van die lens.

              Probeer eens een aantal lenzen indien mogelijk en beslis zo welke voor jou de beste is
              Vooropgesteld de 24-105 is een superlens uit Canon's L-serie. Daarbij komt een breed bereik redelijk veel groothoek tot matig tele. Eigenlijk een lens waarbij je niet of nauwelijks nog van lens hoeft te wisselen, en dat is bij digitale reflexen ook een pluspunt.
              Bij 24-70 zul je toch altijd nog een telelens bij willen kopen, en dan geraak je bij Sigma toch weer duurder uit.
              groet, Henk
              Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
              (BD1383NL)

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens ? Sigma 24-70 of Canon 24-105 ?

                De optische kwaliteit van de sigma is uiteraard beter dan van de canon 24-105.
                Het bereik van de sigma is beperkt toz van de Canon maar de sigma is lichtsterker en heeft close focus. Puur kwalitatief is de Sigma volgens mij de betere keuze, (heb ze zelfs eens gebruikt op d300 voor studio werk, zeer scherp). Wat verder het belangrijkste is, iets meer lichtsterkte toz van groter zoom bereik, is iets wat je zelf moet uitmaken.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens ? Sigma 24-70 of Canon 24-105 ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  De optische kwaliteit van de sigma is uiteraard beter dan van de canon 24-105.
                  Heb jij ooit de Canon 24-105 f4 L IS ooit gebruikt (of nog maar van dichtbij bekeken)????

                  De Canon is optisch beter dan de Sigma, het is niet omdat het een f4-lens is dat ze slechter is. De Canon is volledig open heel scherp, met de Sigma moet je naar het schijnt een behoorlijke portie geluk hebben om een exemplaar te vinden dat op f4 even scherp is als de Canon.

                  Een andere low-budget optie in dat bereik is de Tamron 28-75 f2,8 XR DI, maar die zijn ook niet allemaal even scherp op f2,8.
                  Die Tamron zou over het algemeen wel beter presteren dan de Sigma.

                  Een nog iets duurdere optie dan de 24-105 is de Canon 24-70 f2,8 L.

                  Maar als je geen 70mm nodig hebt, en je wil wel een f2,8-lens, dan kan ik voor de 400D eigenlijk ook de EF-S 17-55 f2,8 IS aanraden, ik heb nog niet veel zoomlenzen gezien die op f2,8 zo goed presteren.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens ? Sigma 24-70 of Canon 24-105 ?

                    Thx allen voor jullie reactie.
                    'k denk dat ik ga blijven bij m'n eerste keuze, nl. de Canon 24-105 f/4 IS.
                    Ofwel nog een beetje sparen ofwel tweedehands.
                    Ga eerstdaags een canon 24-105 lens testen. Ga nu eerst eens nazoeken hoe ik dit het beste doe.

                    Dirk
                    400D + 18-55 IS + 24-105 f/4L IS + 420 EX

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens ? Sigma 24-70 of Canon 24-105 ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door digiropha Bekijk bericht
                      Thx allen voor jullie reactie.
                      'k denk dat ik ga blijven bij m'n eerste keuze, nl. de Canon 24-105 f/4 IS.
                      Ofwel nog een beetje sparen ofwel tweedehands.
                      Ga eerstdaags een canon 24-105 lens testen. Ga nu eerst eens nazoeken hoe ik dit het beste doe.

                      Dirk
                      heb al 24 105 tweedehands aan 600 - 650 gezien



                      Of een 24 70 canon...



                      Grts Jan
                      Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lens ? Sigma 24-70 of Canon 24-105 ?

                        ello,

                        hier vind je een heel duidelijke en goede review over de 24-70.
                        Is the Canon EF 24-70mm f/2.8L USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!


                        Op het einde van deze review vind je een link naar de review over de 24-105...
                        of klik hier: http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspx

                        Ik zou gaan voor de 24-70... maar jij hebt blijkbaar je beslissing al genomen

                        Wil je meer tele ga voor de 70-200 of voor de 24-105...
                        Wil je echt een goeie voor modelfotografie en echt meer scherpte zou ik gaan voor de 24-70... zeker aangezien je een -35mm sensor hebt gaat deze lens een mooi resultaat geven..

                        Ik zou zeggen lees de reviews eens.. ze zijn wel de moeite om eens door te lezen...
                        poof

                        Comment

                        Working...
                        X