Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 450d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon eos 450d

    Hey,

    Ik ben nieuw op dit forum en wil een canon EOS450D aanschaffen.

    Deze camera komt met een 18-55 IS lens.

    Nu vraag ik mij af welke lenzen ik er nog moet bijkopen om goed te kunnen starten.

    Alvast bedankt voor de hulp en ik hoop binnenkort mijn eerste foto te kunnen tonen op dit forum.

  • #2
    Re: Canon eos 450d

    Dat valt te zien wat je verstaat onder "goed te kunnen starten"?

    Als je een volledig zoombereik wil tot 200 mm kan ik altijd de 55-200 mm bijkopen.

    Maar de lens die ik IEDEREEN aanraad is de 50 mm 1.8 voor 99 euro heb je een GEWELDIG fijne en heel lichtsterke lens.
    http://frederikherregods.be

    Comment


    • #3
      Re: Canon eos 450d

      Ik ga morgen mijn 450D ook uithalen, met de kitlens kom je voorlopig wel toe
      Experimenteer ermee, en kijk dan wat je nodig hebt.

      Comment


      • #4
        Re: Canon eos 450d

        Oorspronkelijk geplaatst door Fredder Bekijk bericht
        Dat valt te zien wat je verstaat onder "goed te kunnen starten"?

        Als je een volledig zoombereik wil tot 200 mm kan ik altijd de 55-200 mm bijkopen.

        Maar de lens die ik IEDEREEN aanraad is de 50 mm 1.8 voor 99 euro heb je een GEWELDIG fijne en heel lichtsterke lens.
        De 50mm "plastic phantistic" is toch wel erg plastiekerig en heeft een trage focus, prima voor zijn geld, maar niet direct een lens waar Canon indruk mee maakt

        Let wel dat je als telezoom de 55-250 IS neemt (ong 300 EUR, veel zeer goede commentaren oa op dit forum), en niet de oude versie (minder scherp en zonder beeldstabilisatie)

        De optische kwaliteit van de instaplenzen is de laatste tijd fel verbeterd, al was het maar om de kwaliteit van de sensoren te volgen

        Comment


        • #5
          Re: Canon eos 450d

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          De 50mm "plastic phantistic" is toch wel erg plastiekerig en heeft een trage focus, prima voor zijn geld, maar niet direct een lens waar Canon indruk mee maakt
          Ik denk dat veel mensen zoals ik zelf heel tevreden zijn van die 1.8 (ok het is geen 1.4 of een 1.2) maar voor 99 euro is het een heel fijna aankoop zeker als je in huis een paar portretten wil maken
          http://frederikherregods.be

          Comment


          • #6
            Re: Canon eos 450d

            Ik ben nieuw hier, maar heb hetzelfde probleem, dus ga geen nieuw topic hiervoor openen...

            Ben ook van plan om binnenkort de EOS 450D aan te schaffen, maar ik twijfel enorm over de lens/lenzen die ik erbij ga nemen.
            Ofwel wordt het de kit met de 2 lenzen: 18/55 IS en 55/250 IS
            Ofwel wacht ik op de nieuwe 18/200 IS die in september zou uitkomen

            Hoofdgebruik is voornamelijk: dieren, motoraces en reizen. Ik ben beginner voor wat betreft digitale spiegelreflex. Ga me er wel wat in verdiepen natuurlijk, maar het is niet de bedoeling er echt professioneel mee bezig te zijn.

            Ik heb al het 1 en ander gelezen op het forum en blijkbaar kan je niet zomaar overal van lenzen wisselen als je bv op reis bent. Vandaar dat ik de neiging heb te wachten op de nieuwe 18/200 van Canon, maar sommigen zeggen dan weer dat het bereik van dergelijke lenzen te groot is waardoor je op de uitersten geen goede foto's hebt.

            Wat vinden jullie de beste keuze?

            Comment


            • #7
              Re: Canon eos 450d

              Als je het geduld kan opbrengen dan zou ik zeker wachten op de 18-200 mm.
              Ik verwacht dat de kwaliteit van deze lens minimaal hetzelfde zal zijn als van de huidige twee kitlenzen. En dat is niet misselijk. Ik heb ze zelf ook allebei. In de strategie van Canon voor instap dslr's zal deze lens een belangrijke plaats innemen. Dan kun je het niet maken om een krakkemikkige lens uit te brengen dat minder presteert dan de huidige twee kitlenzen. Kortom, even geduld en je hebt de ideale walkaround lens voor je 450D. Nu nog de reviews en de testen afwachten.
              Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
              http://www.flickr.com/photos/dollias/

              Comment


              • #8
                Re: Canon eos 450d

                Oorspronkelijk geplaatst door Leslie Bekijk bericht


                Ik heb al het 1 en ander gelezen op het forum en blijkbaar kan je niet zomaar overal van lenzen wisselen als je bv op reis bent. Vandaar dat ik de neiging heb te wachten op de nieuwe 18/200 van Canon, maar sommigen zeggen dan weer dat het bereik van dergelijke lenzen te groot is waardoor je op de uitersten geen goede foto's hebt.

                Wat vinden jullie de beste keuze?
                Bijna overal kan je van lens wisselen, stelt niks voor.
                Ik vermoed dat de 2 lens oplossing beter is (18-55 en 55-250) maar het is even afwachten hoeveel werk canon heeft gemaakt van die nieuwe superzoom, ik verwacht er niet veel van.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon eos 450d

                  Ik heb de camera vandaag gekocht met al 1 lens:de 50 mm 1,8.

                  De andere lens was niet binnen die zal volgende week aankomen.

                  Hopelijk is het morgen redelijk weer, dan kan ik naar buiten gaan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon eos 450d

                    Met de 50 f1.8 moet je niet buiten gaan en hoef je helemaal geen goed weer. 't Is een lichtsterke lens, die ervoor zorgt dat je ook bij lage lichtomstandigheden foto's kunt nemen... experimenteer er maar op los!
                    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon eos 450d

                      Veel plezier ermee. ik ben benieuwd om binnekort wat te zien
                      http://frederikherregods.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon eos 450d

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leslie Bekijk bericht
                        Ik ben nieuw hier, maar heb hetzelfde probleem, dus ga geen nieuw topic hiervoor openen...

                        Ben ook van plan om binnenkort de EOS 450D aan te schaffen, maar ik twijfel enorm over de lens/lenzen die ik erbij ga nemen.
                        Ofwel wordt het de kit met de 2 lenzen: 18/55 IS en 55/250 IS
                        Ofwel wacht ik op de nieuwe 18/200 IS die in september zou uitkomen

                        Hoofdgebruik is voornamelijk: dieren, motoraces en reizen. Ik ben beginner voor wat betreft digitale spiegelreflex. Ga me er wel wat in verdiepen natuurlijk, maar het is niet de bedoeling er echt professioneel mee bezig te zijn.

                        Ik heb al het 1 en ander gelezen op het forum en blijkbaar kan je niet zomaar overal van lenzen wisselen als je bv op reis bent. Vandaar dat ik de neiging heb te wachten op de nieuwe 18/200 van Canon, maar sommigen zeggen dan weer dat het bereik van dergelijke lenzen te groot is waardoor je op de uitersten geen goede foto's hebt.

                        Wat vinden jullie de beste keuze?
                        Een extreme zoomlens (zoals die 18-200) kan nooit mooie resultaten geven op de uitersten van de lens! Dus die 18-200 is niet bepaald een goede keus/aanrader.
                        Lees dit topic eens van BD-er Duindistel.
                        Om te beginnen raad ik dus de 18-55 MET IS aan en de 55 -250 ook met IS aan. En wat betreft de 'fantastic plastic' de Canon 50mm f/1.8, kan ik alleen maar zeggen dat je die lens niet koopt om 'indruk' te maken, maar vooral om er haarscherpe foto's mee te maken.

                        Grtz, RF
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon eos 450d

                          kan ik alleen maar zeggen dat je die lens niet koopt om 'indruk' te maken, maar vooral om er haarscherpe foto's mee te maken
                          ik zei: waar CANON indruk mee maakt

                          sta me toe een afwijkende mening te hebben en deze aan andere beginners mee te delen

                          ik heb deze lens (de 50mm 1.8) indertijd ook gekocht op aanraden van iedereen (ze kost toch niets )

                          vergeleken ermee had mijn eerste aankoop, een 20 jaar oude EF24-85 f:3.5-4.5 USM, een veel betere kwaliteit en gebruikscomfort

                          daarna kwam een EF100 f:2.8 macro USM, nog een klasse hoger

                          voor een tikkeltje meer geld (zeker tweedehands) zijn er veel lenzen in het middenbereik die minstens even scherp zijn (op f:8 is iedere lens dat), snel, geruisloos en accuraat focussen, en steviger zijn (en er daarbij ook nog zo uit zien )

                          ik gebruik de 50mm 1.8 enkel nog voor opnamen binnen bij weinig licht, en daarin juist is ze zwak

                          buiten diafragmeer je toch en zijn de meeste zooms even goed

                          dit ding is speciaal op de markt gebracht om de klanten zo snel mogelijk naar een 10 keer duurdere L-lens te orienteren
                          Last edited by palombian; 5 augustus 2008, 08:06. Reden: precisering lens

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon eos 450d

                            Maar de dubbele kit die canon nu aanbiedt (dus 18-55 IS en 55-250 IS) is wel een goede koop voor een beginner met spiegelreflex die niet dagelijks fotografeert?
                            Ik zat er vooral mee in dat ik veel zou moeten wisselen op reis en dat dit niet zo makkelijk is en dat er stof op de sensor kan komen als je het niet in een stofvrije omgeving doet?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon eos 450d

                              Een extreme zoomlens (zoals die 18-200) kan nooit mooie resultaten geven op de uitersten van de lens! Dus die 18-200 is niet bepaald een goede keus/aanrader.
                              Ik vind het sterk om dit nu al te roepen over een objectief dat nog moet uitkomen. Ik geef toe, heb ook mijn bedenkingen. Maar als deze "redelijk" presteert op de uiteinden dan zal ik deze zeker aanschaffen. Voor walkaround en vakantie kiekjes zou ik persoonlijk minder moeite mee hebben.
                              Ik betrap mezelf vaak dat ik een foto niet maak omdat ik net dat beetje zoom tekort kom en geen zin heb om meteen in mijn rugtas te graaien. Daarnaast zijn de Nikon gebruikers dik tevreden met hun 18-200 mm objectief. Ik kan me niet voorstellen dat Canon met een "slechtere" lens op de markt komt dan de Nikon tegenhanger.
                              Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
                              http://www.flickr.com/photos/dollias/

                              Comment

                              Working...
                              X