Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens 18-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens 18-200

    Wil een lens aanschaffen voor nikon d60,
    de AF-S dx 18-200mm f/3.5-5.6G if-ed
    Ik heb totaal geen ervaring met lenzen, dus die bovenstaande letters en codes zeggen me niet veel, ik weet enkel voor wat de 18 en 200 staat.
    Kan iemand me meer uitleg geven hierover en weet er iemand een richtprijs voor die lens.
    Zijn er goedkopere alternatieven bij andere merken ??
    popol

    http://www.fotopopol.be

  • #2
    Re: lens 18-200

    Prijzen ken ik niet van buiten. Als je een idee wil krijgen kan je de lens eens opzoeken bij fotokonijnenberg.be

    Die lens die je aangeeft is... Naar mijn mening de beste 18-200 die er is.
    Sigma en Tamron bieden ook gelijkaardige (goedkopere?) modellen aan maar die zijn niet van dezelfde kwaliteit.
    http://frederikherregods.be

    Comment


    • #3
      Re: lens 18-200

      Hmmm het feit dat je een nikon d60 hebt maakt het alleen moeilijker om naar andere (goedkopere) alternatieven te kijken.

      Zo moet je altijd kijken of je autofocus zal hebben op je d60. De motor moet in de lens zitten bij een nikon d80, d70, d200, d300, ... daar zit een motor in de body.

      Je moet daarom altijd kijken als je bv naar sigma gaat dat de lens HSM heeft. Al de rest zal je manueel moeten focussen en kan je niet automatisch focussen. Bij tamron staat er niet echt een afkorting bij denk ik maar ze hebben er nu toch ook al een paar (gelukkig voor jullie)

      Als je een 18-200 wilt koop dan de nikon dan heb je het minst last. En ben je zeker dat die werkt.

      En welke prijs? jah zoekt es op internet.
      niet moeilijk hoor:
      google en typ "prijsvergelijk nikon 18-200"

      of kijk hier es
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #4
        Re: lens 18-200

        De Sigma 18-200 HSM OS zal ook werken op een D60 en volgens testen nog beter als de nikkor.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: lens 18-200

          Tweedehandsprijs van de nikon 18-200 ligt nu rond de 400-450 euro. Staan frequent hier en daar te koop. Toplens in zijn klasse (is al heel wat over geschreven, eens zoeken anders)

          Comment


          • #6
            Re: lens 18-200

            De 18-200 is een goede lens in zijn klasse.
            Als reisobjectief heel goed te gebruiken door zijn range en hij is lichter van gewicht dan de snelle toplenzen.
            Ik weet alleen niet met welk doel je perse die lens wilt kopen.
            mvg
            Antoine

            Comment


            • #7
              Re: lens 18-200

              Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
              De 18-200 is een goede lens in zijn klasse.
              Als reisobjectief heel goed te gebruiken door zijn range en hij is lichter van gewicht dan de snelle toplenzen.
              Ik weet alleen niet met welk doel je perse die lens wilt kopen.
              mvg
              Antoine
              Ik zeul niet graag rond met meerdere lenzen die je dan iedere keer moet omwisselen en de range 18-200 vind ik ideaal.
              popol

              http://www.fotopopol.be

              Comment


              • #8
                Re: lens 18-200

                Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht
                Ik zeul niet graag rond met meerdere lenzen die je dan iedere keer moet omwisselen en de range 18-200 vind ik ideaal.
                Met die doelstelling zou ik dan gaan voor de 18-200 van Nikon.
                mvg
                Antoine

                Comment


                • #9
                  Re: lens 18-200

                  18-200 is een prima lens, zeker met wat je voor ogen hebt. Ik heb zelf ook een 80-200;2.8. Voor op vacantie vind ik deze veel te zwaar. De 18-200 is trouwens op dit moment mijn meest gebruikte lens. Ongelooglijk handing.
                  Nieuwprijs op dit moment lig ronde de 600 euro. Konijn iets minder alsook in promotie bij Mediamarkt voor 585. In de winkel om de hoek zal ze wel iets duurder zijn.

                  Succes ermee.
                  Je zal het niet beklagen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: lens 18-200

                    Ik weet niet of er ook een niet gestabiliseerde versie van dat objectief is, maar ik zou voor de 'VR" versie gaan.
                    Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

                    Comment


                    • #11
                      Re: lens 18-200

                      Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht
                      Wil een lens aanschaffen voor nikon d60,
                      de AF-S dx 18-200mm f/3.5-5.6G if-ed
                      Ik heb totaal geen ervaring met lenzen, dus die bovenstaande letters en codes zeggen me niet veel, ik weet enkel voor wat de 18 en 200 staat.
                      Kan iemand me meer uitleg geven hierover en weet er iemand een richtprijs voor die lens.
                      Zijn er goedkopere alternatieven bij andere merken ??
                      Kijk eens op www.photozone.de en vergelijk de diverse lenzen. Ik heb de ervaring dat wat daar staat wel klopt. De 18-200 is in het telegebied ... zeg maar vanaf de 135 ergens tot aan de 200 .... een beetje soft (wel scherp, minder contrast dan bij andere brandpunten).
                      Henk
                      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                      (BD1383NL)

                      Comment


                      • #12
                        Re: lens 18-200

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        ...en volgens testen nog beter als de nikkor.
                        In elk geval niet volgens photozone.

                        Comment


                        • #13
                          Re: lens 18-200

                          Kan er mij ook eens iemand uitleg geven over al die letters die in die lensbenaming staan.
                          Of bestaat er ergens een informatieve website over alles rond lenzen.
                          popol

                          http://www.fotopopol.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: lens 18-200

                            Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht
                            Kan er mij ook eens iemand uitleg geven over al die letters die in die lensbenaming staan.
                            Of bestaat er ergens een informatieve website over alles rond lenzen.
                            http://www.nikon.nl/product/nl_NL/pr.../overview.html

                            Daar vind je al heel wat informatie. De 3,5 - 5,6 wil zeggen... op 18mm diafragma F3,5, op 200mm F5,6 (op 135 ook al).
                            De belangrijkste letters ben je vergeten "VR" - vibratie reductie van de tweede generatie, en als er één ding is waar je plezier gaat aan beleven, dan is het dat.

                            Ik gebruik deze lens met tevredenheid, vanaf ik mijn D80 heb.

                            Mvg

                            Chris

                            Comment

                            Working...
                            X