Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens 18-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens 18-200

    Wil een lens aanschaffen voor nikon d60,
    de AF-S dx 18-200mm f/3.5-5.6G if-ed
    Ik heb totaal geen ervaring met lenzen, dus die bovenstaande letters en codes zeggen me niet veel, ik weet enkel voor wat de 18 en 200 staat.
    Kan iemand me meer uitleg geven hierover en weet er iemand een richtprijs voor die lens.
    Zijn er goedkopere alternatieven bij andere merken ??
    popol

    http://www.fotopopol.be

  • #2
    Re: lens 18-200

    Prijzen ken ik niet van buiten. Als je een idee wil krijgen kan je de lens eens opzoeken bij fotokonijnenberg.be

    Die lens die je aangeeft is... Naar mijn mening de beste 18-200 die er is.
    Sigma en Tamron bieden ook gelijkaardige (goedkopere?) modellen aan maar die zijn niet van dezelfde kwaliteit.
    http://frederikherregods.be

    Comment


    • #3
      Re: lens 18-200

      Hmmm het feit dat je een nikon d60 hebt maakt het alleen moeilijker om naar andere (goedkopere) alternatieven te kijken.

      Zo moet je altijd kijken of je autofocus zal hebben op je d60. De motor moet in de lens zitten bij een nikon d80, d70, d200, d300, ... daar zit een motor in de body.

      Je moet daarom altijd kijken als je bv naar sigma gaat dat de lens HSM heeft. Al de rest zal je manueel moeten focussen en kan je niet automatisch focussen. Bij tamron staat er niet echt een afkorting bij denk ik maar ze hebben er nu toch ook al een paar (gelukkig voor jullie)

      Als je een 18-200 wilt koop dan de nikon dan heb je het minst last. En ben je zeker dat die werkt.

      En welke prijs? jah zoekt es op internet.
      niet moeilijk hoor:
      google en typ "prijsvergelijk nikon 18-200"

      of kijk hier es
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment