Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe standaard lens voor mijn Canon 40 D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe standaard lens voor mijn Canon 40 D

    Onlangs heb ik mij een Canon 40 D gekocht. Nu zoek ik eigenlijk een goede standaardlens voor deze camera. Een lens dat zowel voor portret als voor landschap kan gebruikt worden, zo voorkom je dat je steeds op het veld de lens moet vervangen. Wie geeft mij goede tips?
    Last edited by SteFoto; 13 september 2008, 10:03.
    Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

  • #2
    Re: Nieuwe standaard lens voor mijn Canon 40 D

    De EF-S 17-55 2.8 IS?
    EF 24-70 2.8 L (als je niet echt heeel veel nood hebt aan een breedhoek)

    Er zijn nog heel wat lenzen die binnen jouw criteria vallen. Maar ik denk dat het meeste afhangt van het budget dat je er graag aan gegeven had!
    http://frederikherregods.be

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe standaard lens voor mijn Canon 40 D

      Hoeveel geld wil je uitgeven, en wil je een groter zoombereik of vooral meer optische kwaliteiten dan de kitlens.

      Tot nu toe bestaat er helaas nog altijd geen goedkope superzoomlens die optisch heel goed presteert. Een dure superzoom met die eigenschappen bestaat ook niet, of het zou de EF 28-300 L IS moeten zijn, dat is op dit ogenblik de beste lens met een 11x zoom (maar dat is wel een heel dure lens).

      Je hebt dus eigenlijk de keuze tussen een lichtsterkere en optisch betere lens zoals de Canon EF-S 17-55 f2,8 IS, Sigma 18-50 f2,8 EX DC, Tamron 17-50 f2,8 XR DI....

      Of een lens met een heel groot zoombereik zoals de Sigma 18-200 (met of zonder beeldstabilisatie), de Tamron 18-200 of 18-250, en binnenkort zelfs een Tamron AF 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC LD Aspherical (IF) Macro (wat een lange naam voor een lens).
      Die laatste lenzen kunnen handig zijn als je niet de mogelijkheid hebt om verschillende lenzen mee te nemen, maar verwacht er niet van dat ze optisch even goed presteren als een lichtsterke 3-4x zoomlens.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Nieuwe lens voor mijn Canon 40 D

        welke van de twee...
        70-200 f/2.8 IS of 70-200 f/4 ???
        Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe standaard lens voor mijn Canon 40 D

          Als je veel budget hebt de 2.8 en bij beperkt budget de 4!
          ::: Flickr :::

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe lens voor mijn Canon 40 D

            Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
            welke van de twee...
            70-200 f/2.8 IS of 70-200 f/4 ???
            Effe zoeken op dit forum, er zijn hier al vele discussies over gevoerd.
            Ik heb de 70 200 2,8 niet IS ben hier super tevreden over, zou de scherpste zijn.
            Je oorspronkelijke vraag was " welke standaard lens " dan moet je niet verder zieken dan wat je hebt
            17 - 55 IS dat is de standaardles voor je 40D
            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

            https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe standaard lens voor mijn Canon 40 D

              Ik denk eerder in de richting van een 24-105!? Ikzelf ben aan het twijfelen om deze aan mijn collectie toe te voegen. Iet of wat breedhoek, redelijke zoom én L-glas...
              Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe standaard lens voor mijn Canon 40 D

                Oorspronkelijk geplaatst door Den Tom Bekijk bericht
                Ik denk eerder in de richting van een 24-105!? Ikzelf ben aan het twijfelen om deze aan mijn collectie toe te voegen. Iet of wat breedhoek, redelijke zoom én L-glas...
                Ik moet u toch even aanspreken: zoom is niet hetzelfde als telebereik.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe standaard lens voor mijn Canon 40 D

                  Sorry, maar als ik jou sig. zie kan ik niet goed volgen
                  Wil je geen lenzen wisselen, een prosumer dan maar.
                  gr, eb

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe standaard lens voor mijn Canon 40 D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                    Ik moet u toch even aanspreken: zoom is niet hetzelfde als telebereik.
                    U heeft gelijk, ik bedoelde eigenlijk een redelijk bereik...

                    Nu heb ik gemerkt naarmate de ervaring dat ik als het donkerder wordt of als ik in tegenlicht fotografeer, ik de flash erop zet en dan gaat het diafragma op groter dan 4. Nu zie ik ook het verschil in kleuren tussen de tamron en de canon, met de canon in het voordeel, dan zou ik er dus graag nog een L-glaasje erbij willen. En als ik tevreden ben van de nieuwe, zou de tamron misschien wel de deur uit gaan. En de volgende koop is dan een 40D (of tegen dan een 45D of iets dergelijks)
                    Last edited by Den Tom; 16 september 2008, 20:18.
                    Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe standaard lens voor mijn Canon 40 D

                      Mvg, SteFoto, Canon 350D + 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-300 mm f 4-5.6 IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II
                      Je hebt alles wat je nodig hebt volgens je vraag, begin nu maar te fotograferen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe standaard lens voor mijn Canon 40 D

                        Oorspronkelijk geplaatst door kruger Bekijk bericht
                        Je hebt alles wat je nodig hebt volgens je vraag, begin nu maar te fotograferen.
                        De meest zinvolle post in dit topic. Met leuteren heeft nog niemand ooit iets bereikt. PC uit, jas aan, deur uit en schieten maar.
                        ______
                        www.vue.photo

                        Comment

                        Working...
                        X