Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Backfocus op canon 100-400 L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Backfocus op canon 100-400 L

    Na al een tijdje te twijfelen vandaag toch het uur van de waarheid en de tests gedaan...
    Kortbij is hij juist maar op een meter of 8 zit hij er maar liefst 5cm boven
    ik had gemikt op de 15 cm f5.6 op statief en voorspiegelopenklap
    5cm is toch al wat als je bv een vogeltje schiet op een meter of 10-15 zit ik er toch al behoorlijk naast
    Had het middelste scherpstelpunt geselecteerd
    Ligt deze aan het toestel of aan de lens volgens jullie?
    En ben mss ook van plan er is mee terug te gaan wat zouden jullie doen?
    Doe er ook de foto bij
    grtz
    Last edited by doxke; 3 augustus 2008, 10:52. Reden: Tekst toegevoegd
    http://www.pbase.com/doxkes
    Nog in opbouw

  • #2
    Re: Backfocus op canon 100-400 L

    Foutieve testopstelling!!!

    Je middelste AF-punt is supernauwkeurig, maar niet naukeurig genoeg om vanop 8m te kunnen scherpstellen op een meetlat die onder een hoek van amper 30°...

    Stel eerder scherp op enkel het botervlootje, dan kan je aan het gras wel merken of je al dan niet front- of backfocus hebt.

    Succes!
    CANON Inc. Made In Japan

    Comment


    • #3
      Re: Backfocus op canon 100-400 L

      Idd, of 3 botervlootjes schuin achter mekaar(45°), en dan op de middelste te focussen.

      Comment


      • #4
        Re: Backfocus op canon 100-400 L

        ik heb deze lens ook en hij is super scherp .gebruik ze voor auto sport al genomen op volledig berijk 400mm en op min 100mm heb er veel fun me gr benn

        Comment


        • #5
          Re: Backfocus op canon 100-400 L

          Voor zo een test gebruik je het beste een focustest kaart en de juiste opstelling. Daarbij, test dan ook andere lenzen want het kan ook aan de body liggen. Zie ook deze reactie van mij in deze topic.

          Gr. X.

          Comment


          • #6
            Re: Backfocus op canon 100-400 L

            Contrast van de lat lijkt mij ook wat weinig

            Door de relatief kleine maximum opening is de autofocus al niet erg geholpen, zeker op een eenvoudiger body (ik heb een 400D, naar het schijnt zelfde focusmechanisme als 30D)

            De DOF op 400mm F 5.6 is maar enkele centimeters

            Ik denk dat de (vroegere) slechte reputatie voor een flink deel aan gebruiksfouten is toe te schrijven, de lens is echt wel scherp

            Zoals al gezegd contrastrijke objecten op regelmatige afstanden loodrecht op de opnamerichting gebruiken

            Comment


            • #7
              Re: Backfocus op canon 100-400 L

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

              De DOF op 400mm F 5.6 is maar enkele centimeters
              7 centimeter volgens een DOF calculator...al lijkt het me minder op de geposte foto...
              Mijn foto's
              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

              Comment

              Working...
              X