Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frans stadje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Frans stadje

    Een leuk stadje tegengekomen toen we in Frankrijk waren.
    Het lag boven op een heuvel en dit is de toegangspoort tot dit eeuwenoude pareltje :

    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

  • #2
    Re: Frans stadje

    Ik kan nu alleen wat zeggen over de compositie die mij wel aanspreekt en vind de bewerking ook wel leuk. Alleen kan ik nu niks zeggen over het technisch deel wat betreft scherpte ed. Maar vind het een leuk schilderijtje geworden.
    "The important thing is not the camera but the eye..............

    but the camera helps "

    Comment


    • #3
      Re: Frans stadje

      Ik zie vreemde schuine strepen door gans de foto?
      Is dit een gewilde bewerking of is er iets verkeerd gegaan?
      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

      Comment


      • #4
        Re: Frans stadje

        Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
        Ik zie vreemde schuine strepen door gans de foto?
        Is dit een gewilde bewerking of is er iets verkeerd gegaan?
        Het is gesimuleerde regen... Gaf het plaatje voor mij ook iets schilderachtigs...
        Dus gewild ... Of het geslaagd is moet ieder voor zich uitmaken hé, vandaar dat ik de foto post om de reacties eens te zien.

        Ik zal later wel de originele foto ook posten, dan kunnen jullie het verschil zien.

        PS : de foto is gemaakt met de Sigma 10-20 mm lens
        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

        Comment


        • #5
          Re: Frans stadje

          toevoeging van de regen hier zeer geslaagd hoor, dacht echt dat het echt was.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Frans stadje

            zien we hier nog niet genoeg regen?

            Bovenaan de foto zie in een heel smal randje dat percies minder 'flou' is dan de rest van de foto?
            Vriendelijke groeten, Sven
            Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

            Comment


            • #7
              Re: Frans stadje

              Zoals Bouk hierboven reeds zei had je ook mij bijna overtuigd dat het echt was. Enkel de bovenste twee a drie mm in de foto waar blijkbaar alle regenstrepen gelijk vertrekken verraden dat het een bewerking is. Als je het psd bestand nog hebt kan je misschien de sterkte vd regenlaag iets verminderen.Toch erg mooi gedaan.
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #8
                Re: Frans stadje

                Dank je voor de leuke comments

                Heb het bovenste stukje van enkele millimeters weggecropt :



                Voor de geinteresseerden, dit is de originele foto :

                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                Comment


                • #9
                  Re: Frans stadje

                  In jouw plaats had ik die "regen" van links boven naar rechts beneden laten
                  vallen. Nu komt er regen uit het gebouw aan de rechterzijde.
                  Verder vind ik het wel een leuk idee.
                  Je kan natuurlijk ook wachten tot het begint te regenen en gebruik
                  maken van een zachte flits om de regendruppels duidelijk op het beeld
                  te brengen.
                  Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                  Comment

                  Working...
                  X