Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kennisgave Challenge thema Aug 08

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kennisgave Challenge thema Aug 08

    Het topic “Challenge v/d maand: wat me van het hart moet...” van LesC inspireerde mij om eens af te wijken van de normale procedure waar de Challengers via een poll het thema van de maand kunnen kiezen.

    Het aangehaalde topic inspireerde mij om via een opgelegd thema iedereen eens de kans te geven zich op zijn eigen beoefende fotografische specialiteit te kunnen meten.

    Ik ben dus op zoek gegaan naar een thema waar alle genres van de fotografie zoals, macro, close-up, landschapsfotografie, portret, zwartwit, studio, natuurfotografie enz enz…. moet kunnen aan bod komen. Ik spitste dan ook mijn aandacht naar een opdracht die de deelnemer moet toelaten zich uit te leven naar zijn persoonlijke fotografische mogelijkheden zonder creatieve beperkingen.

    De enige beperkende maatregelen zijn de Challenge Rules zelf die ook voor deze opdracht blijven gelden.

    Wat kan er het meest beantwoorden aan deze doelstelling dan gewoon een “Vrij onderwerp”

    Neem dus gewoon deel met je beste foto welke je genomen hebt in de maand Aug 08.

    De grootste beperkingen op het thema van de Challenge Aug 08 zijn de Challenge regels zelf met vooral de nadruk op:

    1. Een foto uit je archief mag dus niet worden ingezonden. Dus het moet gaan om een foto genomen in de maand Aug 08.

    Daarom zal strikt worden geëist dat de foto vergezeld is van de EXIF


    indien de EXIF niet kan worden meegestuurd wordt de inzender verzocht als volgt te handelen:

    · bij het uploaden van de foto gewoon in de description de opnamedatum vermelden

    Ofwel


    · via PM - bericht een afschrift van de EXIF over maken

    2. De foto mag niet sterk worden bewerkt, er mogen bv geen extra elementen worden toegevoegd (dus ook geen kaders, noch HDR foto's). Standaardcorrecties (zoals kleine aanpassingen van belichting, kleur etc) worden niet als sterke bewerkingen beschouwd en zijn dus toegestaan.


    3. De foto mag niet aanstootgevend, beledigend of op andere wijze onwettelijk zijn.

    Mogelijk zullen velen denken wat een eenvoudige opdracht. Vergis U niet, dit zou wel eens de moeilijkste opdracht van de Challenge kunnen zijn.

    Wil je met dit thema een hoge score behalen ga dan niet overhaast te werk. Denk even goed na wat je wil brengen. Gebruik je sterke troeven en probeer een foto te brengen waar de toeschouwers een wauw gevoel van krijgen.

    Ik wens allen heel veel succes.

    Nu het thema gekend is en bij velen de spanning is weggevallen groeit bij mij de spanning hoe men op deze uitdaging zal reageren.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Re: Kennisgave Challenge thema Aug 08

    Interessante uitdaging. Zal zeer moeilijk zijn. Gebrek aan orginaliteit zal hier zeker niet mankeren omdat het om een emotie gaat. Vind het een leuke opdracht.
    Aan elke foto zal dan ook een heel verhaal achter zitten. Ben echt benieuwd.
    Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

    Comment


    • #3
      Re: Kennisgave Challenge thema Aug 08

      Oorspronkelijk geplaatst door Dimiella Bekijk bericht
      Interessante uitdaging. Zal zeer moeilijk zijn. Gebrek aan orginaliteit zal hier zeker niet mankeren omdat het om een emotie gaat. Vind het een leuke opdracht.
      Aan elke foto zal dan ook een heel verhaal achter zitten. Ben echt benieuwd.
      Waar zit bij 'vrij onderwerp' persé de emotie?
      Ik vind dit een zeer fijne zet en denk dat ik voor de eerste keer eens ga meedoen deze maand.
      Succes iedereen!
      Stel je kritieken niet te scherp...
      Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

      Comment


      • #4
        Re: Kennisgave Challenge thema Aug 08

        Super , ik kijk er al naar uit om eraan te beginnen. Hopelijk is het geluk met mij en kan ik in augustus een prachtplaat vastleggen. Tof idee Spooky

        Comment


        • #5
          Re: Kennisgave Challenge thema Aug 08

          wordt heel leuk deze maand.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Kennisgave Challenge thema Aug 08

            Schitterend idee, Spooky. We gaan onmiddellijk aan de slag!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Kennisgave Challenge thema Aug 08

              Prachtig idee, ik hoop dat ik deze keer heel veel uiteenlopende en creatieve inzendingen mag bewonderen
              To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
              Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Kennisgave Challenge thema Aug 08

                Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
                Waar zit bij 'vrij onderwerp' persé de emotie?
                Ik vind dit een zeer fijne zet en denk dat ik voor de eerste keer eens ga meedoen deze maand.
                Succes iedereen!
                Me too...
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #9
                  Re: Kennisgave Challenge thema Aug 08

                  Eén bedenking hierbij: dat wordt misschien, voor velen van ons, zo lang mogelijk wachten ipv de vorige maanden, waarbij je eigenlijk vrij snel je foto indiende, om je originele idee alvast te plaatsen. Mijn foto zal sowieso niet kunnen voor half augustus, want pas dan ben ik terug uit vakantie.
                  En nee, ik was niet degene die wilde dat de nieuwe opdracht zo snel mogelijk zou bekend gemaakt worden. Wij vertrekken pas op 2 augustus.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kennisgave Challenge thema Aug 08

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Eén bedenking hierbij: dat wordt misschien, voor velen van ons, zo lang mogelijk wachten ipv de vorige maanden, waarbij je eigenlijk vrij snel je foto indiende, om je originele idee alvast te plaatsen. Mijn foto zal sowieso niet kunnen voor half augustus, want pas dan ben ik terug uit vakantie.
                    En nee, ik was niet degene die wilde dat de nieuwe opdracht zo snel mogelijk zou bekend gemaakt worden. Wij vertrekken pas op 2 augustus.
                    even de regeltjes doorlezen, hebben betrekking op je bedenkingen.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kennisgave Challenge thema Aug 08

                      Oei verkeerd begrepen; dacht dat het onderwerp was "wat me van het hart moest". Sorry. Te snel gelezen denk ik
                      Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kennisgave Challenge thema Aug 08

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dimiella Bekijk bericht
                        Oei verkeerd begrepen; dacht dat het onderwerp was "wat me van het hart moest". Sorry. Te snel gelezen denk ik
                        Zou dat geen mooi onderwerp zijn? Bij mij zou het gewoon bloed zijn, dat me van het hart moet...
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kennisgave Challenge thema Aug 08

                          Ook langs mijne kant vind ik het een fijne opdracht. Nu maar denken om zo creatief mogelijk te zijn.

                          Mvg. Lucie
                          Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je begaan hebt.

                          http://lucie-54.mijnalbums.nl/ en http://blog.seniorennet.be/lucie1952/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kennisgave Challenge thema Aug 08

                            Knap idee en nu maar de juiste en beste foto maken.
                            http://www.photo-patricske.be
                            Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kennisgave Challenge thema Aug 08

                              zal voor sommige moelijk worden.vooral als je post in verschillende forums is het goed nadenken dat er geen link kan gelegd worden tussen de foto's. zodat je amoniem blijft tot na de challenge
                              Dus toch nog niet zo simpel hé.
                              Alléé allen veel succes en nu maar hopen op prachtige foto's
                              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                              Comment

                              Working...
                              X