Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Molen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Molen

    Deze ben ik gisteren gaan fotograferen.
    1 foto waarbij de molen goed belicht is, en 1 foto waarbij de lucht goed belicht is. Dan heb ik zitten gommen met paint shop pro XI.
    ( ik heb nogal vaak problemen dat met zonsondergangen dat ik ofwel een goed belichte voorgrond, of een goed belichte lucht heb, iemand tips misschien?)
    De compositie is misschien wat minder want de molen staat pal in het midden en volgens de theorie mag dit niet, maar ik vond de zon daar zo mooi in die rechter beneden hoek)
    Genoeg gepraat
    dan nu de foto, hopelijk kunnen jullie deze smaken


    Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

  • #2
    Re: Molen

    Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
    Deze ben ik gisteren gaan fotograferen.
    1 foto waarbij de molen goed belicht is, en 1 foto waarbij de lucht goed belicht is. Dan heb ik zitten gommen met paint shop pro XI.
    ( ik heb nogal vaak problemen dat met zonsondergangen dat ik ofwel een goed belichte voorgrond, of een goed belichte lucht heb, iemand tips misschien?)
    De compositie is misschien wat minder want de molen staat pal in het midden en volgens de theorie mag dit niet, maar ik vond de zon daar zo mooi in die rechter beneden hoek)
    Genoeg gepraat
    dan nu de foto, hopelijk kunnen jullie deze smaken
    De oplossing is een HDR foto te maken. Bracketing functie en met software herenigen tot een HDR plaatje.

    Je zegt dat wat rechts is ook mooi is, laat daar wat meer van zien. Zodoende staat je molen links, met de wieken in de kijkrichting naar de zonsondergang.

    Comment


    • #3
      Re: Molen

      Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
      De oplossing is een HDR foto te maken. Bracketing functie en met software herenigen tot een HDR plaatje.
      Hmm.. Over het algemeen verkies ik toch nog altijd verschillende foto's samenplakken (of 'exposure blending' om het met een fancy woord te zeggen), zoals hier, ipv HDR/tonemapping.
      En dat heb je hier heel goed gedaan aaron - mooi evenwicht!

      Comment


      • #4
        Re: Molen

        Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
        Hmm.. Over het algemeen verkies ik toch nog altijd verschillende foto's samenplakken (of 'exposure blending' om het met een fancy woord te zeggen), zoals hier, ipv HDR/tonemapping.
        En dat heb je hier heel goed gedaan aaron - mooi evenwicht!
        hdr hoeft niet altijd tonemapping te zijn dacht ik hoor

        Comment


        • #5
          Re: Molen

          Oorspronkelijk geplaatst door MantaRay Bekijk bericht
          hdr hoeft niet altijd tonemapping te zijn dacht ik hoor
          HDR moet altijd tonemapping krijgen om van 32bit terug te gaan naar je 16bit of 8bit plaatje.

          Ik geef SO2 gelijk. Met HDR krijg je geen schaduwwerking meer, en dat is juist de kracht van dit soort foto's. Ik zie het exposure blending als een uitstekend toegepaste methode. Goed gedaan.
          Het is een sfeervolle opname geworden en het centrale compositie is je vergeven.
          meer over mijn fotografie is te vinden op
          http://www.nandoonline.com

          Comment


          • #6
            Re: Molen

            Allemaal bedankt voor de reactie's
            maar met paint shop pro XI
            kan je toch geen HDR effect krijgen ?
            enkel bij de nieuwe psp XII?
            Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

            Comment

            Working...
            X