Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

standaard-zoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • standaard-zoom

    Hallo Allemaal, ik ben wat aan het rondkijken voor een standaard-zoomlens met een bereik van ongeveer 18/28 - 70/75 mm. F2,8 over het hele bereik.
    Het moet gewoon een goeie lens zijn die ik standaard op m`n camera kan zetten en ook handig is voor gewone alledaagse kiekjes, (in huis, op het strand). Voor de rest zou ik er wel portretten mee willen maken en hou ik dan van veel bokeh. Het budget ligt rond de 350 euro. Ik had mijn oog al wat laten vallen op de tamron 28-75 F2,8. Deze zou ook mooi aansluiten op mijn sigma 70-200mm.

  • #2
    Re: standaard-zoom

    De Tamron 17-50mm 2.8 met of zonder scherpstelmotor.
    Voor welk toestel moet het objectief dienen.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #3
      Re: standaard-zoom

      Mijn toestel is de nikon d80. Dus er hoeft niet percee een scherpstelmoter in het objectief te zitten.
      De tamron 17-50 F2,8 heb ik aan zitten denken maar denk dat ik toch meer naar het bereik van de 28-75 mm neig.

      Comment


      • #4
        Re: standaard-zoom

        Oorspronkelijk geplaatst door lwd Bekijk bericht
        Mijn toestel is de nikon d80. Dus er hoeft niet percee een scherpstelmoter in het objectief te zitten.
        De tamron 17-50 F2,8 heb ik aan zitten denken maar denk dat ik toch meer naar het bereik van de 28-75 mm neig.
        Het is natuurlijk wat je zelf wil: de 17-50 heeft wat meer groothoek en wat minder telebereik, met en zonder scherpstelmotor.
        De 28-70 heeft minder groothoek (voor de meeste een probleem) en wat meer tele, alleen (dat ik weet) zonder scherpstelmotor.
        De 17-50mm is bedoeld voor een cropcamera en de 28-70mm meer voor een fulframe. (ook op een cropcamera te gebruiken natuurlijk)
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment


        • #5
          Re: standaard-zoom

          Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
          Het is natuurlijk wat je zelf wil: de 17-50 heeft wat meer groothoek en wat minder telebereik, met en zonder scherpstelmotor.
          De 28-70 heeft minder groothoek (voor de meeste een probleem) en wat meer tele, alleen (dat ik weet) zonder scherpstelmotor.
          De 17-50mm is bedoeld voor een cropcamera en de 28-70mm meer voor een fulframe. (ook op een cropcamera te gebruiken natuurlijk)
          Ik ga ze morgen in de winkel beide even bekijken ik weet niet welke ik het beste zou kunnen nemen, het is bedoeld voor alledaagse kiekjes en ook graag binnenhuis, en voor de hond op het strand bijv. dan is het wel weer handig denk ik dat je toch nog tot 70mm kan gaan maar ik weet niet of ik binnen genoeg groothoek heb aan 28mm en voor een eventuele landschapsfoto.

          Comment


          • #6
            Re: standaard-zoom

            ik weet niet of ik binnen genoeg groothoek heb aan 28mm en voor een eventuele landschapsfoto.


            Ik denk dat je daar het meest dat stukje groothoek zal missen.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment

            Working...
            X