Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens voor canon 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens voor canon 400D

    Zou me een standaardlens vooor mijn canon 400D willen aankopen,en denk hierbij aan de canon EF USM 3,5-5,6/28-135 IS, dient alleen maar om foto's van op reis te trekken geen macro.Nu is mijn vraag aankopen of misschien een ander bvb tamron aankopen.Voor het ogenblik heb ik alleen maar een kitlens.

  • #2
    Re: lens voor canon 400D

    Oorspronkelijk geplaatst door ilpostino Bekijk bericht
    Zou me een standaardlens vooor mijn canon 400D willen aankopen,en denk hierbij aan de canon EF USM 3,5-5,6/28-135 IS, dient alleen maar om foto's van op reis te trekken geen macro.Nu is mijn vraag aankopen of misschien een ander bvb tamron aankopen.Voor het ogenblik heb ik alleen maar een kitlens.
    kopen, is een goeie lens om mee te starten
    kitlens is niks waard (18-55 zonder IS die vroeger standaard bij de 400d verkocht werd), met deze lens ga je al heel wat meer betere foto's hebben
    ik spreek uit ervaring
    Mijn website: http://www.michelpyck.be

    Comment


    • #3
      Re: lens voor canon 400D

      Hou dan toch de kitlens bij, want soms is het handig om wat meer breedhoek te hebben dan 28mm.

      Ik heb zelf de 28-135 IS gebruikt op een 300D, maar toen gebruikte ik ook de kitlens nog.
      (Die heb ik dan later wel vervangen door een Sigma 18-50 EX DC -> Canon EF 17-40 f4 L -> Canon EF-S 17-55 f2,8 IS).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: lens voor canon 400D

        Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
        kopen, is een goeie lens om mee te starten
        kitlens is niks waard (18-55 zonder IS die vroeger standaard bij de 400d verkocht werd), met deze lens ga je al heel wat meer betere foto's hebben
        ik spreek uit ervaring
        Ik heb nogthans mooie foto's op mijn webstek staan met die kitlens.
        Als uitbreidings zou de EF-S 55-250mm F4-5.6 IS niet misstaan als je niet teveel geld wilt uitgeven. Er is een topic van Duindistel over deze lens.
        Bekijk die foto's maar eens hier.

        Grtz, RF
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: lens voor canon 400D

          foutje
          Eos 7D + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

          Comment


          • #6
            Re: lens voor canon 400D

            Oorspronkelijk geplaatst door ilpostino Bekijk bericht
            Zou me een standaardlens vooor mijn canon 400D willen aankopen,en denk hierbij aan de canon EF USM 3,5-5,6/28-135 IS, dient alleen maar om foto's van op reis te trekken geen macro.Nu is mijn vraag aankopen of misschien een ander bvb tamron aankopen.Voor het ogenblik heb ik alleen maar een kitlens.
            Ben je zeker dat je de 28-135 wilt? Op de 400D ben je dan je groothoek kwijt. Op reis kan groothoek wel handig van pas komen. Je kan je kitlens ook idd nog bijhouden, maar dan moet je altijd wisselen... De 17-85 IS USM lijkt mij voor op reis iets handiger. Als ik op reis ga, zit de 17-85 er 90% van de tijd op...

            Is naturlijk geen L-lens, maar ik ben ferm tevreden over de kwalieit van de 17-85 IS USM!

            greetz,
            www.fotopie.be
            Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

            Comment


            • #7
              Re: lens voor canon 400D

              Als walk-around zou ik ook de EFS 17-85mm Is nemen over een 28-... , tenzij je ambitie hebt om ooit op een fullframe camera over te stappen

              een landschapje of straatbeeld (gebouwen vooral) smeken dikwijls om die 17mm!
              Mijn foto's
              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

              Comment

              Working...
              X