Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje omtrent ef s 17-55mm f2.8 USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje omtrent ef s 17-55mm f2.8 USM

    Hoi iedereen;

    Ik heb deze lens kortelings in bezit van iemand uit ons fotoclubje.

    Vraagje!Een vriend heeft in extremis gevraagd of ik de foto's wil nemen op zijn trouw...dus in de kerk,gemeentehuis en trouwfeest...was nml iets fout gelopen met de afspraken van hun fotograaf die normaal komt...enfin een heel verhaal erond(volgens mij hadden ze nog niemand die foto's kwam trekken).

    Aangezien ik ook op de trouw aanwezig ben en ik ook redelijk veel met foto's nemen bezig ben,denken ze dat ik dit wel aankan...dit is al volgende week....dus slik!!! Ik zou graag een beetje goed overkomen en een paar mooie platen schieten maar de schrik slaat me toch wat toe...

    Ik heb een canon 450D met kitlens en een 55-250 zoom plus bovengenoemde USM ef s 17-55mm f2,8...ik denk dat deze lichtserke lens wel van pas zal komen in de kerk en op het feest...ik heb echter geen externe flits,is het aangeraden me er nog één aan te schaffen voor het feest en de kerk. Of heb ik voldoende met mijn interne flits van mijn 450D plus de 17-55 USM...

    Graag wat tips want het overvalt me wel een beetje. Ik moet er wel bijzeggen dat ik ook een 50mm 1,8 kan gebruiken van iemand! Is deze ook aan te raden.

    Plus ik kan geen lens op het ogenblik bijkopen...dus ik zal het moeten doen met wat ik heb,alleen een flits zou ik me eventueel nog willen aanschaffen.

    Alvast bedankt

    Grtz Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: vraagje omtrent ef s 17-55mm f2.8 USM

    Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
    Hoi iedereen;

    Ik heb deze lens kortelings in bezit van iemand uit ons fotoclubje.

    Vraagje!Een vriend heeft in extremis gevraagd of ik de foto's wil nemen op zijn trouw...dus in de kerk,gemeentehuis en trouwfeest...was nml iets fout gelopen met de afspraken van hun fotograaf die normaal komt...enfin een heel verhaal erond(volgens mij hadden ze nog niemand die foto's kwam trekken).

    Aangezien ik ook op de trouw aanwezig ben en ik ook redelijk veel met foto's nemen bezig ben,denken ze dat ik dit wel aankan...dit is al volgende week....dus slik!!! Ik zou graag een beetje goed overkomen en een paar mooie platen schieten maar de schrik slaat me toch wat toe...

    Ik heb een canon 450D met kitlens en een 55-250 zoom plus bovengenoemde USM ef s 17-55mm f2,8...ik denk dat deze lichtserke lens wel van pas zal komen in de kerk en op het feest...ik heb echter geen externe flits,is het aangeraden me er nog één aan te schaffen voor het feest en de kerk. Of heb ik voldoende met mijn interne flits van mijn 450D plus de 17-55 USM...

    Graag wat tips want het overvalt me wel een beetje. Ik moet er wel bijzeggen dat ik ook een 50mm 1,8 kan gebruiken van iemand! Is deze ook aan te raden.

    Plus ik kan geen lens op het ogenblik bijkopen...dus ik zal het moeten doen met wat ik heb,alleen een flits zou ik me eventueel nog willen aanschaffen.

    Alvast bedankt

    Grtz Dirk
    Ik zou zeker niet twijfelen en die flits ook erbij kopen. Niet dat je hem absoluut nodig gaat hebben want dat hangt van de omstandigheden af maar de kans dat hij regelmatig toch handig zal zijn is groot denk ik. Al was het maar als focushulp in donkere omstandigheden.

    Comment


    • #3
      Re: vraagje omtrent ef s 17-55mm f2.8 USM

      een leuke zoom ala 70-200 zou ook mooie shots opleveren, kwestie van niet altijd op de lip van het koppel te zitten...
      Het idee van de flits kan ik volledig bijtreden
      Oja nog iets, een wit trouwjurk op een deftige manier weergeven (al dan niet met flash) is niet simpel => best es oefenen

      Grts Jan
      Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

      Comment


      • #4
        Re: vraagje omtrent ef s 17-55mm f2.8 USM

        Die 17-55 IS 2.8 is zeker geschikt als lens voor een huwelijksreportage, maar ik zou je toch aanraden om een flits bij te kopen, minstens de EX430 maar liever nog de 580 EX II ... en probeer zo snel mogelijk bouncing onder de knie te krijgen.

        Een witte jurk zal je heel snel 'platflitsen', dus veel oefenen deze week

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: vraagje omtrent ef s 17-55mm f2.8 USM

          ach.....geen nood hoor, je bent de zoveelste trouwfotograaf in spe, gebruik eens zoeken daar staat dit onderwerp al meerdere keren met vele tips.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment

          Working...
          X