Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens

    ik ben in het bezit van een Canon EOS 400 D digital. Tevreden van het instapmodel. Bijgeleverde lens 18-55.
    Ik zou graag een andere lens kopen en denk aan 18-200 om zo het veelvuldig verwisselen van 18-55 met 55-200 te vermijden.
    Is een Sigma (of ander merk) lens met deze kenmerken goed of moet ik bij Canon blijven ?
    mvg

  • #2
    Re: lens

    Je zal het hier vaak lezen op het forum. Door lenzen te gebruiken met een dergelijke zoom-range ga je zowiso aan kwaliteit verliezen maar sommigen vinden dat geen bezwaar. Dat is iets dat je voor jezelf moet uitmaken. Canon heeft momenteel nog geen 18-200. Hij was wel aangekondigd op de site van Konijn maar ondertussen is dat bericht alweer verdwenen. Vermoedelijk zal hij er echter wel komen tegen de volgende photokina beurs einde september. Als je dan toch voor een 18-200 wil gaan kan je eventueel kiezen voor Sigma of Tamron. Een review hiervan is te vinden op www.photozone.de. Ze zijn er echter duidelijk in dat het "compromis" lenzen zijn...
    Canon EOS 40D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm 1.8, Canon 55-250 IS

    Comment


    • #3
      Re: lens

      Oorspronkelijk geplaatst door NORVAN Bekijk bericht
      ik ben in het bezit van een Canon EOS 400 D digital. Tevreden van het instapmodel. Bijgeleverde lens 18-55.
      Ik zou graag een andere lens kopen en denk aan 18-200 om zo het veelvuldig verwisselen van 18-55 met 55-200 te vermijden.
      Is een Sigma (of ander merk) lens met deze kenmerken goed of moet ik bij Canon blijven ?
      mvg

      Koop gewoon een superzoom als je wil en trek je van de negatieve reacties niks aan.
      Maar ook niet zeuren als het tegenvalt, verkopen dan maar weer (we zien hem wel weer op de 2e handsites...)

      Comment


      • #4
        Re: lens

        Oorspronkelijk geplaatst door NORVAN Bekijk bericht
        ik ben in het bezit van een Canon EOS 400 D digital. Tevreden van het instapmodel. Bijgeleverde lens 18-55.
        Ik zou graag een andere lens kopen en denk aan 18-200 om zo het veelvuldig verwisselen van 18-55 met 55-200 te vermijden.
        Is een Sigma (of ander merk) lens met deze kenmerken goed of moet ik bij Canon blijven ?
        mvg

        Of je nu tussen canon of sigma kiest, dat maakt zoveel niet uit. Een zoom van deze range kan de kwaliteit van de 55-200 niet evenaren.

        Als je gestelt bent op kwalitatief goede fotos doe het dan niet.

        Comment


        • #5
          Re: lens

          ik heb net de sigma 18-200 hsm os gekocht voor mijn d40x en ben er zeer tevreden van, is scherper dan de kitlens die bij mijn toestel zat en je bent inderdaad verlost van lenzengesleur.

          Het is jammergenoeg natuurlijk een compromis die superzooms. Je kan er goede en scherpe beelden mee schieten, maar objectieven die maar voor één doel gemaakt zijn, zijn meestal ook wel stukken beter voor dat doel dan een superzoom.

          Ik heb dan ook dit objectief gekocht met het idee van direct een goede all-rounder te hebben, om dat later mijn collectie uit te breiden met andere objectieven
          Last edited by dengregg; 26 juli 2008, 23:29. Reden: typfoutje
          http://www.mimoza.be/

          Comment


          • #6
            Re: lens

            de wens van alles in een, is eigenlijk een wens van alles geen.
            waarom een DSLR aanschaffen als men geen lenzen wil wisselen!!!!
            heb trouwens wel begrip voor je verhaal, heb het zelf ook mee gemaakt hoor, na een maand de Sigma 18-200 snel weer verkocht.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: lens

              Mijn 18-200 (weliswaar van Nikon) zit het merendeel van de tijd op mijn toestel. Ik maak er ook scherpe foto's mee, en ik ben er nog steeds heel tevreden van. De scherpte is niet helemaal deze van de heel dure lenzen of primes, maar is zeker aanvaardbaar.

              De Sigma 18-200 met OS (beeldstabilisator) zou een heel stevige lens zijn, die veel tevreden gebruikers kent op dit forum. Het is en blijft een wandel- /reiszoom, maar dat wil niet zeggen dat je ze daar alleen voor kan gebruiken.
              Last edited by FestinaLente; 27 juli 2008, 09:47.

              Comment

              Working...
              X