Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 24-70mm f2.8 of Canon EF-S 17-55mm f2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 24-70mm f2.8 of Canon EF-S 17-55mm f2.8

    Op mijn Canon 40d zou ik graag starten met een lens waar ik voornamelijk kleine concerten zal mee schieten.

    Heb al een zeer goede revieuw gelezen over de zeer goed scorende Canon EF-S 17-55mm f2.8. En ook over de helft zo goedkope Tamron 17-50mm f2.8. Wat een mooi alternatief is, mist wel wat scherpte maar het prijsverschil mag er ook wezen.

    Maar als ik dus niet voor deze lenzen ga zou ik dan beter af zijn met een Sigma objectief 24-70mm f2.8? Wat dan wel een macro lens is maar blijkbaar tamelijk veel wordt gebruikt voor portretten van mensen en voor 463€ zeker geen slechte koop is of niet?

    Deze zoomlenzen zijn zeker niet slecht maar mischien is enkel een Sigma 18-50mm F2.8 ook niet slecht om mee te starten? (379€)

    1700€ voor een camera met lens is voor mij veel geld maar als amateur in dit alles lijkt het me niet slecht om direct voor het beste van het beste te gaan zo dat ik niet na een paar maanden spijt heb dat ik geen beter materiaal heb.
    Kopen ga ik doen bij digicamshop.be omdat deze niet ver van huis is en ook zeer prijsvoordelig.

    Alvast bedankt voor jullie reacties
    Last edited by DeRob; 26 juli 2008, 14:47. Reden: extra vraag

  • #2
    Re: Sigma 24-70mm f2.8 of Canon EF-S 17-55mm f2.8

    euhm, die Sigma 24-70 is geen macro hoor... ze heeft misschien een macro functie maar zeker geen 1:1 vergroting.

    Wat betreft je keuze tussen de 24-70 en 17-55, da's moeilijk want het bereik is niet hetzelfde. Als je al kleine festivals hebt gedaan, kijk dan even welk bereik je het beste zou passen. 24mm is niet veel breedhoek op een 40D door de 1.6x cropfactor... 55mm is dan weer weinig "tele" tov de 70mm dus je moet zien welk bereik voor U het beste zou zijn.

    Als je dan gekozen hebt, en je beslist dat 17-55 jouw goed bereik is, zal je met de 17-55 2.8 IS USM zeker geen miskoop doen. Zoek maar eens rond hier op het forum.

    Moest je dan toch voor het 24-70 bereik gaan, bekijk dan ook eens de Tamron 28-75 2.8 want die krijgt ook hele goede commentaren en kost nog wat minder dan de Sigma (die dacht ik niet zo goed zou zijn)...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 24-70mm f2.8 of Canon EF-S 17-55mm f2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door DeRob Bekijk bericht
      En ook over de helft zo goedkope Tamron 17-50mm f2.8. Wat een mooi alternatief is, mist wel wat scherpte maar het prijsverschil mag er ook wezen.
      Nou dat verschil is echt te verwaarlozen hoor De Tamron is werkelijk ongehoord scherp. De Canon is de mooiere lens, maar da's niet om de optische kwaliteiten. De Canon heeft alleen een paar grote voordelen en dat is IS en USM. Optisch is de Tamron net zo goed en ook qua bouwkwaliteit doet 'ie niks onder.

      Als je het budget ervoor hebt vind ik USM en IS de meerprijs zeker wel waard. Maar voor een 'kleine' portemonnee is de Tamron 17-50 (of eventueel de Tamron 28-75) absoluut het beste alternatief.
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 24-70mm f2.8 of Canon EF-S 17-55mm f2.8

        Momenteel moet ik kiezen tussen de Tamron 17-50 f2.8 of de Sigma 18-50mm EX DC f2.8 veel prijsverschil is er niet maar de Tamron 378€ moet ik wel bestellen op top-foto.de en de Sigma is hier niet ver van verkrijgbaar bij fotorubens.be voor 365€.

        kwa reviews krijgt de Tamron betere punten. Bestellen dan maar?

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 24-70mm f2.8 of Canon EF-S 17-55mm f2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door DeRob Bekijk bericht
          Momenteel moet ik kiezen tussen de Tamron 17-50 f2.8 of de Sigma 18-50mm EX DC f2.8 veel prijsverschil is er niet maar de Tamron 378€ moet ik wel bestellen op top-foto.de en de Sigma is hier niet ver van verkrijgbaar bij fotorubens.be voor 365€.

          kwa reviews krijgt de Tamron betere punten. Bestellen dan maar?
          Ik heb die Tamron gehad toen ik nog met Nikon werkte en ik was er zeer tevreden over
          Aan die prijs ga je niet veel beter vinden.
          Mvg Tim

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 24-70mm f2.8 of Canon EF-S 17-55mm f2.8

            ikzelf heb de Sigma 18-50 2.8 en de Tamron krijgt misschien iets meer punten maar leg 2 foto's naast elkaar en je kan niet zeggen welke van de Sigma komt en welke van de Tamron.

            Ik ben alvast uiterst tevreden over de Sigma 18-50 2.8
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 24-70mm f2.8 of Canon EF-S 17-55mm f2.8

              Als je een bestaand objectief, bvb een kitlens, wilt vervangen, ga je met die 24mm niet breed genoeg hebben voor andere zaken (reportage, bvb).

              Ik kan je die 17-55 wel aanraden. Serieuze prijs, maar zijn geld meer dan waard.

              Dave
              pixelpusher

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 24-70mm f2.8 of Canon EF-S 17-55mm f2.8

                Hou er rekening mee dat 55mm niet echt veel is, alles hangt ervan af hoe kort je bij het podium van je concert kan geraken, maar ik denk dat een 24-70 voor dergelijk werk beter uitkomt.
                Alleen heb je geen USM en IS in dat geval of je moet voor de 24-105 IS f4 van Canon gaan, is een dure lens, maar zijn geld meer dan waard, heb ze ook naast mijn 17-55 IS 2.8 ... twee verschillende lenzen voor twee verschillende toepassingen.

                Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 24-70mm f2.8 of Canon EF-S 17-55mm f2.8

                  Ik heb de Sigma 24-70 2.8 Macro , en ik ben er zeer tevreden over .
                  Ik heb hem dit jaar gebruikt voor 4 communies te fotograferen op een 400 D , en nu staat deze lens op mijn 40 D , en ik ben nog steeds meer dan tevreden.
                  Dus ik kan alleen maar zeggen , dat het een zeer goede lens is.
                  Ben je in de buurt van Sint-truiden , dan kun je ze altijd eens komen testen , eventueel met mijn 70-200 2.8 is usm
                  Groeten ,
                  Rohnny
                  Groeten , VDSDigit@l

                  Comment

                  Working...
                  X