Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 18-135 mm maar van betere bouwkwaliteit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 18-135 mm maar van betere bouwkwaliteit

    Hallo iedereen,

    Ik ga me waarschijnlijk een D80 aanschaffen.
    En ik ben nog opzoek naar een goede allrounder lens voor mijn reis naar Azië.
    Nu is het probleem een beetje kiezen voor een goede lens. Na weer heel wat lees werk, vind ik niet direct een passende lens. Mijn voorkeur gaat een beetje uit naar de nikkor 18 - 135, maar ik lees er niet echt veel positief over. De zoomrange zou voor mijn denk ik meer dan volstaan. Nu vind ik niet echt iets gelijkbaardigs van de merken als sigma,tamron,... Blijkbaar of 70 mm, of prime, of 200,250, en hoger en hoger. Maar geen plusminus 100 mm.

    Nu is men vraag een beetje kent iemand een gelijkaardige lens als die nikkor van 18 135 maar dan met een beter bouwkwaliteit ? Hou niet zo van die baggere plastieken lenzen. En die liefst niet veel maakt in prijs. gewicht maakt eigenlijk niet veel uit.


    Thanks!

  • #2
    Re: Nikkor 18-135 mm maar van beter bouwkwaliteit

    De Nikkor 18-200VR of de Sigma 18-200OS misschien.
    De Nikkor is een stuk beter dan de 18-135 en de Sigma zou wat robuster zijn dan de Nikkor maar is iets minder lichtgevoelig.
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 18-135 mm maar van beter bouwkwaliteit

      Als de 18-200VR binnen je budget ligt, zou ik daar voor gaan. Andere mogelijkheid is de 16-85VR, beide van Nikon.
      Sigma heeft nog de 18-200 OS versie die ook goed schijnt te zijn en iets goedkoper.
      Minder bereik, kost iets minder dan de vooraangehaalde lenzen, is de 18-70mm van Nikon.

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 18-135 mm maar van beter bouwkwaliteit

        De 18 200 nikkor ligt boven mijn budget, en ik denk echt geen 200 mm nodig te hebben. Als ik me niet vergis komt dat ongeveer overeen met 300 mm (analoog). Ik heb het liever wat minder maar dan optisch beter. Die 70 mm, klinkt dat wel weer wat aan de lage kant, hmmm ...

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 18-135 mm maar van betere bouwkwaliteit

          De 16-85 VR.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor 18-135 mm maar van betere bouwkwaliteit

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            De 16-85 VR.
            Die kost 500 euro :-(

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor 18-135 mm maar van betere bouwkwaliteit

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              De 16-85 VR.
              Die kost practisch hetzelfde als de 18-200VR.
              Misschien de deze.
              Je moet wel eens even googlen maar de prestaties.
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor 18-135 mm maar van betere bouwkwaliteit

                ga voor de sigma 18-200 OS die ligt toch binnen uw budget?

                Voelt niet plastiek aan en heeft redelijke prestaties.
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                Comment


                • #9
                  Re: Nikkor 18-135 mm maar van betere bouwkwaliteit

                  Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                  Die kost practisch hetzelfde als de 18-200VR.
                  Misschien de deze.
                  Je moet wel eens even googlen maar de prestaties.
                  Aha die sigma 18 - 125 ziet er zeer intressant uit!
                  Had die nog niet gevonden.

                  Ik koop liever geen sigma of tamron 18-200, omdat ik dat bereik niet nodig heb, en je hoogstwaarschijnlijk meer optische fouten hebt. Is het niet?
                  Heeft er iemand ervaring mee?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikkor 18-135 mm maar van betere bouwkwaliteit

                    18-135 is prijs/kwaliteit een goeie lens
                    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                    IMac/IPad/Mac Air 
                    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikkor 18-135 mm maar van betere bouwkwaliteit

                      een tweedehandse nikon 18-200. Er zijn er genoeg te vinden. Ge gaat die 200 mm veel meer gebruiken dan ge denkt als ge ze hebt.
                      m.v.g.
                      Fons
                      Nikon D50, 50mm 1/8, AF-S VR 24-120mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikkor 18-135 mm maar van betere bouwkwaliteit

                        Waar vind jij ze?
                        Ik vind er niet direct hoor, toch niet aan redelijke prijzen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikkor 18-135 mm maar van betere bouwkwaliteit

                          Op E-bay worden er regelmatig verkocht tussen de 400 en 500 euro.
                          m.v.g.
                          Fons
                          Nikon D50, 50mm 1/8, AF-S VR 24-120mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikkor 18-135 mm maar van betere bouwkwaliteit

                            Ik lees geregeld dat de 18-200 beter is dan de 18-135 en eigenlijk is dat kul.
                            Heb de gelegenheid om met beide te werken en kan dus vergelijken.
                            De 200 voelt wat steviger aan, maar de 135 zal niet uit elkaar vallen!
                            Heb getwijfeld om de 200 mee te nemen naar Spitsbergen en ben blij dat ik de 135 bij had: heb hem gebruikt in de regen, tientallen keren per dag in en uit de fototas gehaald (niet altijd even zachtzinnig eerlijk gezegd). Hij heeft geen krimp gegeven.
                            Voor zijn prijs (en gewicht) is dit een erg goede lens. Punt. Scherper op 135 dan de 200 op 200.
                            Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikkor 18-135 mm maar van betere bouwkwaliteit

                              Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
                              Ik lees geregeld dat de 18-200 beter is dan de 18-135 en eigenlijk is dat kul.
                              Heb de gelegenheid om met beide te werken en kan dus vergelijken.
                              De 200 voelt wat steviger aan, maar de 135 zal niet uit elkaar vallen!
                              Heb getwijfeld om de 200 mee te nemen naar Spitsbergen en ben blij dat ik de 135 bij had: heb hem gebruikt in de regen, tientallen keren per dag in en uit de fototas gehaald (niet altijd even zachtzinnig eerlijk gezegd). Hij heeft geen krimp gegeven.
                              Voor zijn prijs (en gewicht) is dit een erg goede lens. Punt. Scherper op 135 dan de 200 op 200.
                              De 18-200 zal dan zeker scherper zijn vanaf 135 mm tot 200 mm of vergis ik me
                              m.v.g.
                              Fons
                              Nikon D50, 50mm 1/8, AF-S VR 24-120mm

                              Comment

                              Working...
                              X