Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fisheye /VS/ Groothoek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fisheye /VS/ Groothoek

    Over dit soort lenzen moet ik nog heel wat leren ... SOS please someone help me

    ==> Met welke lens krijg je het meeste op je foto (rekening houdend met 1,6x cropfactor)
    - Fisheye Sigma 10mm F2.8 (gedefished) soms hou ik van het fisheye -effect, soms niet
    - Groothoek Sigma 10-20mm op 10mm

    Alvast Bedankt!
    Stijn
    > F U J I F I L M <

  • #2
    Re: Fisheye /VS/ Groothoek

    Oorspronkelijk geplaatst door PhotoRookie Bekijk bericht
    Over dit soort lenzen moet ik nog heel wat leren ... SOS please someone help me

    ==> Met welke lens krijg je het meeste op je foto (rekening houdend met 1,6x cropfactor)
    - Fisheye Sigma 10mm F2.8 (gedefished) soms hou ik van het fisheye -effect, soms niet
    - Groothoek Sigma 10-20mm op 10mm

    Alvast Bedankt!
    Stijn
    Dan moet je kijken naar de angle of view van beide. Crop is idem.
    Wat de defish daaraan wijzigt hangt af van hoe je defished.

    Dpaul.
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Fisheye /VS/ Groothoek

      De fisheye heeft een beeldhoek van 180gr en de Sigma 10-20 iets van 102 graden. Het zijn gewoon 2 verchillende type lenzen, maar verschillend gebruik. De defishte foto zijn heel lang en smal, maar wel mooi haaks ed., maar wel vervormd.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Fisheye /VS/ Groothoek

        IMHO ga je aan een fish meer plezier hebben door de 80° meer

        de wereld gaat echt voor je open met een fisheye
        Mvg,
        Marijn

        My Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Fisheye /VS/ Groothoek

          Een fisheye is mooi voor eens, maar wordt je toch rap beu denk ik.

          ps heeft een nikon geen 1.5 crop of ga je naar canon
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

          Comment


          • #6
            Re: Fisheye /VS/ Groothoek

            wou eigenlijk deze link eens tonen,



            je kan dan foto zien van 10mm en eentje met een fisheye
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment


            • #7
              Re: Fisheye /VS/ Groothoek

              ps heeft een nikon geen 1.5 crop of ga je naar canon
              Indd ik was verkeerd, het is 1,5 en bedankt voor de link. Deze site was ik al eens tegen gekomen maar vond het niet terug

              Een fisheye is mooi voor eens, maar wordt je toch rap beu denk ik.
              Ik heb indd schrik dat ik dat effect rap beu ga worden maar dan kan ik ze toch nog altijd defishen of verlies ik dan echt zoveel detail (voor een amateur)?
              > F U J I F I L M <

              Comment


              • #8
                Re: Fisheye /VS/ Groothoek

                daar heb ik geen ervaring mee, maar ik denk dat het niet de bedoeling is om constant je foto's te fotoshoppen?

                Maar ik spreek nu voor mij (iedereen heeft zijn idee) maar ik heb meer aan een sigma 10-20 dan aan een fisheye. Ok ik heb nu mijn sigma 10-20 weggedaan omdat ik die toch nietveel gebruik maar als ik terug op reis vertrek zal ik me er terug eentje aanshaffen.
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                Comment


                • #9
                  Re: Fisheye /VS/ Groothoek

                  Als fish krijg je meer op de foto, defished is een fish van 10mm gewoon dezelfde beeldhoek als 10mm alleen mer erg veel onscherpte in de hoeken wegens het bij-pixelen.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fisheye /VS/ Groothoek

                    Ok, ik denk toch maar dat ik ga wachten op de Sigma 10-20 ...
                    Wachten? Ja hij is momenteel echt nergens te krijgen (toch niet bij mij in de buurt: rubens, grobet, konijn, rembrandt, ...)

                    Bedankt
                    Stijn
                    > F U J I F I L M <

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fisheye /VS/ Groothoek

                      Oorspronkelijk geplaatst door PhotoRookie Bekijk bericht
                      Ok, ik denk toch maar dat ik ga wachten op de Sigma 10-20 ...
                      Wachten? Ja hij is momenteel echt nergens te krijgen (toch niet bij mij in de buurt: rubens, grobet, konijn, rembrandt, ...)

                      Bedankt
                      Stijn
                      Geheugenkaart.be
                      Daar heb ik hem 2 weken geleden besteld en afgehaald
                      (Tijd tussen bestelling en afhaling duurde maar een week)

                      Comment

                      Working...
                      X