Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alround lens rond de 250e

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alround lens rond de 250e

    Beste mede Graven,

    Ik heb morgen een canon 40d body in mijn bezit en wil daar een goede alround lens op kopen.
    Dus een beetje tele en een beetje niet.

    Maakt het uit of ik een sigma of een canon lens koop?
    Ik wil het liefst een lens met die veel licht vangt doch ook een die toch wel een zoom bereik heeft, kortom wat raad u mij aan?

    Groet,

  • #2
    Re: Alround lens rond de 250e

    Jammer van zulke een goede camera te voorzien van een "mindere" lens, tenzij je iets deftigs vindt in de tweedehands sector.
    Bij alround denk ik meteen aan de EF 28-200 (ja, ik raad Canon aan, hoewel andere BD'ers je naar Sigma en consoorten zullen verwijzen), maar die kost € 350. Hoewel... ik vind die echt niet lichtsterk (als je een f2.8 of zelf prime lensen van f1.8 gewend bent), en bovendien heeft-ie wat te weinig aan de groothoek kant. Het is wel wat men noemt een "wandellens".
    Persoonlijk zou ik die 40D uitrusten met een EF-S 18-55 en met de 55-250 (allebei IS), maar met de laatste alleen is je budget opgebruikt.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Alround lens rond de 250e

      iets echt deftigs & allround voor 250 € is inderdaad onmogelijk...
      ... als eerste lens zou ik dan voor een 17-85IS tweedehands gaan.
      Is absoluut geen scherpe lens, geen snelle lens, geen lichtsterke lens, enz enz.... maar je hebt wel een redelijke breedhoek + redelijke zoom + je hebt IS ! .... voor rond de 250 € tweedehands wel te verstaan.

      (mocht je iets meer centen willen op tafel leggen, dan zou ik direct voor kwaliteit gaan in jouw eerste lens aankoop, en dan zou ik een Canon EF 17-40 F4 L gaan)

      Tweedehands rond de 425 a 460€ te vinden.
      Dan heb je direct een lens die je niet snel weg zal doen omdat ze goed zeer goed is prijs/kwaliteit.
      Imagination is more important than knowledge...
      http://www.kiekje.be

      Comment


      • #4
        Re: Alround lens rond de 250e

        volgens mij de beste keuze, welke het dichst tegen jou budget aanleunt, is de tamron 28-75mm F2,8 (rond de 320 euro)

        Comment


        • #5
          Re: Alround lens rond de 250e

          50mm 1,8 erop zetten (80 euro) toestel leren kennen, op een 40D hoort een deftige lens daarom beetje geduld en bij sparen, met een paar honderd euro meer ga je beter uit de voeten kunnen.
          canon 17 - 40 L - tamron 17 - 50 2,8 - onder de 400 euro zal het niet makkelijk zijn. De canon 17 - 85 raad ik persoonlijk af, die is bij mij direkt terug richting winkel gegaan.

          Veel plezier
          Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

          https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

          Comment


          • #6
            Re: Alround lens rond de 250e

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            volgens mij de beste keuze, welke het dichst tegen jou budget aanleunt, is de tamron 28-75mm F2,8 (rond de 320 euro)
            die tamron als korte termijnoplossing oK, maar later voor fullframe vb terug waardeloos
            Imagination is more important than knowledge...
            http://www.kiekje.be

            Comment


            • #7
              Re: Alround lens rond de 250e

              Ik zou als ik jou was een tamron 17-50 of sigma 18-50 erbij zoeken om mee te beginnen, zijn die niet 2e hands voorhanden begin dan met een kitlensje van 25 euro en ga goed zoeken. 17-85 is mits een goed exemplaar ook helemaal zo gek niet. Let op de MITS.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Alround lens rond de 250e

                Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                die tamron als korte termijnoplossing oK, maar later voor fullframe vb terug waardeloos
                Lens is fullframe compatible, bereik komt daar ook beter tot z'n recht.....

                Comment


                • #9
                  Re: Alround lens rond de 250e

                  Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  Lens is fullframe compatible, bereik komt daar ook beter tot z'n recht.....
                  Jep. De Tamron is Di en geschikt voor full frame. Hij bedoeld misschien de 17-50/2.8 die Di II is en enkel geschikt is voor APS of DX.
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alround lens rond de 250e

                    Voor jou budget absoluut 1 van deze 4 lenzen.

                    Sigma 17-70
                    Canon 28-135 IS
                    Tamron 17-50
                    Tamron 28-75

                    Met name de Sigma is een hele fijne kwa bereik en kwaliteit.
                    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alround lens rond de 250e

                      Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
                      Voor jou budget absoluut 1 van deze 4 lenzen.

                      Sigma 17-70
                      Canon 28-135 IS
                      Tamron 17-50
                      Tamron 28-75

                      Met name de Sigma is een hele fijne kwa bereik en kwaliteit.
                      Ik wou juist dezelfde lens voorstellen. Ik heb al veel positieve reviews en gebruikerservaringen gelezen over deze lens (Sigma 17-70). Scherp, licht, en zelfs de macro-foto's (natuurlijk geen 1:1) blijken niet slecht te zijn. Prijs bij Rubens / Studio 73 : 289 €.
                      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alround lens rond de 250e

                        Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                        50mm 1,8 erop zetten (80 euro) toestel leren kennen, op een 40D hoort een deftige lens daarom beetje geduld en bij sparen...
                        Maar dan geen 50 hé, op een crop. Meer all round is dan de Canon EF 35mm F:2.0 aan €300. Prima lens, bijna binnen budget .
                        En niet beperkt tot crop, doet het ook heel goed op FF.
                        Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                        Comment

                        Working...
                        X