Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Provençaals deurtje.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Provençaals deurtje.

    Oud, verweerd deurtje in de Provence.



    Nikon D2X
    Tokina 20-35/2.8
    ISO 200
    1/60 sec @ f/7.1

    Groetjes,
    Philippe
    beeldbank www.arterra.be
    persoonlijke site www.wildeyes.be
    Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

  • #2
    Re: Provençaals deurtje.

    Oeps ... niemand in meer dan een week

    Too boring
    beeldbank www.arterra.be
    persoonlijke site www.wildeyes.be
    Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

    Comment


    • #3
      Re: Provençaals deurtje.

      Oorspronkelijk geplaatst door Photophil (De) Bekijk bericht
      Too boring
      I'm afraid so.
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Provençaals deurtje.

        Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
        I'm afraid so.
        Te dju!
        Naar de Provence gereden voor niets
        beeldbank www.arterra.be
        persoonlijke site www.wildeyes.be
        Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

        Comment


        • #5
          Re: Provençaals deurtje.

          Don't worry. Het is blijkbaar rustig op het forum. Vakantietijd
          Homo Sapiens Pentaxiensis

          Comment


          • #6
            Re: Provençaals deurtje.

            Hou wel van de kleuren, heb het niet zo voor die balken links in de schaduw.
            www.telefunker.be

            Comment


            • #7
              Re: Provençaals deurtje.

              Oorspronkelijk geplaatst door technician Bekijk bericht
              Hou wel van de kleuren, heb het niet zo voor die balken links in de schaduw.
              Zijn geen balken, maar gewoon de rand van de linkermuur in ruwe natuursteen.
              beeldbank www.arterra.be
              persoonlijke site www.wildeyes.be
              Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

              Comment


              • #8
                Re: Provençaals deurtje.

                Qua belichting en scherpte zit te foto wel goed, maar ik denk dat de foto interessanter werd als je een stap of 2 naar rechts gedaan had. Zodat je zou kunnen zien wat er buiten was.
                Nu is het gewoon een deur... niets speciaals dus.

                Grtz
                If it doesn't break you, it makes you stronger!!

                Comment


                • #9
                  Re: Provençaals deurtje.

                  Oorspronkelijk geplaatst door rvandenacker Bekijk bericht
                  Qua belichting en scherpte zit te foto wel goed, maar ik denk dat de foto interessanter werd als je een stap of 2 naar rechts gedaan had. Zodat je zou kunnen zien wat er buiten was.
                  Nu is het gewoon een deur... niets speciaals dus.
                  Buiten keek je gewoon op een muur, en was het volle bak zon, dus dat heb ik doelbewust buiten beeld gehouden.
                  Ik heb speciaal de deur zo beeldvullend gebracht om de nadruk te leggen op de traditionele manier hoe deze gemaakt werd en werkt (wat blijkbaar niemand opmerkt ). Namelijk de gigantische "zwaluwstaarten", het gebrek aan scharnieren, direct vastgemaakt aan een vertikale paal die past in een uitholling boven- en onderaan en zo pivoteert om zijn as.
                  beeldbank www.arterra.be
                  persoonlijke site www.wildeyes.be
                  Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Provençaals deurtje.

                    misschien de ruwe natuursteen wat oplichten.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Provençaals deurtje.

                      simpen maar heel mooi in beeld gebracht
                      ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                      *BD1034BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Provençaals deurtje.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Photophil (De) Bekijk bericht
                        Buiten keek je gewoon op een muur, en was het volle bak zon, dus dat heb ik doelbewust buiten beeld gehouden.
                        Ik heb speciaal de deur zo beeldvullend gebracht om de nadruk te leggen op de traditionele manier hoe deze gemaakt werd en werkt (wat blijkbaar niemand opmerkt ). Namelijk de gigantische "zwaluwstaarten", het gebrek aan scharnieren, direct vastgemaakt aan een vertikale paal die past in een uitholling boven- en onderaan en zo pivoteert om zijn as.
                        En als je nu de foto van buiten trekt. Zodat je kan zien wat er binnen is?
                        Begrijp me nu niet verkeerd, want je onderwerp is nog altijd je onderwerp dan hé! Samen met die traditionele wijze (hoe ze is gemaakt en werkt).
                        Maar anders denk ik dat je wat meer hebt om naar te kijken.

                        Wil je anders toch dit standpunt houden, dan zou ik eerder lager gaan en wat naar achter.


                        Grtz
                        If it doesn't break you, it makes you stronger!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Provençaals deurtje.

                          Oorspronkelijk geplaatst door rvandenacker Bekijk bericht
                          En als je nu de foto van buiten trekt. Zodat je kan zien wat er binnen is?
                          Begrijp me nu niet verkeerd, want je onderwerp is nog altijd je onderwerp dan hé! Samen met die traditionele wijze (hoe ze is gemaakt en werkt).
                          Maar anders denk ik dat je wat meer hebt om naar te kijken.
                          Grtz
                          Het probleem was dat het buiten volle zon was en binnen pikdonker. Dat schuurtje stond ook helemaal leeg en daarenboven was ik mijn flitser vergeten om alles mooi uit te lichten. Met andere woorden, er viel buiten die deur niets in beeld te brengen .
                          Persoonlijk denk ik ook dat, als je er nog meerdere elementen aan toevoegt, de nadruk op de bouw van de deur helemaal verdwijnt.
                          beeldbank www.arterra.be
                          persoonlijke site www.wildeyes.be
                          Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Provençaals deurtje.

                            Best wel een sfeervolle foto, maar ik denk dat ze beter tot recht komt in een reeks die een kader schetst over het geheel.
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Provençaals deurtje.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Photophil (De) Bekijk bericht
                              Het probleem was dat het buiten volle zon was en binnen pikdonker. Dat schuurtje stond ook helemaal leeg en daarenboven was ik mijn flitser vergeten om alles mooi uit te lichten. Met andere woorden, er viel buiten die deur niets in beeld te brengen .
                              Persoonlijk denk ik ook dat, als je er nog meerdere elementen aan toevoegt, de nadruk op de bouw van de deur helemaal verdwijnt.
                              Dat gebeurt niet als je ervoor zorgt dat de mensen naar je onderwerp getrokken worden. Wanneer de rest wat donkerder is en de deur er echt uitspringt, zal niemand de deur niet zien!

                              Grtz
                              If it doesn't break you, it makes you stronger!!

                              Comment

                              Working...
                              X