Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 24 - 70 Nog altijd frontfocus?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 24 - 70 Nog altijd frontfocus?

    Het is een tijdje stil geweest rond deze lens op dit forum.
    Nu vraag ik me af of de laatste exemplaren nog steeds last hebben
    van frontfocus? Is het probleem ondertussen erkend door nikon
    en eventueel verholpen?
    Het zou interessant zijn wat meer te vernemen ivm eventuele aankoop!
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

  • #2
    Re: Nikon 24 - 70 Nog altijd frontfocus?

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 24 - 70 Nog altijd frontfocus?

      Heb de mijne ongeveer een week of 3 en getest.
      Na eerst een onnauwkeurige test een nieuwe test op D3 gedaan.
      Op statief, met afstandbediening en mirror up en ze zat er op 24, 50 en 70mm telkens bonk op. Geert heeft de tests ook kunnen bezien.
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 24 - 70 Nog altijd frontfocus?

        Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
        Heb de mijne ongeveer een week of 3 en getest.
        Na eerst een onnauwkeurige test een nieuwe test op D3 gedaan.
        Op statief, met afstandbediening en mirror up en ze zat er op 24, 50 en 70mm telkens bonk op. Geert heeft de tests ook kunnen bezien.
        Ja Hubert, jou tests waren in ieder geval ok.

        Maar mischien moet ik de mijne ook eens op statief maken, ik heb mijn tests allemaal uit de hand gemaakt, maar op zo een korte afstand zal een statief wel noodzakelijk zijn, ik heb nu omzeggens op al mijn lenzen +10 correctie en mijn foto's zijn best in orde maar eigenlijk gaat dat maar over een paar milimeter, ik heb het vroeger reeds gezegd vóór ik de eerste test deed heb ik ook nooit iets gemerkt aan de foto's zelf, en ik had er een van de eerste objectieven hier in België uitgeleverd, aangekocht 18-12-2007.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 24 - 70 Nog altijd frontfocus?

          Gisteren heb ik mijn 24-70 ook gekocht.
          Tijdens deze koop heb ik het mogelijke probleem van de frontfocus eens aangekaart. De verkoper begon te lachen.
          Hij zei: Mijnheer u moet eens zien hoe dat soms hier gaat, het is echt af en toe lachen geblazen.
          Iemand haalt dan zo een test A4 uit zijn tas legt dat dan hier op de tafel en gaat dan uit de hand die test doen. Ik vraag dan ook vaak, weet je zeker dat de hoek goed is waaronder je fotografeert. Men zegt dan gelijk dat moet 45 graden zijn. Ik vraag dan weer hoet weet je nu of het precies 45 graden is en moet je dit niet vanaf een een statief doen. De opmerking is dan vaak, ik heb het al gezien hij heeft geen frontfocus.

          Ik heb mijn A4 maar in de tas gelaten

          mvg
          Antoine

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 24 - 70 Nog altijd frontfocus?

            Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
            Gisteren heb ik mijn 24-70 ook gekocht.
            Tijdens deze koop heb ik het mogelijke probleem van de frontfocus eens aangekaart. De verkoper begon te lachen.
            Hij zei: Mijnheer u moet eens zien hoe dat soms hier gaat, het is echt af en toe lachen geblazen.
            Iemand haalt dan zo een test A4 uit zijn tas legt dat dan hier op de tafel en gaat dan uit de hand die test doen. Ik vraag dan ook vaak, weet je zeker dat de hoek goed is waaronder je fotografeert. Men zegt dan gelijk dat moet 45 graden zijn. Ik vraag dan weer hoet weet je nu of het precies 45 graden is en moet je dit niet vanaf een een statief doen. De opmerking is dan vaak, ik heb het al gezien hij heeft geen frontfocus.

            Ik heb mijn A4 maar in de tas gelaten

            mvg
            Antoine
            Maar je hebt thuis toch wel getest hoop ik? Ben wel benieuwd. Zelf heb ik deze lens sinds een week (na 4 maanden wachten op levering) en heb de test ook gedaan (op statief en korte afstand en vol open) met een D300 en een D50. Ik geloofde mijn ogen niet! Met de D50 helemaal goed en de D300 een flinke frontfocus.
            Groetjes, KC
            www.sportbeelden.com

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 24 - 70 Nog altijd frontfocus?

              Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
              Gisteren heb ik mijn 24-70 ook gekocht.
              Tijdens deze koop heb ik het mogelijke probleem van de frontfocus eens aangekaart. De verkoper begon te lachen.
              Hij zei: Mijnheer u moet eens zien hoe dat soms hier gaat, het is echt af en toe lachen geblazen.
              Iemand haalt dan zo een test A4 uit zijn tas legt dat dan hier op de tafel en gaat dan uit de hand die test doen. Ik vraag dan ook vaak, weet je zeker dat de hoek goed is waaronder je fotografeert. Men zegt dan gelijk dat moet 45 graden zijn. Ik vraag dan weer hoet weet je nu of het precies 45 graden is en moet je dit niet vanaf een een statief doen. De opmerking is dan vaak, ik heb het al gezien hij heeft geen frontfocus.

              Ik heb mijn A4 maar in de tas gelaten

              mvg
              Antoine
              D700 met 24-70mm er op dat zal wel in orde komen.
              In ieder geval veel plezier met uw aankoop, en laat ons bij gelegenheid ook eens wat van uw resultaat zien.

              Beste groeten Sus.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 24 - 70 Nog altijd frontfocus?

                Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
                Maar je hebt thuis toch wel getest hoop ik? Ben wel benieuwd. Zelf heb ik deze lens sinds een week (na 4 maanden wachten op levering) en heb de test ook gedaan (op statief en korte afstand en vol open) met een D300 en een D50. Ik geloofde mijn ogen niet! Met de D50 helemaal goed en de D300 een flinke frontfocus.
                Natuurlijk heb ik hem niet getest.
                Ik heb er nu ook geen slapenloze nachten van.

                Vroeger hebben we die testen ook nooit gedaan.
                Als de lens een afwijking heeft merk ik dat snel genoeg.

                Mocht ze wat frontfocus hebben en ik kan het bij normale fotografie niet zien, waarom zou ik dan pixel.......... gaan om te kijken of er toch een afwijking is.
                mvg
                Antoine

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 24 - 70 Nog altijd frontfocus?

                  Ik zou nu graag eens voorbeelden (echte foto's, niet dat A4'tje) zien van lenzen die last hebben van front of backfocus en hoe dit zich uit.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 24 - 70 Nog altijd frontfocus?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                    D700 met 24-70mm er op dat zal wel in orde komen.
                    In ieder geval veel plezier met uw aankoop, en laat ons bij gelegenheid ook eens wat van uw resultaat zien.

                    Beste groeten Sus.
                    Ik ook denk dat het zeker goed komt met die combinatie.
                    De eerste probeersels geven mij ook die overtuiging.
                    Ik ben ook zeer onder de indruk van de kwaliteit bij de hoge ISO waarden.
                    Dit had ik zelf nooit gedacht.
                    Zodra het weer beter is ga ik e.e.a. is goed uit testen en de resultaten zal ik zeker hier laten zien.

                    mvg
                    Antoine
                    Last edited by antoine200; 12 augustus 2008, 19:04.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 24 - 70 Nog altijd frontfocus?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                      Ik zou nu graag eens voorbeelden (echte foto's, niet dat A4'tje) zien van lenzen die last hebben van front of backfocus en hoe dit zich uit.
                      Heel even geduld, het moeten toch showcase foto's zijn
                      Ik zou niet graag afgestraft worden.

                      Als het weer het morgen toelaat zal ik trachten een paar opnames te maken.
                      mvg
                      Antoine

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon 24 - 70 Nog altijd frontfocus?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                        Ik zou nu graag eens voorbeelden (echte foto's, niet dat A4'tje) zien van lenzen die last hebben van front of backfocus en hoe dit zich uit.

                        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


                        Groetjes,
                        Pol.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon 24 - 70 Nog altijd frontfocus?

                          Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht

                          Vroeger hebben we die testen ook nooit gedaan.
                          Als de lens een afwijking heeft merk ik dat snel genoeg.

                          Mocht ze wat frontfocus hebben en ik kan het bij normale fotografie niet zien, waarom zou ik dan pixel.......... gaan om te kijken of er toch een afwijking is.
                          mvg
                          Antoine
                          volledig mee eens.

                          als je een slecht exemplaar hebt dan merk je dat wel en dan kan je nog altijd stappen ondernemen.
                          als je een nieuwe auto koopt dan zet je doe toch ook niet onmiddellijk op de testbank.

                          van je materiaal moet je houden, hoe meer pixelpeepen hoe meer stress je hebt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon 24 - 70 Nog altijd frontfocus?

                            Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                            Gisteren heb ik mijn 24-70 ook gekocht.
                            Tijdens deze koop heb ik het mogelijke probleem van de frontfocus eens aangekaart. De verkoper begon te lachen.
                            Hij zei: Mijnheer u moet eens zien hoe dat soms hier gaat, het is echt af en toe lachen geblazen.
                            Iemand haalt dan zo een test A4 uit zijn tas legt dat dan hier op de tafel en gaat dan uit de hand die test doen. Ik vraag dan ook vaak, weet je zeker dat de hoek goed is waaronder je fotografeert. Men zegt dan gelijk dat moet 45 graden zijn. Ik vraag dan weer hoet weet je nu of het precies 45 graden is en moet je dit niet vanaf een een statief doen. De opmerking is dan vaak, ik heb het al gezien hij heeft geen frontfocus.

                            Ik heb mijn A4 maar in de tas gelaten

                            mvg
                            Antoine
                            Zoiets kan je niet testen in de winkel. Ik heb mjin lens getest met 3 batterijtjes op een rij omdat ik dat gedoe met 45graden ook maar niks vind (zeker op 24mm)

                            De lens staat nu +5 op de D300. Dit is ook de enige lens die ik moest corrigeren op de D300.

                            Tip : iedere keer als je de AF-tuning aanpast, de lens volledig out-of-focus draaien alvorens opnieuw te testen.
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon 24 - 70 Nog altijd frontfocus?

                              Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                              Zoiets kan je niet testen in de winkel. Ik heb mjin lens getest met 3 batterijtjes op een rij omdat ik dat gedoe met 45graden ook maar niks vind (zeker op 24mm)


                              Tip : iedere keer als je de AF-tuning aanpast, de lens volledig out-of-focus draaien alvorens opnieuw te testen.
                              Kan je dat even nader verklaren ?

                              Groetjes,
                              Pol.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X