Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma AF APO 300mm f/4 Tele-macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma AF APO 300mm f/4 Tele-macro

    Ik ben via een erfenis in het bezit gekomen van een Sigma AF APO 300mm f/4 Tele-macro (NIKON amount). Het objectief is z.g.a.n. en is zo stevig als een tank!
    Het is alleen jammer dat ik over deze lens geen reviews meer kan vinden. Sigma kon zich slechts herinneren, dat het objectief het predikaat Europese lens van 95/96 heeft gekregen, maar dat wist ik ook al want het etiket staat nog op de doos!
    Kan iemand mij iets meer vertellen, omdat hij/zij dit objectief zelf heeft gehad of nog heeft?
    Last edited by Franciskine; 21 juli 2008, 10:07.
    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

  • #2
    Re: Sigma AF APO 300mm f/4 Tele-macro

    Ik heb 'm met minolta vatting.
    Voor mij is t een prima objectief. De autofocus is snel zat, hij is goed uit de hand te gebruiken, en 1 of 2 stops gesloten ook prachtig scherp. De 2.8 uitvoering zal wat scherper zijn, maar een stuk zwaarder en duurder.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: Sigma AF APO 300mm f/4 Tele-macro

      Ik weet dat dit één van de beter Sigma lenzen was indertijd; zowel optisch als mechanisch. Ik heb nog oudere tijdschriften liggen waar deze lens getest wordt. Ik zal eens zoeken of ik nog een artikeltje vind.
      (probeer in het vervolg de vette tekst wat te minderen, want niet iedereen houdt daarvan).
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma AF APO 300mm f/4 Tele-macro

        Ik weet dat deze lens en F&D het predicaat "Top" kreeg. Was een van de betere lenzen in die tijd van Sigma. In denk dat deze weinig moet onderdoen voor de Nikon en Canon lenzen uit dezelfde periode. Dit is wel nog geen HSM lens.
        Te veel lenzen en te weinig tijd.
        http://pentaxlenstest.blogspot.com/

        Comment


        • #5
          Re: Sigma AF APO 300mm f/4 Tele-macro

          Gebruik deze lens nog regelmatig op een D300. (ook de 400mm/5.6 versie).
          De AF is vreselijk traag van deze lens, maar de scherpte maakt een hoop goed.
          Groot voordeel van deze lens is dat hij al op 1.20m scherpstelt (1.60m voor de 400mm) en dat halen de nikon en canon-varianten niet. Voor het fotograferen van libellen met name is dit mijn favourieten lens...
          Groetjes Edwin
          Mijn Foto's

          Comment


          • #6
            Re: Sigma AF APO 300mm f/4 Tele-macro

            Ik vind dat de antwoorden hier wel een beetje zinloos beginnen te lijken, gezien je deze lens al te koop hebt gezet op dit forum...
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma AF APO 300mm f/4 Tele-macro

              Klopt. Zinloos is het nooit, want a) je wil wel weten wat je verkoopt (is de enige van mijn 6 objectieven dat geen NIKON is). Uiteraard had ik wel de evaluatietest gelezen van www.photozone.de, waar ie optisch en mechanisch als "very good" wordt omschreven. Waar ik nieuwsgierig naar was of dat door bezitters in de praktijk gestaafd zou worden. Wat ik voor vraag is overigens niet veel.
              Het is nog mogelijk dat ik het objectief gewoon hou, het eet geen droog brood en hij kan op mijn D200 (bijcamera).
              [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

              Comment

              Working...
              X