Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor Canon 450D??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens voor Canon 450D??

    Kan iemand mij een beetje op weg helpen met de keuze van een lens?
    Ik heb een maand terug Canon 450D met kitlens gekocht. Nu wil ik een ander lens kopen. Ik heb geen behoefte aan telezoom, en ben ook niet van plan om later weer andere lenzen te kopen. Ik zoek dus vooral allroundlens die ik alledaags kan gebruiken en tijdens het wandelen in de bergen.

    Ik zit erg te twijfelen tussen:

    Sigma 18-125mm f/3.5-5.6 DC
    Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM
    Canon EF-S 17-85mm f4-5.6 IS USM
    Sigma 17-70mm f2.8-4.5 CD Macro (Weet niet of IS aanwezig is?)

    Welke lens raden jullie mij aan?

  • #2
    Re: welke lens voor Canon 450D??

    Wat mis je aan de kitlens?
    My Flickr page!

    Comment


    • #3
      Re: welke lens voor Canon 450D??

      Ik weet niet wat je bedoelt met alledaags gebruik dus daar kan ik je geen raad in geven, behalve dat hier (denk ik) de optische kwaliteit primeert.
      Maar voor bergtochten zou ik toch vooral naar het gebruiksgemak kijken. Je hebt daar een zware rugzak ophangen met reservekledij (warme pull, regenkledij) eten, drinken, schnaps,... Als je dan ook nog eens meerdere objectieven moet meenemen wordt dat iets te veel. Daarbij komt dan nog dat je na uren klimmen dikwijls te vermoeid bent om van objectief te wisselen, zeker als die dan ook nog eens in die rugzak steken die ergens op je rug hangt te bengelen. Geloof me, ik spreek uit ondervinding. Voor de bergen zou ik in ieder geval opteren voor een 18-200(250) eventueel aangevuld met een 12-24 en een tussenring. Een 18-125 zou ik persoonlijk niet kopen aangezien het grootse gevoel in de bergen dikwijls meer tot uiting komt in de details dan in de overzichten. Het merk moet je zelf uitmaken, kijk eens even op photozone voor testen.
      Veel klimgenot.

      Comment


      • #4
        Re: welke lens voor Canon 450D??

        Ik denk dat je lenzen wil kopen die niet bestaan...



        Sigma heeft een 18-200 OS, 150-500 OS en binnenkort nog een 120-400 OS, en dat zijn op dit ogenblik de enige lenzen met beeldstabilisatie van Sigma.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: welke lens voor Canon 450D??

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ik denk dat je lenzen wil kopen die niet bestaan...



          Sigma heeft een 18-200 OS, 150-500 OS en binnenkort nog een 120-400 OS, en dat zijn op dit ogenblik de enige lenzen met beeldstabilisatie van Sigma.
          Bart, er is wel degelijk een Sigma 18-125 DC OS, sinds dit jaar.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: welke lens voor Canon 450D??

            geen behoefte een zoom, maar je schrijft wel allemaal zoomlenzen op!!!.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: welke lens voor Canon 450D??

              Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
              Bart, er is wel degelijk een Sigma 18-125 DC OS, sinds dit jaar.
              Je hebt inderdaad gelijk.

              Als je de camera wil meenemen in de bergen, dan is het gewicht zeker belangrijk.
              Heb je de kitlens met beeldstabilisatie, of de gewone?
              De versie met beeldstabilisatie zou optisch zeker de betere zijn ten opzichte van de andere lenzen in je lijstje.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: welke lens voor Canon 450D??

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                geen behoefte een zoom, maar je schrijft wel allemaal zoomlenzen op!!!.
                grt,bouk.
                Dit zijn geen TELEzoomlenzen, maar zoomlenzen (medium).

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens voor Canon 450D??

                  Oorspronkelijk geplaatst door Xemio Bekijk bericht
                  Wat mis je aan de kitlens?
                  Misschien niets? Deze schijnt niet zo scherp te zijn als de genoemde zoomlenzen (betere kwaliteit).

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lens voor Canon 450D??

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Je hebt inderdaad gelijk.

                    Als je de camera wil meenemen in de bergen, dan is het gewicht zeker belangrijk.
                    Heb je de kitlens met beeldstabilisatie, of de gewone?
                    De versie met beeldstabilisatie zou optisch zeker de betere zijn ten opzichte van de andere lenzen in je lijstje.
                    Dus investeren in een 17-85 IS, als je al een 18-55 IS hebt, is totaal overbodig?
                    Is het verschil tss die objectieven dan zo klein? De 17-85 IS kost nochtans duidelijk een pak meer dan de 18-55 IS.
                    Canon EOS 450D

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lens voor Canon 450D??

                      Oorspronkelijk geplaatst door KarelVdD Bekijk bericht
                      Dus investeren in een 17-85 IS, als je al een 18-55 IS hebt, is totaal overbodig?
                      Is het verschil tss die objectieven dan zo klein? De 17-85 IS kost nochtans duidelijk een pak meer dan de 18-55 IS.
                      Als je het extra bereik niet nodig hebt, dan kan je waarschijnlijk net zo goed de kitlens met beeldstabilisatie behouden en het geld in iets anders investeren.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke lens voor Canon 450D??

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Als je het extra bereik niet nodig hebt, dan kan je waarschijnlijk net zo goed de kitlens met beeldstabilisatie behouden en het geld in iets anders investeren.
                        Thx.
                        Niet dat ik al direct de kitlens wou vervangen, maar ik dacht: moest ze nu per ongeluk stuk raken ... Nu ja, ze mag eerst nog wel een paar jaar meegaan.
                        Canon EOS 450D

                        Comment

                        Working...
                        X