Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betaalbare sportlenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Betaalbare sportlenzen

    Dat lenzen met bv. F:2.8 niet goedkoop zijn wist ik, maar toch zoek ik een min of meer aanvaardbaar objectief voor in- en outdoor sportfotografie (vooral outdoor). Na even rondgekeken te hebben kwam ik bij deze lenzen:
    - Sigma 50-150mm EX DC HSM F: 2.8 Nikon Digitaal 569 euro

    - Sigma 70-300mm APO DG Macro F: 4.0-5.6 Nikon AF 215 euro
    - Nikon AF-S DX VR 55-200mm F:4.0-5.6 G IF ED 259 euro
    - Tamron SP AF 70-200mm F:2.8 Di LD IF Macro Nikon 659 euro

    Zijn de laatste 3 lenzen ook voldoende voor dit doel (ik gebruik een Nikon D40 btw, en later een D80)?

  • #2
    Re: Betaalbare sportlenzen

    Weet niet zo veel van die 4 lenzen waar weet wel dat 70-300 geen HSM lens is, dus niet geschikt voor jou teostel ivm scherpstelmotor
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment


    • #3
      Re: Betaalbare sportlenzen

      ja ik heb de sigma 70-300 apo maar wel op een canon 400 d en is geen slechte lens .maar heb me onder tussen een canon 100-400 mm aan gekocht is wel heel wat duurder gr benn

      Comment


      • #4
        Re: Betaalbare sportlenzen

        De Tamron 70-200 f2,8 schijnt volgens de test van dpreview problemen met de AF hebben.
        Dan zal de Sigma 70-200 f2,8 (is iets duurder) toch een betere keuze zijn, en die heeft op een Nikon (volgens de gebruikers toch) een heel snelle autofocus (op een Canon is die duidelijk trager dan de 70-200 versies van Canon zelf).

        Voor sportfotografie is een snelle autofocus heel belangrijk.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Betaalbare sportlenzen

          Ik denk dat als "sportlens" enkel de Tamron zwaar genoeg is om mee te sporten. Wel zien dat je er twee hebt, één voor de linkse hand en één voor de rechtse hand. 20 keer op en af.



          Nu serieus.
          De enige die een beetje als "sportlens" kan gebruikt worden is de Sigma maar 150mm is wel wat weinig, zeker outdoor.
          Een 70-200/2.8 is hier minstens aan de orde en outdoor bv ee, 100-300/2.8 maar outdoor heb je meestal meer licht, zodat je de 70-200 wel kan combineren met een goede TC van 1.4. Dus zou ik volgende aanraden:
          - de Sigma 70-200/2.8 voor indoor
          - de Sigma EX TC1.4 met bovenstaande lens voor outdoor.

          Natuurlijk kan je het Nikon equivalent hiervan nemen maar dat zal je dan gemakkelijk ±€1200 meer kosten.
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Betaalbare sportlenzen

            Met 150-200mm kom ik wel toe normaal gezien, ik kom toch altijd dicht bij het onderwerp.
            Dus schieten deze 2 lenzen over:
            - Sigma 50-150mm EX DC HSM F: 2.8 Nikon Digitaal 569 euro
            - Sigma 70-200mm EX DG HSM Macro F: 2.8 Nikon AF 689 euro

            Wat is het verschil tussen beiden behalve de zoomrange? Bijvoorbeeld, waar staan die DC en DG voor?

            Comment


            • #7
              Re: Betaalbare sportlenzen

              Hier kan je van Sigma al de afkorting zien en waarvoor ze staan.

              DC is het Sigma equivalent voor DX dus voor camera's met crop factor.
              DG is het Sigma eqiuvalent voor DI bij Tamron. De lensen hebben een coating die ervoor zorgt dat de stralen op een optimalere manier op de digitale sensor vallen en minder last van interne reflecties hebben.
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment

              Working...
              X