Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ben ik beter met een 28-105 USM ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ben ik beter met een 28-105 USM ???

    Dag ik heb een EOS 400D met standard lens 18-55 EFS nu sta ik op het punt te bieden op een 28-105 USM , wat raden jullie me aan ik zou graag foto's nemen van wolken en landschappen maar ook mijn kleine lieve Pratana en zo meer!
    Bedankt voor de hulp

    Marcel

  • #2
    Re: ben ik beter met een 28-105 USM ???

    Oorspronkelijk geplaatst door Pratana Bekijk bericht
    Dag ik heb een EOS 400D met standard lens 18-55 EFS nu sta ik op het punt te bieden op een 28-105 USM , wat raden jullie me aan ik zou graag foto's nemen van wolken en landschappen maar ook mijn kleine lieve Pratana en zo meer!
    Bedankt voor de hulp

    Marcel
    Dat is een heel behoorlijke lens, voor een net, niet te oud exemplaar zou ik tot zo'n 130€ betalen.
    Paar opmerkingen: voor de scherpte moet je hem niet vol open gebruiken , dus niet op den automaat, maar Av.
    Verder heeft ie op een 400D geen groothoek, dus voor landschappen kom je vaak wat breedte tekort, maar voor spelende kinderen is wat meer lengte , 105mm dus wel weer prima.
    Goede aanvulling op de kitlens, maar geen vervanger.

    PS , let op , alleen de 3.5-4.5 is goed, de F4-5.6 moet je links laten liggen.

    Comment


    • #3
      Re: ben ik beter met een 28-105 USM ???

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Dat is een heel behoorlijke lens, voor een net, niet te oud exemplaar zou ik tot zo'n 130€ betalen.
      Paar opmerkingen: voor de scherpte moet je hem niet vol open gebruiken , dus niet op den automaat, maar Av.
      Verder heeft ie op een 400D geen groothoek, dus voor landschappen kom je vaak wat breedte tekort, maar voor spelende kinderen is wat meer lengte , 105mm dus wel weer prima.
      Goede aanvulling op de kitlens, maar geen vervanger.

      PS , let op , alleen de 3.5-4.5 is goed, de F4-5.6 moet je links laten liggen.
      Alvast bedankt voor je hulp, dus zou ik feitelijk beter af zijn met mijn 18-55, ik ben echt pas nu ermee begonnen nog geen week!
      Ken helemaal niets van fotografie, ben juist uitgerust met EOS 400D+18-55 kitlens en een handboekje (foto pocket EOS 400D van Christiaan Hasz) en daar mee moet ik het verder doen, en aangezien mijn budjet op is dacht ik feitelijk die grotere "betere" te kopen , maar denk het mischhien voor later te doen als ik wat ervaring heb!
      Klein bijvraagje als ik even mag nog :
      Welk programma pc stel je me voor de bewerking van mijn foto's?
      Nogmaals al bedankt voor je toffe raad en hulp

      Marcel

      Comment


      • #4
        Re: ben ik beter met een 28-105 USM ???

        Misschien vat je mijn verhaaltje nog niet helemaal:
        Een 28-105 is geen goede alles in 1 oplossing, maar wel een leuke om erbij te hebben, je kan dan kiezen voor groothoek (18-55) of meer telebereik (28-105)

        Mocht de kwalteit van de 18-55 tegenvallen, dan is een 18-55 IS een aanrader, kost nog maar iets van 130€.
        Met dat lensje maak ik 75% van alle foto's en heeft me nog nooit teleurgesteld.

        PS, minstens zo belangrijk als de spullen is de kennis om er mee om te gaan, anders gaat het ook met de duurste nog regelmatig fout.
        Kennis verzamelen dus......

        Comment

        Working...
        X