Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie weet raad... ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wie weet raad... ?

    Ik heb onlangs een Canon 400D besteld samen met 2 lenzen. De Canon EF 55-200mm F 4,5-5,6 II USM BE is echter héél moeilijk leverbaar, en daarom heb ik deze nog niet ontvangen. Ik wacht nu al sinds 26 juni, maar ze is nog steeds niet leverbaar. (het ligt normaal aan de leverancier zelf, niet aan de winkel) De lens is wel al betaald, omdat ik de hele set samen besteld had.

    Is het niet verstandiger om de 55-200mm lens te laten vallen en een andere, voor ongeveer dezelfde prijs, te laten opsturen. Dit had de winkel zelf ook al voorgesteld, maar ik dacht dat ik wel -eventjes- kon wachten. Omdat ik nu al zolang wacht, begin ik toch wel te twijfelen. (Ik zou graag een beetje verder gaan in de macrofotografie, maar ik vind niet bepaald degelijke macrolenzen voor slechts een 200-tal euro.)

    Ik heb zelf al 3 mogelijkheden gevonden:

    1. Canon EF-S 55-250mm F4-5-5.6 IS voor € 253. (dan moet ik wel een 30tal euro bijleggen)
    2. Canon EF 75-300mm F 4.0-5.6 III ø 58mm voor € 153. (maar de prijs voor deze lens ligt wel een stuk lager, dus ik vermoed dat ik dan ook aan kwaliteit inlever. Maar van dit prijsverschil kan ik echter ook wel een statief kopen, wat ook best handig is)
    3. Canon EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC 58mm voor € 177. (deze lens kost ook minder dan de oorspronkelijke 55-200)

    Heeft iemand nog andere suggesties? Eventueel andere merken, maar evengoede kwaliteit. (liefst geen lenzen die heel zwaar in de hand liggen, macro-lenzen mogen ook altijd)

    Of eventuele opmerkingen over de alternatieven die ik zelf al aangehaald heb? Een lens die ik best niet koop (bijvoorbeeld de 2de optie, waarover ik zelf ook twijfel of het wel een goede koop zou zijn...)?

    Alvast héél hard bedankt!

    Een ongeduldige fotografe, die al té lang wacht op een 2de lens.
    Live your life with passion...

  • #2
    Re: wie weet raad... ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Lizzz Bekijk bericht
    1. Canon EF-S 55-250mm F4-5-5.6 IS voor € 253. (dan moet ik wel een 30tal euro bijleggen)
    2. Canon EF 75-300mm F 4.0-5.6 III ø 58mm voor € 153. (maar de prijs voor deze lens ligt wel een stuk lager, dus ik vermoed dat ik dan ook aan kwaliteit inlever. Maar van dit prijsverschil kan ik echter ook wel een statief kopen, wat ook best handig is)
    3. Canon EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC 58mm voor € 177. (deze lens kost ook minder dan de oorspronkelijke 55-200)
    Eerst en vooral heb ik vroeger alleen de 75-300 eventjes gehad maar zal je toch mijn mening geven:

    1. Voordeel : IS, prijs/kwaliteit en toch wel goede recensies
    Nadeel : EF-S, plastiek en kan soft zijn op 250

    2. Voordeel : prijs en range
    Nadeel : plastiek, traag en kwaliteit (ook van foto's)

    Heb zelf deze lens gehad maar vlug verkocht. Als zoom lens komt deze
    echt tekort.

    3. Ken ik niet maar hier bestaat blijkbaar ook een USM versie van.


    Persoonlijk zou ik voor de 55-250mm IS bijbetalen. Ik denk dat deze het meeste kwaliteit voor z'n geld zal geven. En de IS zal je hier ook meer opleveren dan een statief voor de 75-300.


    Mvg

    Steven

    Btw. don't shoot the messenger
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

    Comment


    • #3
      Re: wie weet raad... ?

      na een en ander gelezen te hebben, lijkt me toch de eerste optie de beste en komt ook dicht bij je oorspronkelijke bedoeling.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: wie weet raad... ?

        Canon EF-S 55-250mm F4-5-5.6 IS
        Ik heb deze lens ook besteld en ben nog wachtende

        Ze kunnen precies bij canon niet volgen of ze hebben problemen..?

        In ieder geval ze weten niet wanneer deze terug in voorraad is ...

        Comment


        • #5
          Re: wie weet raad... ?

          Vanuit een prijs/kwaliteit standpunt is de EF-S 55-250mm een uitstekende keuze. Je moet mij niet geloven, lees er Duindistels thread erop na. Je vindt tal van voorbeelden. Opgelet: je vindt ook sample foto's van de 70-200mm L, maar dan spreken we over een andere prijsklasse.
          Normaal zou die lens bij Fotokonijnenberg vlot te krijgen moeten zijn, maar ik merk nu ook dat ie niet op voorraad is in de Turnhoutse vestiging, wel in de Nederlandse (Den Ham).
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: wie weet raad... ?

            Je kan inderdaad beter wat langer wachten op de 55-250 IS, dan te kiezen voor de oude 75-300. Die 75-300 USM III was mijn eerste telezoom, en die heeft een trage AF, ze is heel soft tussen 200 en 300mm, en ze heeft veel last van CA (paarse randjes rond contrastrijke delen in een foto).
            De 90-300 zou iets beter zijn, maar ze is optisch zeker heel wat minder dan de nieuwe 55-250 IS.

            Een andere optie is de Canon 70-300 IS, die is veel nieuwer dan de 75-300 (met of zonder IS) en 90-300 serie, die is ook goed maar ze is heel wat duurder dan de 55-250.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: wie weet raad... ?

              Oorspronkelijk geplaatst door kruke Bekijk bericht
              Ik heb deze lens ook besteld en ben nog wachtende

              Ze kunnen precies bij canon niet volgen of ze hebben problemen..?

              In ieder geval ze weten niet wanneer deze terug in voorraad is ...
              Inderdaad... daarom heb ik nu een andere lens gevraagd, maar de winkel heeft nog niet geantwoord op mijn mail (vorige vrijdag verzonden), dus ik weet nog steeds niet meer dan ervoor.
              Live your life with passion...

              Comment


              • #8
                Re: wie weet raad... ?

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Vanuit een prijs/kwaliteit standpunt is de EF-S 55-250mm een uitstekende keuze. Je moet mij niet geloven, lees er Duindistels thread erop na. Je vindt tal van voorbeelden. Opgelet: je vindt ook sample foto's van de 70-200mm L, maar dan spreken we over een andere prijsklasse.
                Normaal zou die lens bij Fotokonijnenberg vlot te krijgen moeten zijn, maar ik merk nu ook dat ie niet op voorraad is in de Turnhoutse vestiging, wel in de Nederlandse (Den Ham).
                Ik heb reeds naar Konijnenberg gemaild, om te vragen of die lens wel verkrijgbaar is, want hij staat op hun site wel beschikbaar voor levering. Maar ze hebben nog niet op mijn mail geantwoord. Ik ben benieuwd.
                Live your life with passion...

                Comment


                • #9
                  Re: wie weet raad... ?

                  Je zou kunnen proberen te bellen, maar ik heb de indruk (althans tijdens die keren dat ik in de winkel stond aan te schuiven) dat men niet snel de foon opneemt.
                  Twee opmerkingen ivm Konijn die misschien kunnen helpen:
                  1. Ik had, via de site, iets besteld, maar kreeg geen bevestigingsmail (hoewel het ding volgens hun site in stock was). Heb dan een nieuwe mail, naar de NL vestiging gestuurd, en nauwelijks een half uur later kreeg ik telefoon vanuit Turnhout dat mijn bestelling klaar lag. Probleem opgelost.
                  2. Bij mijn vorige bezoek informeerde ik naar de al dan niet aanwezigheid van de EF-S 10-22mm, die tijdens de hele cashback periode niet in voorraad was, en, op het moment dat ik thuis vertrok, ook niet. De verkoper vertelde me dat ze "net waren binnengekomen", maar dat de site dit nog niet weergaf. Ik heb meteen gekocht. Dus ook hier: probleem opgelost! En het moraal van dit verhaal: de site niet altijd vertrouwen.

                  Ik weet niet in welke thread ik het gelezen heb, maar ik geloof dat het Franciskine was die schreef: zorg dat je een bevestigingsmail hebt voor je naar Konijn vertrekt. (sorry, Francis, als ik je fout citeer)

                  Dus misschien een telefoontje, of een nieuwe mail?
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: wie weet raad... ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Je zou kunnen proberen te bellen, maar ik heb de indruk (althans tijdens die keren dat ik in de winkel stond aan te schuiven) dat men niet snel de foon opneemt.
                    Twee opmerkingen ivm Konijn die misschien kunnen helpen:
                    1. Ik had, via de site, iets besteld, maar kreeg geen bevestigingsmail (hoewel het ding volgens hun site in stock was). Heb dan een nieuwe mail, naar de NL vestiging gestuurd, en nauwelijks een half uur later kreeg ik telefoon vanuit Turnhout dat mijn bestelling klaar lag. Probleem opgelost.
                    2. Bij mijn vorige bezoek informeerde ik naar de al dan niet aanwezigheid van de EF-S 10-22mm, die tijdens de hele cashback periode niet in voorraad was, en, op het moment dat ik thuis vertrok, ook niet. De verkoper vertelde me dat ze "net waren binnengekomen", maar dat de site dit nog niet weergaf. Ik heb meteen gekocht. Dus ook hier: probleem opgelost! En het moraal van dit verhaal: de site niet altijd vertrouwen.

                    Ik weet niet in welke thread ik het gelezen heb, maar ik geloof dat het Franciskine was die schreef: zorg dat je een bevestigingsmail hebt voor je naar Konijn vertrekt. (sorry, Francis, als ik je fout citeer)

                    Dus misschien een telefoontje, of een nieuwe mail?
                    Ja, daar heb ik ook al problemen mee gehad met konijnenberg. Met foutieve aanduidingen op hun site... maar voor de rest kreeg ik wel altijd dezelfde dag binnen de 3u antwoord (meestal max 2u later) op mijn mails...
                    Bellen heeft inderdaad ook niet veel zin. Heel lang wachten enzo.
                    Live your life with passion...

                    Comment

                    Working...
                    X