Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie heeft er ervaring met een tele?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wie heeft er ervaring met een tele?

    Hallo,
    Ik heb een lens nodig om vanop het strand een surfer of andere watersporten te fotograferen?
    Heeft er iemand ervaring in dit soort fotografie en welke koop ik het best?
    Ik heb een Canon 40D.
    Zomersegroeten, colleke

  • #2
    Re: wie heeft er ervaring met een tele?

    Kan met bijna iedere tele van 100-5000 euro. Hoeveel wil je besteden?
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: wie heeft er ervaring met een tele?

      Oorspronkelijk geplaatst door colleke Bekijk bericht
      Hallo,
      Ik heb een lens nodig om vanop het strand een surfer of andere watersporten te fotograferen?
      Heeft er iemand ervaring in dit soort fotografie en welke koop ik het best?
      Ik heb een Canon 40D.
      Zomersegroeten, colleke
      Als je de centjes hebt?
      Canon EF 70-200mm f/4 USM L IS



      Het beste wat Canon ooit gemaakt heeft
      Dat op uw 40D is Platinum+++

      Mahja tussen de 900><1000 euro

      SF
      00.00 Gone

      Comment


      • #4
        Re: wie heeft er ervaring met een tele?

        Oorspronkelijk geplaatst door colleke Bekijk bericht
        Hallo,
        Ik heb een lens nodig om vanop het strand een surfer of andere watersporten te fotograferen?
        Voldoende telebereik (>= 200 mm) is echt wel nodig. Zoonlief windsurft (dus ik heb al menig surffotootje gemaakt/verprutst), en op een vijver wil 200 mm nog wel ruim genoeg zijn. Aan zee/op het strand echter kom je snel te kort, vooral als ze bij golven iets verder uit de kust blijven.
        Ikzelf gebruik een 80-200/2.8 en een 400/4.5.

        Conclusie: een goede telezoom tot minimaal 200 mm, bij voorkeur meer. Een 70-200 is een goed begin, 100-400 geeft meer mogelijkheden.

        Paul
        BD0776BE - Rari Minoltas in gurgite vasto

        Comment


        • #5
          Re: wie heeft er ervaring met een tele?

          Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
          Als je de centjes hebt?
          Canon EF 70-200mm f/4 USM L IS



          Het beste wat Canon ooit gemaakt heeft
          Dat op uw 40D is Platinum+++

          Mahja tussen de 900><1000 euro

          SF
          Je bent duidelijk helemaal zot van je lensje hé

          FWIW , een 100-400 is de betere keuze denk ik als je het betaalbaar wil houden. Persoonlijk grijp ik voor dergelijk werk snel naar m'n 300 F2.8, het beste wat Canon ooit heeft gemaakt
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #6
            Re: wie heeft er ervaring met een tele?

            ...En ik gebruik nog steeds mijn TOKINA ATX 840D (de laatste versie)
            ik ben daar zeer tevreden over, maar het is natuurlijk niet de snelste scherpsteller.
            Dus: als het gaat om een "rustige surfer" dan kom je er wel, gaat het om een "stunter" dan kom je tekort.
            PS: ooit had ik een sigma 70-300 (je weet wel: dat goedkope, goede, plastieken lensje) daarmee heb ik toen in Bretagne surfers "getrokken", en dat lukte aardig. Ik moet wel toegeven dat dat toen niet op open zee was...


            als je wil dan stuur ik je er nog enkele door. je roept maar

            Dré
            Last edited by dréten; 17 juli 2008, 08:26.

            Comment


            • #7
              Re: wie heeft er ervaring met een tele?

              Hoewel de 100-400L niet het beste is wat Canon ooit heeft gemaakt zou ik je toch die adviseren boven de 70-200 f4 IS. Ik heb ze beide. De 70-200 is iets scherper maar ik denk ook dat je met 200mm tekort komt.... De 100-400L lijkt me dus de betere keus hiervoor....

              Overigens denk ik wel dat de 100-400L het beste in zijn soort is (hiermee bedoel ik dus de lange telezoomlenzen...)
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: wie heeft er ervaring met een tele?

                Aan U de Keuze :

                Kwaliteit vraagt om een prime en vraagt van de fotograaf mobiliteit !
                Nadeel = minder flexibel dan een zoom.
                Lens : EF 300 mm F4 L USM al of niet met IS (zonder IS is tweedehands zoeken, maar kwaliteit is zeker evenwaardig)

                Comfort vraagt om een zoom, en geeft de fotograaf comfort in het zoeken van zijn standpunt
                Lens : EF 70-200 F2.8 L USM, je zal zeggen waarom een F2.8 na de lofzang van de F4, wel voor de flexibiliteit. Met gebruik van een extender 1.4 X heb je voor weinig geld ook een 320 mm F4.

                Beide lenzen vragen een investering van rond de 1000 Euro, maar goede optiek heeft zijn prijs, daar kan je niet omheen.


                MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: wie heeft er ervaring met een tele?

                  Een weinig vermelde maar uitstekende tele (ik spreek uit ervaring ) is de Sigma 100-300 F4. Voor extra bereik kan je er nog een 1.4TC op bevestigen zodat je aan 420mm komt. Deze lens focust razendsnel, dus ideaal voor sport.
                  Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

                  Comment


                  • #10
                    Re: wie heeft er ervaring met een tele?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                    Lens : EF 70-200 F2.8 L USM, je zal zeggen waarom een F2.8 na de lofzang van de F4, wel voor de flexibiliteit. Met gebruik van een extender 1.4 X heb je voor weinig geld ook een 320 mm F4.

                    Dat zal een 280 mm F4 zijn . Hou er rekening mee dat een extender ook al wat kost.. zeker die van Canon zelf. Voor de combinatie van de 2 heb je bijna een 100-400.
                    Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: wie heeft er ervaring met een tele?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Meneer Peeters Bekijk bericht
                      Dat zal een 280 mm F4 zijn . Hou er rekening mee dat een extender ook al wat kost.. zeker die van Canon zelf. Voor de combinatie van de 2 heb je bijna een 100-400.

                      Rekening houdende met de crop 1.6 kom je op 448 mm met de 40 D
                      was dus nog iets te modest.

                      MVG, Jeff
                      Last edited by Digipics357; 17 juli 2008, 11:40.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: wie heeft er ervaring met een tele?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                        Rekening houdende met de crop 1.6 kom je op 448 mm met de 40 D
                        was dus nog iets te modest.

                        MVG, Jeff
                        Les excusses sont pour...
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: wie heeft er ervaring met een tele?

                          Oorspronkelijk geplaatst door ODB Bekijk bericht
                          Een weinig vermelde maar uitstekende tele (ik spreek uit ervaring ) is de Sigma 100-300 F4. Voor extra bereik kan je er nog een 1.4TC op bevestigen zodat je aan 420mm komt. Deze lens focust razendsnel, dus ideaal voor sport.
                          Inderdaad..heb deze combinatie ook en is echt prachtige lens.

                          Comment


                          • #14
                            Re: wie heeft er ervaring met een tele?

                            Ik heb de sigma 100-300 f4 hsm ook gehad met een tc 1.4 en dat is een schitterende lens zelfs met de tc1.4 is die nog superscherp en zeer vlug.

                            Natuurlijk had ik geen canon 100-400 voor de vergelijken omdat ik een nikonbody heb. Maar kan deze sigma zeker aanraden.
                            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                            Comment


                            • #15
                              Re: wie heeft er ervaring met een tele?

                              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                              Je bent duidelijk helemaal zot van je lensje hé
                              Je kan er van op aan, ik ga er mee slapen en sta er mee op!!
                              Je moet echt een retard zijn, om daar niet zot van te worden

                              Mijn collega, voor 100% purist, die enkel de super Canon primes kocht en niets van zooms moest weten, heeft na het testen van mijn lens’ke ......... er ook een gekocht!

                              Super lens'ke, een geschenk uit de hemel, named: Canon!


                              Verdict PhotoZone
                              Every now and then EOS, the goddess of mercy, seems to speak to the Canon lens designers and this time they listened carefully. The Canon EF 70-200mm f/4 USM L IS may well be the very best tele zoom on the market today

                              vijf sterren, op alle vlakken *****

                              In ons clubje zijn we het niet altijd eens met de heren van de PhotoZone Site , maar dit vedict, klopt wel voor 100%




                              SF
                              00.00 Gone

                              Comment

                              Working...
                              X