Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tele-extender op Nikkor 70-300 VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tele-extender op Nikkor 70-300 VR

    Hello,

    Kan er op de Nikkor 70-300 VR een tele-extender worden gebruikt? En indien dit mogelijk is, wat zijn jullie indrukken daarvan?

    Groetjes,
    Berton

  • #2
    Re: Tele-extender op Nikkor 70-300 VR

    Oorspronkelijk geplaatst door berton Bekijk bericht
    Hello,

    Kan er op de Nikkor 70-300 VR een tele-extender worden gebruikt? En indien dit mogelijk is, wat zijn jullie indrukken daarvan?

    Groetjes,
    Berton

    De Nikon TC's 1.4, 1.7 en 2.0 kunnen er fysisch niet op, anders beschadig je het glas.

    Een Kenko 1.4 gaat er waarschijnlijk wel op.

    Nu deze lens + een tC 1.4 verliest 1 stop licht dus het grootste diafragma op 300mm is dan F/8.
    De AF van de lens gaat veel minder snel zijn en minder accuraat zijn (Als hij er nog is)

    Dus ik zou het niet doen, de lens doet zonder TC prima haar werk
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: Tele-extender op Nikkor 70-300 VR

      Niet doen, is weggesmeten geld. Extenders zijn prima voor vaste brandpunten en Pro-zoomlenzen.
      Te veel lenzen en te weinig tijd.
      http://pentaxlenstest.blogspot.com/

      Comment


      • #4
        Re: Tele-extender op Nikkor 70-300 VR

        Ik heb die lens en zowel de Nikon als Kenko 1.4 TC, wil je dat ik ze dit weekend eens uittest? Dan weet je't ECHT. Ik ben zelf eigenlijk ook wel kurieus.
        Kris

        Comment


        • #5
          Re: Tele-extender op Nikkor 70-300 VR

          De 70-300 heeft op 300 mm echt niet zijn sterkste kwaliteiten. dat geldt ook voor de lenzen van Tamron, Sigma, Canon enz.
          Hier een extender opzetten leidt alleen tot teleurstelling. De camera-merken houden hoer rekening mee ne zorgen dat het fysiek alvast niet past. Een Soligor of kenko pro gaat ook al past het ook geen aanvaardbare foto's opleveren.
          Niet vergeten dat de sensor met cropfactor ook al het uiterste uit de resolutie "zuigt"...
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment

          Working...
          X