Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik zoek een lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ik zoek een lens

    ik zoek een zoom lens maar ik weet niet voor hoeveel mm ik moet gaan
    maar stel nu als ik vogeltjes vanop afstand mooi duidelijk groot wil fotograferen (afstand dat ze niet wegvliegen he neem 6-8m ofzo ) n hoeveel mm lens heb je daar ongeveer voor nodig?
    Dit klinkt mischien stom maarja ik koop liever niet iets verkeerd
    Ps: ik heb een Canon 400D

  • #2
    Re: ik zoek een lens

    Oorspronkelijk geplaatst door forever_lost Bekijk bericht
    afstand dat ze niet wegvliegen he neem 6-8m ofzo
    500 of 600mm

    Comment


    • #3
      Re: ik zoek een lens

      Met een 100-400 gaat dat normaal wel lukken.
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

      Comment


      • #4
        Re: ik zoek een lens

        Ik zou eerder eens kijken naar de nieuwe 800 F5.6 L , vanop 8m zul je ongeveer een mus wel beeldvullend krijgen dan

        Serieus , zo eenvoudig/goedkoop is het niet hoor , minstens 400mm en een goede schuilplaats
        300L F4 IS + 1.4 ext of 400 F5.6L zijn twee goede opties, goedkopere optie is een Bigma.
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #5
          Re: ik zoek een lens

          @Forever Lost

          kijk eens naar de 2 andere items die bij Objectieven bovenaan staan: scherpe tele-lens + Sigma 300mm...Staat wel het één en ander in over lenzen met vele mm's...

          Ik ga, denk ik, voor de Sigma 300mm f2.8 met TC1.4...dat lijkt me een goede keuze voor z'n geld...
          "In photography everything is so ordinary; it takes a lot of looking before you learn to see the ordinary.”
          Nikon D3s - 24-70mm f2.8 - 105mm f2.8 Macro - SB800

          Comment


          • #6
            Re: ik zoek een lens

            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
            Ik zou eerder eens kijken naar de nieuwe 800 F5.6 L , vanop 8m zul je ongeveer een mus wel beeldvullend krijgen dan

            Serieus , zo eenvoudig/goedkoop is het niet hoor , minstens 400mm en een goede schuilplaats
            300L F4 IS + 1.4 ext of 400 F5.6L zijn twee goede opties, goedkopere optie is een Bigma.
            Het hangt er natuurlijk van af wat voor een vogeltje dat is: een mus of een reiger.
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: ik zoek een lens

              ja ik denk dat ik voor maximum 300 mm kan gaan aangezien de prijzen
              ben nog maar 18 he dus beschik nog niet over een fortuin
              ik zal een dikke mus zoeken dan

              Comment


              • #8
                Re: ik zoek een lens

                Misschien wat kort voor "magere mussen", maar een erg betaalbare "instap"-zoom is de 55-250mm van Canon. Lees misschien DEZE THREAD 'ns door. Er zit hier en daar wel een vergelijkende foto van de 70-200mm, maar dan spreken we van andere prijzen.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: ik zoek een lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                  Ik zou eerder eens kijken naar de nieuwe 800 F5.6 L , vanop 8m zul je ongeveer een mus wel beeldvullend krijgen dan

                  Serieus , zo eenvoudig/goedkoop is het niet hoor , minstens 400mm en een goede schuilplaats
                  300L F4 IS + 1.4 ext of 400 F5.6L zijn twee goede opties, goedkopere optie is een Bigma.

                  Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                  Het hangt er natuurlijk van af wat voor een vogeltje dat is: een mus of een reiger.
                  Lezen is en blijft toch nog steeds een moeilijk item voor sommigen onder ons
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                  Comment


                  • #10
                    Re: ik zoek een lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                    Lezen is en blijft toch nog steeds een moeilijk item voor sommigen onder ons
                    Inderdaad want eigenlijk slaat dit het woord "vogeltje" op het openingstopic van de TS en niet op op je mus bij 800mm maar daar moet je wel heel het draadje voor volgen. Is gewoon een vervolg op je reactie tov de TS's vraag en heeft niets met lezen te maken.
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: ik zoek een lens

                      zou een lens tot 200 mm al iets zijn?

                      Comment


                      • #12
                        Re: ik zoek een lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door forever_lost Bekijk bericht
                        zou een lens tot 200 mm al iets zijn?
                        Ik denk, als je niet teveel wil croppen(en zo kwaliteit verspelen), dat je over die afstand, niet buiten minimum 400mm zal kunnen gaan, tenzij het, zoals ik reeds aanhaalde, over een reiger of een ooievaar e.d. gaat maar dat zijn geen "vogeltjes" meer.
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: ik zoek een lens

                          200mm gaat echt te weinig zijn. Zelfs met een schuiltent ga je erg dicht moeten geraken voor kleinere vogels. Je moet misschien eens zeggen wat je budget is, maar als je iets van mm's wil en bovendien ook nog redelijke kwaiteit wil, dan zal je toch snel naar de 1000€ gaan. En dan heb je ook nog eens een goed statief nodig. (is minstens even belangrijk als de lens)
                          Als je echt vogels op een deftige manier wilt gaan fotograferen, dan zal je de nodige "veldkennis" nodig hebben en een schuiltent is hier in Europe voor vogels gewoon onontbeerlijk, zelden komen ze zonder gecamoufleerd te zijn binnen fotografeerbare afstand.

                          Sigma biedt verschillende betaalbare 500mm zooms aan.
                          De canon 300mm 4.0 of de 400mm 5.6 zijn iets duurder maar wel erg goed van kwaliteit. Ik fotografeer al een paar jaar met die 400mm 5.6 en als je wat moeite wilt steken in het dichter geraken bij vogels door gebruik te maken van allerlei camouflage dan is dat echt een uitstekende lens. Qua scherpte doet ze niet onder voor de veel duurdere 500mm. Ze is natuurlijk wel wat minder lichtsterk en heeft ook geen beeldstabilisatie

                          Het volgende artikel van Sam kan misschien ook wel interessant zijn.

                          Je PM't me maar als je nog info wil.
                          Last edited by * Fuse *; 15 juli 2008, 10:48.
                          Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: ik zoek een lens

                            Hier wordt terecht de betaalbare sigma tele's aangehaald.

                            bigma 50-500
                            150-500
                            120-400

                            zijn allen betaalbaar, al heb je uiteraard bepaalde consessies naar scherpte, maar voor de meesten onder ons zijn dit de betere keuzen.

                            Dacht dat tamron ook een betaalbare 200-500 had

                            Comment


                            • #15
                              Re: ik zoek een lens

                              ik dacht aan iets rond de 200 € omdat zoals ik zei ik nog niet over een fortuin beschik
                              ik weet dat ik daarvoor geen hele sterke lens heb
                              het is ook niet mijn bedoeling om echt vogels te gaan fotograferen dat was eerder een voorbeeld...

                              Comment

                              Working...
                              X