Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgiumdigital forum gaat SEO

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Belgiumdigital forum gaat SEO

    De meeste onder ons weten dat Belgiumdigital reeds aardig te voorschijn komt in de google resultaten. Sinds vandaag trekken we volledig de SEO kaart (Search Engine Optimalisatie).

    Er is software geinstalleerd en actief gezet welk ons forum optimaliseert op het vlak van SEO. De grootste visuele wijziging is de URL van topics. Vroeger was dit eigenlijk enkel het forumID nummer, vandaag maakt de topictitel deel uit van de URL.
    Topics welk in het verleden gelinkt werden met het forumID in de URL blijven geldig, en worden geredirect. Voor de technische mensen een 301 redirect.

    Samen met de forum sitemap welk we reeds dagelijks naar Google doorsturen moet dit nog betere zoekresultaten opleveren, meer en snellere indexering, enz.

    De geïnstalleerde software heeft ook mogelijkheden naar LinkBacks (zowel Trackback, PingBack als RefBack). Vermoedelijk gaan we dit niet actief stellen of in ieder geval heel gecontroleerd (lees gemodereerd).

    Ter info, iedereen kent hopelijk de interne zoekfunctionaliteit van ons forum, maar het forum zelf kan ook eenvoudig met google doorzocht worden. Dit doormiddel van volgende entry in google "site:forum.belgiumdigital.com zoekstring" In de toekomst moet dit nog sneller, nog efficiënter mogelijk zijn.

    We verwachten niet dat de software problemen zal veroorzaken, we zullen in ieder geval de eerste dagen een en ander extra opvolgen. Mochten jullie toch iets opmerken, laat niet na dit hier te melden.

    Groeten,
    peter
    Last edited by peter; 15 juli 2008, 00:11.

  • #2
    Re: Belgiumdigital forum gaat SEO

    Pé, ge zijt goe bezig
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

    Comment


    • #3
      Re: Belgiumdigital forum gaat SEO

      Netjes hoor

      Petje af voor diegene die zich hiervoor inzetten.

      Greetz rich
      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

      Comment


      • #4
        Re: Belgiumdigital forum gaat SEO

        Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
        Pé, ge zijt goe bezig
        Dat zou wel kunnen, maar aan de volgorde in de planning schort nog een en ander.
        Jullie maken het de mensen makkelijker om de site te vinden, maar de ontvangsthal is nog niet klaar!
        Was het niet beter geweest eerst de frontpagina af te werken?
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: Belgiumdigital forum gaat SEO

          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Jullie maken het de mensen makkelijker om de site te vinden, maar de ontvangsthal is nog niet klaar!
          Was het niet beter geweest eerst de frontpagina af te werken?
          De initiele bedoeling van het hele SEO gedoe is meer mensen naar je site te lokken doordat je hoger in de google-searches terecht komt.
          Een aanlokkelijke frontpagina met degelijke content (text) is hier onontbeerlijk in ... Jos heeft dus ergens een punt.

          Comment


          • #6
            Re: Belgiumdigital forum gaat SEO

            Oorspronkelijk geplaatst door davitch Bekijk bericht
            ... Jos heeft dus ergens een punt.
            Afhankelijk van hoe je het bekijkt.
            • Iedereen die wat thuis is in de SEO wereld, weet dat SEO geen exacte wetenschap is.
            • Sommigen hebben zelfs hun bedenkingen bij de invloed ervan.
            • Het is een proces van weken, zelfs eerder maanden.
            • Mensen komen niet toe op de frontpagina, maar op de forumpagina met de relevante inhoud voor hun zoekterm.
            • Ik heb het overwogen om te wachten, maar het webteam is jammer genoeg beperkt in resources. Mijn inziens staan ze perfect los van elkaar (seo op forum dan toch).


            peter

            Comment


            • #7
              Re: Belgiumdigital forum gaat SEO

              Oorspronkelijk geplaatst door peter Bekijk bericht
              Afhankelijk van hoe je het bekijkt.
              • Mensen komen niet toe op de frontpagina, maar op de forumpagina met de relevante inhoud voor hun zoekterm.
              • Ik heb het overwogen om te wachten, maar het webteam is jammer genoeg beperkt in resources. Mijn inziens staan ze perfect los van elkaar (seo op forum dan toch).
              Sterke punten.
              In ieder geval zetten we België toch op een andere positieve manier in de kijker in de (virtuele) wereld

              Knap werk Peter
              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

              Comment


              • #8
                Re: Belgiumdigital forum gaat SEO

                sterk bezig allemaal

                nog betere zoekresultaten? BD stond al heel hoog in de google results vond ik.
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: Belgiumdigital forum gaat SEO

                  Knap werk Peter

                  Comment


                  • #10
                    Re: Belgiumdigital forum gaat SEO

                    Zeker een stap in de goede richting, het enige dat in mijn ogen nu nog ontbreekt in het forum is het correct gebruik van H1 tags voor de topic van de titel op een thread-pagina.
                    Mijn foto's
                    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Belgiumdigital forum gaat SEO

                      Heeft het verdwijnen van "Vorige Discussie - Volgende Discussie" boven- en onderaan (nu krijg je effectief de titel van de thread te zien) hier ook mee te maken?
                      Vooral voor de Aangeboden/Gezocht sectie vind ik dit een hele verbetering.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Belgiumdigital forum gaat SEO

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Heeft het verdwijnen van "Vorige Discussie - Volgende Discussie" boven- en onderaan (nu krijg je effectief de titel van de thread te zien) hier ook mee te maken?
                        Vooral voor de Aangeboden/Gezocht sectie vind ik dit een hele verbetering.
                        absoluut, google kan nu keywords associeren met een link. Alhoewel dit intern binnen een site iets beperkter gewaardeerd word als tussen verschillende onafhankelijke sites.

                        zet ik ergens een link om mijn website met de woorde "grootste fotografie forum van belgie" dat naar belgiumdigital verwijst, dan weet google hier meer nuttigere info uit te halen dat als ik simpelwel "belgiumdigital" zou schrijven in m'n link. (mensen zullen immers zoeken op fotografie forum ipv belgiumdigital -als ze de site nog niet kennen)

                        groetjes,
                        Rik
                        Mijn foto's
                        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                        Comment

                        Working...
                        X