Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens (Nikon) voor Trouw en Fashion

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens (Nikon) voor Trouw en Fashion

    Ik ben op zoek om mijn oude 18-70 Nikkor voorgoed achter me te laten door een collectie prime's aan te schaffen (niet allemaal tegelijk).

    Om mijn huidig lijstje aan te vullen

    - Cheap 50mm 1.8 Nikkor
    - Funny 8mm Peleng

    Dacht ik om te beginnen aan de Nikkor AF-D 20mm 2.8

    Later dan de Nikkor AF-D 35mm 2.0

    En indien ik daarna me verveel de 50mm te vervangen met een 1.4 versie en eventueel een Nikkor AF-D 85mm 1.8.


    Eerst op het programma staat een trouw en een fashion shoot. Zelf hecht ik belang aan scherpte! Met primes werken vind ik trouwens prima .

    Wat raden jullie me aan? Ga ik de foute kant op?

    Groetjes

    Yoni
    Nikon D90 - Peleng 8mm f3.5 / 28-75mm f2.8 / Nikkor 50mm f1.4

  • #2
    Re: Lens (Nikon) voor Trouw en Fashion

    Voor een trouwshoot red je het meestal niet met 1 lens of je moet een Canon full frame hebben met een 24-105 lens

    Nee grapje.

    Primes zou ik niet gebruiken bij een trouwerij. Je bent niet flexibel genoeg. Meestal gebruik ik een midrange lens en een zoomlens. Voor de stadhuis ook regelmatig een groothoek (12-24).

    Als je teveel groothoek gebruikt (onder de 50mm) kan je veel vertekening hebben en als je veel zoom gebruikt, mis je bepaalde dingen.

    Voor fashion shoots zou ik minimaal 50mm gebruiken of het liefst nog een 85mm 1.4 van Nikon. Je hebt dan helemaal geen vertekening meer.
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Lens (Nikon) voor Trouw en Fashion

      Voor een fashion shoot is de 50 1.8 of de 1.4 helemaal geweldig. (Beter nog dan de 85mm. Omdat je vaak het model van top tot teen op de foto moet zetten blijf je er met een 85 te ver vanaf om goed contact te houden. De 85 gebruik ik voor close up portret shots)
      Voor een trouwerij heb ik op de ene body een 28-70 2.8 en op de andere een 70-200 2.8. Om zo'n evenement met primes te doen lijkt mij erg lastig, zeker als je maar een body gebruikt. ( zou ik overigens nooit doen vanwege het risico dat die ene body uitvalt.)
      Last edited by rik6230; 12 juli 2008, 01:15.
      groet, Rik

      Comment


      • #4
        Re: Lens (Nikon) voor Trouw en Fashion

        ik werk met een 17-55 en daar doe ik alles mee.
        Van trouw in de kerk/stadhuis/recepties/troufoto's, enz...
        Tot portret, fashion en glamour...
        In de tijd dat ik nog tijd had voor landschappen was het ook met de 17-55...
        Het enige waarvoor ik mijn 50 mm 1,8 gebruik is om op een touw de ringen te fotograferen ( met een tussenring ), en stel ik scherp op de naam in de ringen en eens op het steentje aan de voorkant van de ringen.

        Zelfs voor portret gebruik ik de 17-55... Sommige zullen beweren dat je dan te dicht bij het model moet gaan, maar dat is lekker warm
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment


        • #5
          Re: Lens (Nikon) voor Trouw en Fashion

          Hey iedereen


          Enorm bedankt voor de reacties! De trouw ga ik met een 2de fotograaf doen dus ik speel het al een beetje op safe... Enorm goede tips voor de trouw ook!

          Het resultaat zullen jullie wel zien

          Groetjes

          Yoni
          Nikon D90 - Peleng 8mm f3.5 / 28-75mm f2.8 / Nikkor 50mm f1.4

          Comment

          Working...
          X