Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Werking IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Werking IS

    Hallo

    Ik ben sinds woensdag ook de trotse bezitter van een EF 70-200mm f/2.8L IS USM. Helaas waren er nog wat details onduidelijk wat betreft de werking van de IS en vooral wat het verschil was tussen modus 1 en 2. Op volgende pagina toch wat nuttige info gevonden die het helemaal heeft opgeklaard. Hopelijk kan het ook helpen voor wat andere gebruikers of twijfelaars bij de aankoop.

    Shop our selection of Camera Remote Controllers & Microphones from Shop Canon Business U.S.A., Inc. to find the right product for you.


    Moest er nog iemand tips hebben...feel free to post ;-)

    Groetjes

    Bart

  • #2
    Re: Werking IS

    Wat me toch opvalt is dat je op websites over IS vaak prachtige sportfoto's (zoals op deze) ziet, terwijl hier op het forum vaak mensen proberen te vertellen dat je absoluut niks hebt aan IS bij sportfotografie (tenzij bij panning dan, in de pan-stand). Blijkbaar is dat dan toch niet zo. Verschil tussen theorie en praktijk?

    Comment


    • #3
      Re: Werking IS

      Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
      Wat me toch opvalt is dat je op websites over IS vaak prachtige sportfoto's (zoals op deze) ziet, terwijl hier op het forum vaak mensen proberen te vertellen dat je absoluut niks hebt aan IS bij sportfotografie (tenzij bij panning dan, in de pan-stand). Blijkbaar is dat dan toch niet zo. Verschil tussen theorie en praktijk?
      Klopt nog altijd als een bus.
      De eerste sport-foto(de jumping), is op een BP van 110mm en op 1/320s(zie EXIF). Dan heb je IS absoluut voor niets nodig en zoals reeds gezegd af te raden omdat het de AF wat kan vertragen.
      De tweede sportfoto is een motorrace is een panning foto, waar je het nut zelf reeds van hebt aangehaald.(Hier is in de EXIF niets meer te zien)
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Werking IS

        Ik gebruik een 70-200,2.8 zonder IS,een 300 4 IS en een 400 5.6 zonder IS voor rally en motorsport en ik zie geen verschil in scherpte tussen de verschillende lenzen.Ook voor vogels is mijn 400,zelfs met 1.4 extender niet slechter dan mijn 300 mm IS.Ik heb wel een vaste hand.Maar misschien slechte ogen??
        Als je het hebt,is het waarschijnlijk nuttig,maar een must ??
        Als ik een nieuwe 70-200 zou kopen,dan zal het er één zijn met IS,omdat ik het mij nu kan permitteren en vroeger niet.Maar ik heb het eigenlijk nog nooit gemist.

        Comment

        Working...
        X