Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

80/200 2.8 nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 80/200 2.8 nikon

    ik sta in beraad om de 80/200 van nikon te kopen
    heeft iemand hier ervaaring mee , heb al vele goede reacties gelezen erover ,
    trouwens ik heb de goedkope 70/300 maar die is niet zo licht sterk en denk ook niet dat je die met elkaar kan vergelijken
    is die lens nog in rolatie of is dat nu de 70/200mm
    Last edited by koen1950; 10 juli 2008, 07:02.

  • #2
    Re: 80/200 2.8 nikon

    Hi

    De 80-200 draaizoom is nog steeds te koop.
    Onlangs heb ik de 70 200 2.8 vr in okkasie gekocht.
    Ik twijfelde ook om voor de 80-200 te gaan, maar daar ik al geen vaste hand heb, ben ik toch maar voor de vr versie gegaan.
    De 80-200 zou iets scherper zijn (ergens gelezen in een review).

    Ik hoop ze vanavond te kunnen gebruiken in Lier bij de vestconcerten.

    Groeten
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment


    • #3
      Re: 80/200 2.8 nikon

      De AF 80-200 en de AF-S 70-200 zijn qua beeld kwaliteit (test) wel aan elkaar gewaagd.
      Het grote verschil zit hem in de AF-S, VR en de bouw van het objectief.
      Zo wordt de 70-200 bij focussen niet langer tevens is hij voorzien van extra gummieringen die moeten voorkomen dat er stof en regendruppels binnendringt.
      Het Autofocussen met deze lens gaat veel sneller dan met de 80-200.

      Of dit alles een zeer hogere prijs waard is een ander verhaal.
      Voor mij was keuze duidelijk voor de 70-200 en ik geniet van deze lens elke dag.
      mvg
      Antoine

      Comment


      • #4
        Re: 80/200 2.8 nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
        De AF 80-200 en de AF-S 70-200 zijn qua beeld kwaliteit (test) wel aan elkaar gewaagd.
        Het grote verschil zit hem in de AF-S, VR en de bouw van het objectief.
        Zo wordt de 70-200 bij focussen niet langer tevens is hij voorzien van extra gummieringen die moeten voorkomen dat er stof en regendruppels binnendringt.
        Het Autofocussen met deze lens gaat veel sneller dan met de 80-200.

        Of dit alles een zeer hogere prijs waard is een ander verhaal.
        Voor mij was keuze duidelijk voor de 70-200 en ik geniet van deze lens elke dag.
        mvg
        Antoine


        De 80-200 (de draaizoom) wordt ook niet langer bij het zoomen en scherpstellen. Wat ook nog het verschil is is de zonnekap. Bij de 80-200 is dit een gewone ronde kap terwij de 70-200 een tulpvormige is.

        Comment


        • #5
          Re: 80/200 2.8 nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
          De 80-200 (de draaizoom) wordt ook niet langer bij het zoomen en scherpstellen. Wat ook nog het verschil is is de zonnekap. Bij de 80-200 is dit een gewone ronde kap terwij de 70-200 een tulpvormige is.
          Ik ben nog een belangrijk verschil vergeten.
          De 80-200 kan niet samenwerken met extender bijv. TC 1,4-TC1,7 en TC2,0.
          Dus als je die later wilt gebruiken dan is dit helaas niet mogelijk.
          mvg
          Antoine

          Comment


          • #6
            Re: 80/200 2.8 nikon

            Dat is een prachtig objectief! Ik fotografeer er al een jaar of 5 mee en de scherpte blijft me verbazen :-) Qua gewicht is het natuurlijk geen "wandelobjectief" want gecombineerd met camera/grip komt men in de buurt van 3 kilo. Op de site van Konijnenberg staat ze nog, bij Nikon België niet maar bij Nikon.com wel. Voor het gemak zou ik nu kiezen voor de opvolger, de 70-200, omwille van de VR. Natuurlijk een stuk duurder, dat weet ik...
            Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

            Comment


            • #7
              Re: 80/200 2.8 nikon

              Het grote verschil zit hem in de AF-S, VR en de bouw van het objectief.
              Zo wordt de 70-200 bij focussen niet langer tevens is hij voorzien van extra gummieringen die moeten voorkomen dat er stof en regendruppels binnendringt.
              Ook de 80-200mm 1:2.8 D groeit niet bij het zoomen of scherpstellen ;-)
              Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

              Comment


              • #8
                Re: 80/200 2.8 nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door Robo Bekijk bericht
                Ook de 80-200mm 1:2.8 D groeit niet bij het zoomen of scherpstellen ;-)
                Ik heb de lens zelf niet dus geloof ik je.
                In de technische gevens van deze lens staat dat hij 1,5 cm uitschuift.
                Dit kun je alleen maar controleren zonder geplaatste zonnekap.

                De 17-55 wordt aan de buitenkant ook niet langer, maar hij schuift wel degelijk .
                mvg
                Antoine

                Comment


                • #9
                  Re: 80/200 2.8 nikon

                  Bij het scherpstellen beweegt het voorste element inderdaad maar dit gebeurt binnen de metalen constructie van het objectief.
                  Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

                  Comment


                  • #10
                    Re: 80/200 2.8 nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                    De 17-55 wordt aan de buitenkant ook niet langer, maar hij schuift wel degelijk .
                    mvg
                    Antoine
                    Idem voor de 24-70. De 70-200VR dacht ik niet(heb dat nog niet bekeken zonder de zonnekap.) De Sigma 70-200 helemaal niet ook niet zonder zonnekap.
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 80/200 2.8 nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door Robo Bekijk bericht
                      Bij het scherpstellen beweegt het voorste element inderdaad maar dit gebeurt binnen de metalen constructie van het objectief.
                      Als Antoine iets schrijft dan heeft hij dit ook echt uitgezocht.
                      Aan bla bla verhalen heeft niemand wat.
                      De 70-200 beweegt dus helemaal niet.

                      Pasop: ik kraak hier geen 80-200 af.
                      Qua beeld kwaliteit (test) is dit een prachtige lens.
                      mvg
                      Antoine
                      Last edited by antoine200; 10 juli 2008, 10:34.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 80/200 2.8 nikon

                        Als Antoine iets schrijft dan heeft hij dit ook echt uitgezocht.
                        Aan bla bla verhalen heeft niemand wat.
                        Volledig mee eens! Alles wat ik geschreven heb is ook correct want ik weet waar ik het over heb ;-)
                        Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

                        Comment


                        • #13
                          Re: 80/200 2.8 nikon

                          Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
                          Hi

                          De 80-200 draaizoom is nog steeds te koop.
                          Onlangs heb ik de 70 200 2.8 vr in okkasie gekocht.
                          Ik twijfelde ook om voor de 80-200 te gaan, maar daar ik al geen vaste hand heb, ben ik toch maar voor de vr versie gegaan.
                          De 80-200 zou iets scherper zijn (ergens gelezen in een review).

                          Ik hoop ze vanavond te kunnen gebruiken in Lier bij de vestconcerten.

                          Groeten
                          hij is ondertussen sinds een paar maand uit de prijslijst verdwenen van Nikon, dus geen productie meer... enkel de stock die zal verkocht worden tot ze op is.
                          www.loft6.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: 80/200 2.8 nikon

                            berescherp maar wat trager door AF. Op D70 erg traag op de D300 alweer sneller. Als VR en snelle AF geen noodzaak is gaan voor de 80-200, verschil qua scherpte zal je niet merken!
                            ---------------- Ik doe niet meer mee

                            Comment

                            Working...
                            X