Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stabilisatie en telezoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stabilisatie en telezoom

    Zover ik begrijp op dit forum, zit er in bijna alle telezoom objectieven tot 400mm (100-400 / 120-400 / 170-400) een stabilisatie. Maar hoe zit dat dan in combinatie met mijn camera, waar al stabilisatie is ingebouwd? Gaat dit samen?
    Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

    http://ubovdburg.zenfolio.com/

  • #2
    Re: stabilisatie en telezoom

    Oorspronkelijk geplaatst door UBO Bekijk bericht
    Zover ik begrijp op dit forum, zit er in bijna alle telezoom objectieven tot 400mm (100-400 / 120-400 / 170-400) een stabilisatie. Maar hoe zit dat dan in combinatie met mijn camera, waar al stabilisatie is ingebouwd? Gaat dit samen?

    Dat ligt eraan welke camera body je gebruikt. Je hebt er met ingebouwde IS, maar het is effectiever het te hebben in de lens. Bij veel lenzen zit het ingebouwd, werkt gewoon perfect ookal heb je geen IS in de body. Dat was je vraag toch?
    Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
    Visit my Flickr

    Comment


    • #3
      Re: stabilisatie en telezoom

      Voor de camera's waarbij de beeldstabilisatie is ingebouwd in de body (bijvoorbeeld Sony) worden die lenzen zonder beeldstabilisatie geleverd.

      Voor Canon en Nikon is de nieuwe Sigma 150-500 dus met "OS", de versie voor Sony krijgt geen "OS" (beeldstabilisatie) in de lens.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: stabilisatie en telezoom

        Oorspronkelijk geplaatst door UBO Bekijk bericht
        Maar hoe zit dat dan in combinatie met mijn camera, waar al stabilisatie is ingebouwd? Gaat dit samen?
        Dit gaat zeker samen, echter het is dubbelop. Als je een camera met stabilisatie hebt, hoef je geen geld uit te geven aan een (duurdere) gestabiliseerde lens.
        Nikon D80 ~ Nikkor 18-70

        Comment


        • #5
          Re: stabilisatie en telezoom

          Oorspronkelijk geplaatst door mkprs Bekijk bericht
          Dit gaat zeker samen...
          Er bestaan geen gestabiliseerde lenzen voor a-mount.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: stabilisatie en telezoom

            Oorspronkelijk geplaatst door UBO Bekijk bericht
            Maar hoe zit dat dan in combinatie met mijn camera, waar al stabilisatie is ingebouwd? Gaat dit samen?
            Zoals hierboven gezegd: die combinatie is niet mogelijk, en wat mij betreft ook niet interessant want als je de technologie al in je Sony hebt, waarom zou je er dan nog een keer voor betalen ?

            Voor meer info over wat je zoal kan vinden aan telelenzen voor Sony :
            www.dyxum.com (kijk even onder "lenses").
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment

            Working...
            X