Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentacon, Sirius, Mitakon voor op Canon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pentacon, Sirius, Mitakon voor op Canon?

    Iemand al ooit gehoord van deze "merken"??? Ik kom hier op m'n zoektocht deze merken tegen aan echt belachelijke prijzen, vast even bedenkelijke kwaliteit ook maar wie niet vraagt niet weet dus

    Deze BV



    Opteka ... Nog zo'n merk dat ik nog nooit van gehoord heb
    Webstek in opbouw

  • #2
    Re: Pentacon, Sirius, Mitakon voor op Canon?

    Die Optekalens wordt afgebeeld op een doos van Zeiss ! (zie tweede foto op de E-Bay advertentie). Lijkt mij geen zuivere koffie. Bovendien spreekt de verkoper van een "portrait" lens. Een portretlens van 500mm !?

    Comment


    • #3
      Re: Pentacon, Sirius, Mitakon voor op Canon?

      Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
      Bovendien spreekt de verkoper van een "portrait" lens. Een portretlens van 500mm !?
      Dat is voor de lange afstands-portretten.


      Ik denk dat je aan zo'n lenzen niet veel plezier zal beleven, ze hebben geen AF, en volgens wat ik kan zien zal je ook zelf het diafragma op de lens moeten instellen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Pentacon, Sirius, Mitakon voor op Canon?

        Ik heb ooit eens voor de grap zo'n Opteka lens gekocht, een fish eye. De kwaliteit verschilt niet veel van jampotglas.
        Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

        Comment


        • #5
          Re: Pentacon, Sirius, Mitakon voor op Canon?

          Ik heb nog nooit een van deze merken zelf gehad, maar er zouden pareltjes kunnen tussenzitten. Buiten de welbekende merken (Nikon, Canon, Pentax, Sigma, Tamron, Tokina, enz...) zijn/waren er nog honderden fabriekjes die lenzen maakten. Soms grote brol, maar zeker niet altijd.

          Pentacon bv. is verwant aan Zeiss en Schneider.
          Sirius is Zuid-Koreaans dacht ik en zou niet echt slecht zijn.

          Op Pentaxforums loopt er een draadje over niet zo gekende lenzen met veel voorbeeldfoto's.
          misschien de moeite om eens te bekijken.
          http://www.pentaxforums.com/forums/p...rand-club.html

          En omdat je het diaframa zelf moet instellen en manueel scherpstellen kan je toch nog plezier beleven aan een lens zeker?

          Comment


          • #6
            Re: Pentacon, Sirius, Mitakon voor op Canon?

            Pentacon was en ooit oostduits product ze kopieerden de vooroorloogse camera's en lenzen onderandere zeis en voitlander ze maakten ook de practika er waren daar mooie exemplaren bij pentacon is wel geen brol gelijk hier beweerd word

            Comment


            • #7
              Re: Pentacon, Sirius, Mitakon voor op Canon?

              Pentacon is inderdaad zeker geen brol en er zijn nog honderden van die pareltjes die je voor een appel en een ei kan kopen. Dit zijn wel allemaal M42 schroefdraadlenzen, dus opletten dat je de juiste adapter voor je Canon koopt
              anders kan scherpstellen op oneindig een probleem geven. Er zijn nu ook adapters te verkrijgen voor Canon die de focusconfirmatie in uw zoeker doet werken. Met die lensjes kan je voor zeer weinig geld even professionele foto's
              maken dan een hedendaagse lens die misschien 10 keer zoveel kost want de kwaliteit die ze 30 jaar geleden maakten was echt super: puur metaal en geen
              plastiek en dat voel je.

              En is manueel werken een nadeel? Ik denk het niet. Je denkt veel meer na over belichting tijdens het fotograferen dan in de automatische modes en doe dat dan nog eens samen met een prime-lens en je zult gewoonweg betere foto's maken. Auto focus vind ik alleen nuttig als je snel bewegende onderwerpen moet fotograferen.

              https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

              http://wim-meeus.blogspot.com/
              https://1x.com/wimmeeus/

              Comment


              • #8
                Re: Pentacon, Sirius, Mitakon voor op Canon?

                Oorspronkelijk geplaatst door willempieke Bekijk bericht
                Pentacon is inderdaad zeker geen brol en er zijn nog honderden van die pareltjes die je voor een appel en een ei kan kopen. Dit zijn wel allemaal M42 schroefdraadlenzen, dus opletten dat je de juiste adapter voor je Canon koopt
                anders kan scherpstellen op oneindig een probleem geven. Er zijn nu ook adapters te verkrijgen voor Canon die de focusconfirmatie in uw zoeker doet werken. Met die lensjes kan je voor zeer weinig geld even professionele foto's
                maken dan een hedendaagse lens die misschien 10 keer zoveel kost want de kwaliteit die ze 30 jaar geleden maakten was echt super: puur metaal en geen
                plastiek en dat voel je.

                En is manueel werken een nadeel? Ik denk het niet. Je denkt veel meer na over belichting tijdens het fotograferen dan in de automatische modes en doe dat dan nog eens samen met een prime-lens en je zult gewoonweg betere foto's maken. Auto focus vind ik alleen nuttig als je snel bewegende onderwerpen moet fotograferen.
                nu hoor je het ook eens van een ander , waarschijnlijk ook een ouwe rot in het vak, want het is normaal dat de jongeren die merken uit onze tijd niet meer kennen, komt wel raar over bij ons , een bewijs dat we oud worden he

                Comment


                • #9
                  Re: Pentacon, Sirius, Mitakon voor op Canon?

                  Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                  nu hoor je het ook eens van een ander , waarschijnlijk ook een ouwe rot in het vak, want het is normaal dat de jongeren die merken uit onze tijd niet meer kennen, komt wel raar over bij ons , een bewijs dat we oud worden he
                  Hé komaan ik ben nog maar 35 , dus sommige lenzen die ik gebruik zijn ouder dan mijzelf ... en nog even goed als nieuw, dit in tegenstelling tot mijzelf. Welke huidige lenzen gaan dit momenteel nog kunnen garanderen?

                  ... Je kan voorbeelden zien op mijn blog: allemaal gemaakt met de Pentax K10d
                  en een oude panagor macroconverter + Helios 58mm + eventueel wat tussenringen. Kostprijs aan objectieven: €40, daar kunt ge niet voor sukkelen zeker

                  https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

                  http://wim-meeus.blogspot.com/
                  https://1x.com/wimmeeus/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pentacon, Sirius, Mitakon voor op Canon?

                    Bedankt voor de "inside" Ik heb van die "500mm-portretlens" ondertussen voorbeeld-beelden gevonden en die is op lange-afstand niet onaardig maar geen top

                    Manueel werken zie ik TOTAAL geen probleem in maar een uitdaging en uitdagingen zijn LEUK!!!! Wat moet je anders nu met dit leuke zomerweer Ik mis stiekem het hele manuele nog steeds van mijn oude AE1, dat "rondje" mooi op elkaar krijgen enzo ....
                    Webstek in opbouw

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pentacon, Sirius, Mitakon voor op Canon?

                      Bedankt voor dat linkje - ben aan het lezen nu

                      WAW ... er zitten daar ECHTE parels tussen zeg ... JEEE-ZUS!!!!
                      Last edited by Sonjabelgium; 11 juli 2008, 12:50.
                      Webstek in opbouw

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pentacon, Sirius, Mitakon voor op Canon?

                        Ik heb me ook al enkele M42's aangeschaft en het is heel leuk en goed "speelgoed". Stevig gebouwd, soms ongeëvenaarde kwaliteit en manueel werken doet je inderdaad veel meer fotograferen met aandacht.
                        SITE: http://www.xraypictures.be
                        FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pentacon, Sirius, Mitakon voor op Canon?

                          Is er iemand die weet of er adabters bestaan voor nikon naar pdr of m42

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pentacon, Sirius, Mitakon voor op Canon?

                            Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                            Is er iemand die weet of er adabters bestaan voor nikon naar pdr of m42
                            Van m42 naar Nikon: bestaat maar laat geen oneindig focus toe.

                            pdr ken ik niet.

                            Het zit zo:
                            Nikkor is vrijwel alleen compatibel met eigen MF lenzen (sommige modellen toch)

                            Pentax kan opschieten met eigen historische lenzen en m42 in het algemeen.(uiteraard)

                            Canon kan niets (weinig) met eigen FD lenzen, maar kan prima werken met vrijwel alle andere MF lenzen . (Nikkors, Hasselblads, m42, olympus, p6,contax,Leica R enz...)
                            Het gaat hier over de mounts, en niet over de merken. Dat zijn er honderden.

                            Paul.
                            DPaul - A.FIAP
                            D810, nikkors and other stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pentacon, Sirius, Mitakon voor op Canon?

                              Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                              Van m42 naar Nikon: bestaat maar laat geen oneindig focus toe.

                              pdr ken ik niet.

                              Het zit zo:
                              Nikkor is vrijwel alleen compatibel met eigen MF lenzen (sommige modellen toch)

                              Pentax kan opschieten met eigen historische lenzen en m42 in het algemeen.(uiteraard)

                              Canon kan niets (weinig) met eigen FD lenzen, maar kan prima werken met vrijwel alle andere MF lenzen . (Nikkors, Hasselblads, m42, olympus, p6,contax,Leica R enz...)
                              Het gaat hier over de mounts, en niet over de merken. Dat zijn er honderden.

                              Paul.
                              p.dr is pentaxdraad dus het zelfde als m42

                              Comment

                              Working...
                              X