Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 11-16mm F 2.8 AT XD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina 11-16mm F 2.8 AT XD

    Toen ik de eerste reviews onder ogen kreeg van deze nieuwe Tokina lens dacht ik, dit is het. Prima commentaar, betaalbaar en juist wat ik hebben moet als aanvulling op Nikkor f2.8 lenzen.

    Nu blijft het op alle forums zo verschrikkelijk stil rond dat "juweeltje" die het volgens sommige reviews blijkt te zijn.

    Dan toch niet echt het betaalbare antwoord op de merk lenzen.

    Alvast bedankt voor de feedback.

    Mvg,
    Peter
    Last edited by PGR; 9 juli 2008, 09:57.

  • #2
    Re: Tokina 11-16mm F 2.8 AT XD

    In verhouding met de concurentie is het geen slechte koop voor het geld dat je betaald, maar uit voorbeeldfoto's heb ik de indruk dat de Tokina 12-24 toch net eventjes scherper is.

    Mocht het wat voor je zijn, hier op het forum staat er eentje te koop.

    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
    Website : http://runaque.deviantart.com/

    Comment


    • #3
      Re: Tokina 11-16mm F 2.8 AT XD

      "antoinette" heeft er een (gehad?) en als ik me goed herinner was zij helemaal niet tevreden over de scherpte.
      Ikzelf heb een 12-24 f4 en vind dat een fantastisch geval.

      Comment


      • #4
        Re: Tokina 11-16mm F 2.8 AT XD

        Code:
        "antoinette" heeft er een (gehad?) en als ik me goed herinner was zij helemaal niet tevreden over de scherpte.
        Klopt, maar ik meen mij ter herinneren dat ze deze heeft mogen inruilen voor een ander exemplaar.

        Comment


        • #5
          Re: Tokina 11-16mm F 2.8 AT XD

          Oorspronkelijk geplaatst door PGR Bekijk bericht
          Code:
          "antoinette" heeft er een (gehad?) en als ik me goed herinner was zij helemaal niet tevreden over de scherpte.
          Klopt, maar ik meen mij ter herinneren dat ze deze heeft mogen inruilen voor een ander exemplaar.

          Nou nee hoor, ik zit inmiddels al 3 weken te wachten tot ie terug komt uit de reparatie. En dan maar hopen dat ie inderdaad verbeterd is

          Comment


          • #6
            Re: Tokina 11-16mm F 2.8 AT XD

            Ik heb de 12-24 en de 11-16. De 11-16 is op m'n monitor toch duidelijk scherper als het je daarom gaat. Ook bij 2.8 een prima scherpte (er zouden toch wel genoeg voorbeelden op het web moeten zijn, er waren er al voor ik 'm kreeg).

            12-24 is langer en zeker niet slecht qua IQ (op D300 CE corr) maar 11-16 is sneller en scherper (op D300 / JPEG geen CA).

            Ik gebruik die 11-16 momenteel veel. De 12-24 zal wel naar m'n dochter gaan.

            Karel

            Comment


            • #7
              Re: Tokina 11-16mm F 2.8 AT XD

              Ik heb de 12-24 en de 11-16. De 11-16 is op m'n monitor toch duidelijk scherper als het je daarom gaat. Ook bij 2.8 een prima scherpte.
              Eveneens mijn bevindingen... Ik heb ze beide op Nikon D80 getest. Daarnaast presteert de 12-24 het beste in 18-24mm. Verder heeft de 11-16 ook minder last van flare.
              :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

              Comment


              • #8
                Re: Tokina 11-16mm F 2.8 AT XD

                ik heb hem ook en ik kan niet anders stellen dan dat het een perfecte lens is. Snel en scherp zelfs op f2.8

                mvgr Walter
                ~ Canon + weinig glaswerk

                WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

                Comment


                • #9
                  Re: Tokina 11-16mm F 2.8 AT XD

                  Ik heb zojuist bericht gekregen van Tokina. Mijn lens kan niet gemaakt worden en zal dus naar Japan verstuurd gaan worden. Ik krijg, zodra ze de lens zelf weer op voorraad hebben en nieuw exemplaar. Ze geven zelf al aan dat dit nog wel een maandje kan gaan duren gezien het lage productie aantal Hopen dat de volgende wél goed is.

                  Comment

                  Working...
                  X