Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bigma

    Dag

    Ik sta in twijfel om mij een bigma 50 -500 aan te schaffen maar is die zijn geld waard.Ik zou graag leren vogels fotograferen.

    mvg
    dany
    Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
    Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

  • #2
    Re: bigma

    Prima objectief, ik twijfelde tussen de bigma 50-500 of een sigma 150-500 os hsm.

    De bigma heeft een iets snellere AF en is ietsje scherper maar de 150-500 is beter bij mindere lichtomstandigheden door zijn uitstekende OS (maakt wel wat lawaai maar is zeer effectief) prijs is ook heel stuk minder van de 150-500
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: bigma

      Het is allemaal afhankelijk van uw budget natuurlijk. Met een Bigma heb je wel de milimeters maar je boet toch wel wat in aan lichtsterkte en kwaliteit. En geen IS. Welk toestel gebruik je. Wat canon betreft heb ik ondertussen al wel wat ervaring
      Ik ben zelf gestart met een 300mm F4 lens met extender. Dan kom je op 420mm en kan je nog haarscherpe foto's maken, plus dat de lens voorzien is van IS en dat scheelt toch ook weeral 2 a 3 stops. Het geheel is wel wat duurder maar kwalitatief niet te vergelijken want deze L lens is gewoon prima.

      groeten,

      Rudy

      Mvg,
      Rudy
      www.vogelsvanbelgie.be

      Comment


      • #4
        Re: bigma

        Hij heeft een d300.

        Ik heb ook een 300mm af-s f4 maar dan van nikon maar deze heeft geen VR spijtig genoeg. Maar is wel heel stuk scherper dan mijn 150-500. alleen heeft deze maar 300mm of 420 f5.6

        Hoger ga ik niet, want denk dat met een 1.7 het al iets minder is. Je hebt altijd beter maar het budget is er ook naar. De bigma heeft zich al veel bewezen en is een superlens die veel gebruikt wordt bij vogels als bij airshows. de 150-500 zal zich nog moeten bewijzen.
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

        Comment


        • #5
          Re: bigma

          Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
          Hij heeft een d300.

          Ik heb ook een 300mm af-s f4 maar dan van nikon maar deze heeft geen VR spijtig genoeg. Maar is wel heel stuk scherper dan mijn 150-500. alleen heeft deze maar 300mm of 420 f5.6

          Hoger ga ik niet, want denk dat met een 1.7 het al iets minder is. Je hebt altijd beter maar het budget is er ook naar. De bigma heeft zich al veel bewezen en is een superlens die veel gebruikt wordt bij vogels als bij airshows. de 150-500 zal zich nog moeten bewijzen.
          Met een TC 1,7 en de 2,0 heb je geen AF meer terbeschikking.
          Deze TC zijn specifiek gemaakt voor F2,8 en hoger.
          Alleen de TC 1,4 is geschikt voor F4 en hoger.

          voor de liefhebbers (voor wat het waard is)


          mvg
          Antoine

          Comment


          • #6
            Re: bigma

            Ik meen eens vernomen te hebben dat je met een kenko pro 1.7 wel nog AF hebt op een nikon 300mm f4 af-s

            Maar het kan zijn dat ik mij vergist heb. Ik heb alleen nog maar met 1.4 getest en daar zit er bijna geen verlies op zowel scherpte als AF
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment


            • #7
              Re: bigma

              Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
              Ik meen eens vernomen te hebben dat je met een kenko pro 1.7 wel nog AF hebt op een nikon 300mm f4 af-s

              Maar het kan zijn dat ik mij vergist heb. Ik heb alleen nog maar met 1.4 getest en daar zit er bijna geen verlies op zowel scherpte als AF
              Dit weet ik ook niet.
              Heb alleen maar interesse in origineel Nikon.
              Kenko zal niet slecht zijn, maar op mijn snelle Nikon lenzen wil ik ook een goede TC hebben.
              mvg
              Antoine
              Last edited by antoine200; 8 juli 2008, 19:06.

              Comment


              • #8
                Re: bigma

                bedankt om jullie reactie,maar ik heb de 150 -500 als eens in mijn handen gehouden in putte en daar vertelde hij mij de 150 -500 alleen maar op 150 scherp is ????? ik zeg wel heeft hij dat tegen mij verteld.

                Ik werk met een D300

                MVG
                dany
                Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
                Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

                Comment


                • #9
                  Re: bigma

                  Oorspronkelijk geplaatst door dany10 Bekijk bericht
                  bedankt om jullie reactie,maar ik heb de 150 -500 als eens in mijn handen gehouden in putte en daar vertelde hij mij de 150 -500 alleen maar op 150 scherp is ????? ik zeg wel heeft hij dat tegen mij verteld.

                  Ik werk met een D300

                  MVG
                  dany
                  Ik hoop wel dat je de nieuwe 150-500 in de hand hebt gehad.
                  Ik ben namelijk nog op zoek naar de test van deze lens.
                  Als de verkoper zegt dat deze alleen maar op 150 scherp is dan zal hij er niet veel verkopen. Ik kan mij niet voorstellen dat het in werkelijkheid zo is.
                  Sigma is dan wel geen Nikon, maar zo slecht is het merk nu ook weer niet.

                  mvg
                  Antoine

                  Comment


                  • #10
                    Re: bigma

                    Tja zo vertelde hij me en zei er nog bij dat ik beter de 80 -400 van nikon zou kopen ????
                    mvg
                    dany
                    Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
                    Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

                    Comment


                    • #11
                      Re: bigma

                      Oorspronkelijk geplaatst door dany10 Bekijk bericht
                      Dag

                      Ik sta in twijfel om mij een bigma 50 -500 aan te schaffen maar is die zijn geld waard.Ik zou graag leren vogels fotograferen.

                      mvg
                      dany
                      Ik heb net dezelfde combinatie als jou nl. de D300 en de bigma.
                      Met de zoekfunctie kom je wel enkele posts tegen en het is zeker een lensje die goed is om te leren imho.

                      Comment


                      • #12
                        Re: bigma

                        Oorspronkelijk geplaatst door dany10 Bekijk bericht
                        Tja zo vertelde hij me en zei er nog bij dat ik beter de 80 -400 van nikon zou kopen ????
                        mvg
                        dany
                        Ja, dat kan ik mij wel voorstellen.
                        Die kost dan ook bijna het dubbele.
                        De D300 verdient ook een goede lens want anders had je beter een goedkopere camera kunnen kopen.

                        het is moeilijk, ik heb ook voor hetzelfde fenomeen gestaan (Bigma + D200)
                        Op advies van een zeer goede natuur fotograaf (actief op BD) heb ik er van af gezien.
                        Hij gebruikt de bigma in combinatie met de D50 en niet met de D200.
                        De D200 was hem te kritisch hoe dat met de D300 is gesteld weet ik niet.


                        Ik wacht nu even tot september, kijken wat er nog allemaal nieuw op de markt komt.
                        mvg
                        Antoine
                        Last edited by antoine200; 8 juli 2008, 20:36.

                        Comment


                        • #13
                          Re: bigma

                          Zoals ik nog niet veel kennis maar vogels zou ik graag leren fotograferen en hier lees je soms wel goeie dingen van 50 500 daarom mij vraag over die lens.

                          d50 is niet de d200 of de d300 ???

                          mvg
                          dany
                          Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
                          Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

                          Comment


                          • #14
                            Re: bigma

                            Oorspronkelijk geplaatst door dany10 Bekijk bericht
                            Zoals ik nog niet veel kennis maar vogels zou ik graag leren fotograferen en hier lees je soms wel goeie dingen van 50 500 daarom mij vraag over die lens.

                            d50 is niet de d200 of de d300 ???

                            mvg
                            dany
                            Graag in goed NL a.u.b. nu begrijp ik niet wat je bedoeld.
                            Als je mijn adviezen niet wilt horen zeg dat dan gewoon.
                            Een kleine zoek opdracht hier op het forum had je overigens al lang dezelfde info opgeleverd.

                            Zonde van mijn tijd.
                            mvg
                            Antoine
                            Last edited by antoine200; 8 juli 2008, 20:37.

                            Comment


                            • #15
                              Re: bigma

                              sorry hoor maar ik kon hier soms niet volgen als jullie praatte over tc 14 tc 17 enz........
                              .

                              mvg
                              dany
                              Last edited by dany10; 9 juli 2008, 10:10.
                              Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
                              Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

                              Comment

                              Working...
                              X