Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief voor canon 70-200 f4 IS USM of waar prijsgusnstig te vinden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alternatief voor canon 70-200 f4 IS USM of waar prijsgusnstig te vinden?

    Ik wil graag deze lens, doodgraag, maar mijn budget reikt jammer genoeg niet ver genoeg ... Zijn er alternatieven die eraan gewaagd zijn en wat budgetgunstiger zijn? Of zijn er zaken waar de prijs wel gunstig is?

    Voor "redelijk" ga ik niet, dan wacht ik liever nog wat langer

    Tweede-hands heb ik geen probleem mee maar de meesten vragen eigenlijk nog vrij veel ervoor ...

    PS de prijzen uit UK en HONG KONG liggen flink lager maar ik heb m'n twijfels aan de betrouwbaarheid. Tevens veel non-IS-versies op ebay.com maar volgens mij is die IS echt een flinke + in gebruik ...
    Webstek in opbouw

  • #2
    Re: Alternatief voor canon 70-200 f4 IS USM of waar prijsgusnstig te vinden?

    Sigma 70-200 F 2.8 DG APO gaat 450-500 in tweedehands.
    ...Lijkt me een budgetvriendelijk alternatief.

    Comment


    • #3
      Re: Alternatief voor canon 70-200 f4 IS USM of waar prijsgusnstig te vinden?

      Ik heb net de canon 80-200L 2.8 gekocht, voor 591 euro (incl uv filter en zonneklep). Soms kan je ze op ebay vinden voor maar iets meer dan 450 euro.

      De focus is nog geen USM, en van IS is er spijtig genoeg geen sprake... maar verder ziet het me er een stevige lens uit! (ze is zeker zwaar genoeg )

      hier staan er nog te koop: http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...m=330249403720
      nadeel aan deze lens: is niet te gebruiken met 1.4x noch 2x teleconvertors
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

      Comment


      • #4
        Re: Alternatief voor canon 70-200 f4 IS USM of waar prijsgusnstig te vinden?

        Ik kocht verleden zondag een canon 70-200mm f4 L IS USM.
        Nu verkoop ik mijn canon 70-200mm f/4 L USM.
        De niet-IS versie. Deze lens is in onberispelijke staat. Ze is heel scherp en perfect te gebruiken vanaf f/4. Ik verkoop ze voor 450 euro.
        Je mag ze uitvoerig testen en bekijken (2 km van Westerlo). PM me maar, indien interesse.
        Groet,
        Jan

        Comment


        • #5
          Re: Alternatief voor canon 70-200 f4 IS USM of waar prijsgusnstig te vinden?

          Waw! Dat zijn aardige en bruikbare reacties!!! Bedankt voor de link en het aanbod - ik PM je even!

          Op ebay.de staan idd. ook aardige "zaakjes" - wel vrij weinig IS-versies. Mijn duits is niet echt schitterend dus hopelijk bega ik dan zo geen flater van formaat
          Last edited by Sonjabelgium; 8 juli 2008, 14:46. Reden: opzoekwerk
          Webstek in opbouw

          Comment


          • #6
            Re: Alternatief voor canon 70-200 f4 IS USM of waar prijsgusnstig te vinden?

            Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
            Ik wil graag deze lens, doodgraag, maar mijn budget reikt jammer genoeg niet ver genoeg ... Zijn er alternatieven die eraan gewaagd zijn en wat budgetgunstiger zijn? Of zijn er zaken waar de prijs wel gunstig is?

            Voor "redelijk" ga ik niet, dan wacht ik liever nog wat langer

            Tweede-hands heb ik geen probleem mee maar de meesten vragen eigenlijk nog vrij veel ervoor ...

            PS de prijzen uit UK en HONG KONG liggen flink lager maar ik heb m'n twijfels aan de betrouwbaarheid. Tevens veel non-IS-versies op ebay.com maar volgens mij is die IS echt een flinke + in gebruik ...
            Deze lens is echt schitterend.. haarscherp, mooi contrast, flinke iS. Een klasse apart. Echt doen.
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #7
              Re: Alternatief voor canon 70-200 f4 IS USM of waar prijsgusnstig te vinden?

              Ik hoop voor TS toch dat ze inmiddels een keuze heeft kunnen maken
              www.indetailfotografie.nl

              Comment

              Working...
              X