Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe zoomlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe zoomlens

    Ik heb pas een Canon Eos 40d gekocht met de 18-55mm kitlens. Hier ben ik al zeer tevreden over. Nu wil ik nog wel een zoomlens bij kopen.
    Nu heb ik een paar lenzen op een rijtje gezet. Nu had ik hier graag wat advies bij gekregen; welke zouden jullie kopen en welke zeker niet?

    - Canon EF-S 55-250mm F4-5-5.6 IS: € 253,18
    - Tamron 55-200mm f 4-5,6 Di II Mac. Canon: € 96,60
    - Tamron 70-300mm F 4-5,6 1:2 LD DI Canon: € 141,34
    - Sigma 55-200mm F4-5.6 DC Dig Canon AF: € 151,50
    - Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro Can: € 135,24
    - Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro Can: € 214,55

    Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen de laatste twee lenzen. En wat zouden jullie mij aanraden?

  • #2
    Re: Nieuwe zoomlens

    Niet twijfelen

    Canon EF-S 55-250mm F4-5-5.6 IS

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe zoomlens

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Niet twijfelen

      Canon EF-S 55-250mm F4-5-5.6 IS
      Heb ik ook gekocht. Was eveneens op zoek naar een telezoom voor mijn 450D. Bestelling vorige week geplaatst, maar nog niets aangekregen omdat niet al wat ik bestelde op voorraad was.
      Canon EOS 450D

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe zoomlens

        Oorspronkelijk geplaatst door bert9 Bekijk bericht
        Ik heb pas een Canon Eos 40d gekocht met de 18-55mm kitlens. Hier ben ik al zeer tevreden over. Nu wil ik nog wel een zoomlens bij kopen.
        Je wil er een TELElens bijkopen.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe zoomlens

          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          Je wil er een TELElens bijkopen.
          Hij wil geen telelens bij kopen maar wel degelijk een zoomlens bij kopen. Daar hij er reeds één heeft wil hij er dus één bij kopen. Al de aangehaalde lenzen zijn allemaal zoomlenzen!!!
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe zoomlens

            Nog andere mensen die mij raad kunnen geven?
            Misschien iemand die ervaring heeft met de sigma of tamron lenzen?

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe zoomlens

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Niet twijfelen

              Canon EF-S 55-250mm F4-5-5.6 IS

              Ik volg deze mening volledig, volgens mij absoluut de beste uit de geplaatste reeks. Kijk maar even rond op het forum via de zoekfunctie

              Indien het budget het toelaat kan ik u de Canon 70-200mm F4 aanraden, een toplens ( maar wel iets duurder )
              Grtz

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe zoomlens

                Zie rubriek "Aangeboden" aub.
                Jan

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe zoomlens

                  Mh.. waarom koop je een toestel van 1000 euro en dan maar een lens van ongeveer 150 euro, terwijl die toch net zo belangrijk is ?

                  Ze zeggen hier altijd: investeer in goed glas
                  Kan me voorstellen dat die lenzen wel afdoen aan de kwaliteit, meer kussenvorming, minder scherpte en paarse randen indien vol-open, tragere autofocus..

                  Heb zelf een Canon EF 70-300mm F:4.0-5.6 IS USM en die valt wel goed mee; maar die kost nu wel ongeveer 499 euro bij Studio73 (de L-lens 70-200 f4 kost maar 70 euro meer zelfs.. damme )
                  Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe zoomlens

                    Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                    Hij wil geen telelens bij kopen maar wel degelijk een zoomlens bij kopen. Daar hij er reeds één heeft wil hij er dus één bij kopen. Al de aangehaalde lenzen zijn allemaal zoomlenzen!!!
                    Zeker, maar hij bedoelt telelenzen.
                    En dat moet ie ook maar aangeven.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe zoomlens

                      Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                      Mh.. waarom koop je een toestel van 1000 euro en dan maar een lens van ongeveer 150 euro, terwijl die toch net zo belangrijk is ?

                      Ze zeggen hier altijd: investeer in goed glas
                      Kan me voorstellen dat die lenzen wel afdoen aan de kwaliteit, meer kussenvorming, minder scherpte en paarse randen indien vol-open, tragere autofocus..

                      Heb zelf een Canon EF 70-300mm F:4.0-5.6 IS USM en die valt wel goed mee; maar die kost nu wel ongeveer 499 euro bij Studio73 (de L-lens 70-200 f4 kost maar 70 euro meer zelfs.. damme )
                      Waarom ik gekozen heb voor de 40d ipv de 450d is omdat die met de canon cashback actie maar net iets duurder was dan de 450d. Ik heb hierbij de 15-55 mm IS kit-lens bijgekocht. 140 € voor deze lens. Ik vind persoonlijk toch dat dit al prachtige resultaten levert. Ben dus echt niet van de veronderstelling dat je allemaal L-lenzen moet kopen om prachtige resultaten te bekomen. Deze kitlens levert dat bewijs.


                      Om even terug op het topic terug te komen; Niemand ervaring met de sigma's of tamron's?

                      Comment

                      Working...
                      X