Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Challenge v/d maand: wat me van het hart moet...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Challenge v/d maand: wat me van het hart moet...

    Challenge v/d maand: wat me van het hart moet...

    Fantastisch goed idee, de challenge, en uitstekend gemodereerd/georganiseerd door Spooky. Ook ik doe sinds enkele maanden mee, al bengel ik "vanachter in het peleton". Maar ik leer bij, hoop ik tenminste...

    Toch moeten mij nu een paar dingen van het hart. Ik hoop dat ik hiermee niet op zere tenen stap, of een discussie begin zonder einde, of eentje dat reeds jaren gelegen gevoerd is misschien?

    Enfin, hier gaan we:

    - de laatste Challenge, die over driehoeken, heeft me pas echt over foto's nemen leren nadenken. Da's fantastisch! Voordien "schoot ik maar raak", ditmaal moest ik werkelijk naar driehoeken op zoek.

    - maar als ik de uitslag (average rating) bekijk, valt het me op hoeveel van die foto's in de (mini)studio gemaakt zijn, dus macro's of erg dichtbije fotografie. Is dat misschien een pluspunt voor een podiumplaats? Ik hou persoonlijk niet echt van dat soort fotografie, en kan het me eigenlijk alleen maar voorstellen voor mensen die het zich ofwel makkelijk willen maken (binnen, in de mini-studio, heb je nl. alle parameters zoals lichtinval, compositie, volledig onder controle. Probeer dat maar eens in de "vrije natuur"!), ofwel misschien slecht te been zijn en niet meer buiten komen?

    - ik kom hier, en op het BelgiumDigital forum om te leren, en om mijn beperkte kennis ook aan anderen door te geven. Het valt me op dat zelfs het cameramodel, waarmee de foto gemaakt is, niet systematisch vernoemd wordt, laat staan de EXIF waarden, die slechts bij enkelen vermeld staan. Zou het niet nuttig zijn om dit telkens op te nemen?