Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF-s 17-85mm IS USM schuift uit...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EF-s 17-85mm IS USM schuift uit...

    Hi,

    Ik heb nu onderstaande lenzen in mijn tas zitten en ben er heel tevreden van. Er is echter één ding dat mij enorm stoort. De 17-85mm schuift automatisch open onder het gewicht van één filter en de zonnekap. Er zit nog wel enige weerstand op (niet dat ze bij elke helling uitschuift), maar als ik ze uit de tas haal bv, schuift ze naar Tele onder haar eigen gewicht.

    Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, want het is wat moeilijk om uit te leggen. Er zit nog weerstand op, maar niet genoeg naar mijn mening...

    Zijn er nog mensen die dit probleem hebben? Deze lens heeft er al wel flink wat werk op zitten! Zou het slijtage zijn?

    Dat is eigenlijk de grootste reden waarom ik mijn Kitlens zou willen upgraden. Ik ga er van uit dat zoiets nooit voorkomt om een L-lens... Ik wil hem vervangen door de 24-105mm L IS USM, van zodra mijn budget het toelaat...

    greetz,
    www.fotopie.be
    Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

  • #2
    Re: EF-s 17-85mm IS USM schuift uit...

    zit er dan geen lock op dat ding!!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: EF-s 17-85mm IS USM schuift uit...

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      zit er dan geen lock op dat ding!!
      grt,bouk.
      Nope, een HEEL groot gemis! mijn 75-300 IS USM heeft dit dan weer wel, maar deze kent zelf zonder lock dat probleem niet... Die is ook wel nieuwer. Mijn 17-85 gaat al 3 jaar en +/- 15.000 shots overal mee...

      greetz,
      www.fotopie.be
      Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

      Comment


      • #4
        Re: EF-s 17-85mm IS USM schuift uit...

        Oorspronkelijk geplaatst door pieternlt Bekijk bericht
        Er is echter één ding dat mij enorm stoort. De 17-85mm schuift automatisch open onder het gewicht van één filter en de zonnekap. Er zit nog wel enige weerstand op (niet dat ze bij elke helling uitschuift), maar als ik ze uit de tas haal bv, schuift ze naar Tele onder haar eigen gewicht.
        Klopt, heb dit ook, de 70-300 is heeft dat niet, andere lenzen ook niet.
        Persoonlijk stoort het me niet zo, maar als het kan verholpen worden door iets aan te draaien of zo, waarom dan eigenlijk niet, als een zoom te gemakkelijk opendraait lijkt het of je minder controle hebt, te stroef is natuurlijk ook niet goed.
        Die lock op de 70-300 is handig tot je die vergeet af te zetten, alles op 70mm.

        Comment


        • #5
          Re: EF-s 17-85mm IS USM schuift uit...

          Zo'n lock is handig, totdat je 2 geweldige foto's mist omdat die zo gauw lost wil....
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: EF-s 17-85mm IS USM schuift uit...

            Nooit begrepen wat er erg aan is aan een lens die uitschuift.
            Interesseert me geen bal.

            Comment


            • #7
              Re: EF-s 17-85mm IS USM schuift uit...

              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              Nooit begrepen wat er erg aan is aan een lens die uitschuift.
              Interesseert me geen bal.
              En de toegevoegde waarde is...?

              Ik heb graag het gevoel dat ik een solide lens in mijn handen heb. Er zullen nog wel mensen zijn die dit belangrijk vinden, aangezien de bouwkwaliteit in 90% van de review aan bod komt. Ben heel tevreden van de eigenschappen van deze lens (snelle AF, IS, bereik...) Maar de bouwkwaliteit valt in mijn ogen wat tegen...

              Ik had graag geweten is of dit aan mij (het intensieve gebruik) ligt, of dat elk lens van dit type dit heeft...

              greetz,
              www.fotopie.be
              Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

              Comment


              • #8
                Re: EF-s 17-85mm IS USM schuift uit...

                Oorspronkelijk geplaatst door pieternlt Bekijk bericht
                En de toegevoegde waarde is...?

                Ik heb graag het gevoel dat ik een solide lens in mijn handen heb. Er zullen nog wel mensen zijn die dit belangrijk vinden, aangezien de bouwkwaliteit in 90% van de review aan bod komt. Ben heel tevreden van de eigenschappen van deze lens (snelle AF, IS, bereik...) Maar de bouwkwaliteit valt in mijn ogen wat tegen...

                Ik had graag geweten is of dit aan mij (het intensieve gebruik) ligt, of dat elk lens van dit type dit heeft...

                greetz,
                Het ligt inderdaad aan het intensieve gebruik in combinatie met de bouwkwaliteit. Als je een solide lens in je handen wil hebben zal je toch naar de L lenzen moeten grijpen... Het uitschuiven op zich vind ik niet zo erg, wat mij wel stoort aan deze lens (mijn exemplaar dan toch) is de tonvorming op 17mm en vignettering op F4. Vandaar dat ik overgegaan ben naar de 24-105L F4, waar ik heel tevreden over ben ...

                Comment


                • #9
                  Re: EF-s 17-85mm IS USM schuift uit...

                  De 24-105 f/4L IS USM is na een groothoek de volgende op mijn verlanglijstje Mag ik ervan uit gaan dat deze lens dat helemaal niet heeft?

                  greetz,
                  www.fotopie.be
                  Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

                  Comment


                  • #10
                    Re: EF-s 17-85mm IS USM schuift uit...

                    Aangezien ik al een 10-22 heb zou de 24-105 daar een goed vervolg op kunnen zijn, maar ik twijfel nog of een 17-55 2.8 IS niet beter is. Dat bereik van de 17-85 is toch nergens te evenaren.

                    Comment


                    • #11
                      Re: EF-s 17-85mm IS USM schuift uit...

                      Ik heb toch al wel van mensen gelezen waarvan de 24-105L na verloop van tijd ook vanzelf begon uit te zakken.... zie bijv hier en hier...
                      www.indetailfotografie.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: EF-s 17-85mm IS USM schuift uit...

                        Na een half uur is iets anders dan na 2 minuten .
                        Deze lenzen hebben een heel andere bouwkwaliteit en prijs (factor 3x) dus moeilijk te vergelijken.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: EF-s 17-85mm IS USM schuift uit...

                          Hoi,
                          dit verschijnsel komt bij vele (tele)lenzen voor.
                          Het ligt aan de bouwwijze-"kwaliteit".
                          Bij andere merken zoals Tamron en Sigma zit er een blokkerknopje voor op.
                          Mijn Canon 28-135 schuift ook (soms) uit, maar is een goede lens.
                          Groet
                          Adrie

                          Comment


                          • #14
                            Re: EF-s 17-85mm IS USM schuift uit...

                            Mijn 24-105 met zonnekap en B&W slim filter schuift ook uit als deze op de 40D aan mijn schouder hangt, niet tot aan 105mm, maar toch stilletjes ...

                            Heb er geen probleem mee eerlijk gezegd, hoort erbij denk ik.

                            Mark
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: EF-s 17-85mm IS USM schuift uit...

                              Hier ook, de S. 17-70 schuif, als hij aan de hals hangt, ook uit, en de S.70-300 niet.
                              Is niet echt hindelijk , maar had het toch liever anders gehad.
                              Klein kodakske

                              Comment

                              Working...
                              X