Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 100-400 is usm met1,4 extender?????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 100-400 is usm met1,4 extender?????

    Ben mss van plan om op mijn canon lens een 1,4 extender te kopen
    Heeft er iemand ervaring met deze combinatie?
    Weet dat de AF dan niet meer werkt, maar zou je het wagen om de contactjes af te plakken dat ie wel werkt???
    En worden de foto's ook niet de soft met de extender erop?
    Graag had ik een antwoord op deze vragen
    Alvast bedankt voor de recatie's
    Grtz
    http://www.pbase.com/doxkes
    Nog in opbouw

  • #2
    Re: canon 100-400 is usm met1,4 extender?????

    Alleen als je een uitzonderlijk scherpe 100-400 hebt zal je iets zijn met een 1,4x converter. Ik was er niets mee op mijn 100-400. Contacten afplakken werkt soms (als er veel contrast is) maar gaat meestal gepaard met veel hunting. MF werkt dan feitelijk sneller & betrouwbaarder. Al bij al zijn converters gemaakt voor primes.

    Comment


    • #3
      Re: canon 100-400 is usm met1,4 extender?????

      Hans heeft geen ongelijk

      Ik heb (dacht ik) een scherpe en heb het geprobeerd met de (goedkopere en lichtere) Kenko PRO (geen reden om de Canon te kopen)

      Er is resolutiewinst te halen, maar omdat de AF trager en misschien ook minder accuraat wordt heb je veel missers, zeker bij bewegende onderwerpen

      Maar als je ziet dat birders een compactje op het oculair van hun kijker zetten, dan haal je met wat croppen zeker dezelfde kwaliteit
      die Kenko heb ik altijd bij

      400mm x 1.4 x 1.6 (crop DSLR) x 2 (crop) = 1792mm in kleinbeeld = x 36

      het is natuurlijk geen EF600 f:4

      zie hier mijn post op het einde van de draad


      die reiger kan er toch wel mee door ?
      Last edited by palombian; 3 juli 2008, 10:32. Reden: op het einde van de draad

      Comment


      • #4
        Re: canon 100-400 is usm met1,4 extender?????

        Hangt allemaal af van hoe hoog je de lat legt. Heb het geprobeerd voor autosport en kan het je niet aanraden. Focus te traag, te onscherp, te langzaam (licht), te alles negatief helaas.

        Op een statief met handmatige scherpstelling zal het best wel werken, maar het is geen alternatief voor een prime 500 of 600 mm helaas. Een 400 met convertor is toch een veel betere keuze.

        Zonder extender is de 100-400 nog steeds
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment

        Working...
        X