Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

En nu het weer van vandaag met...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • En nu het weer van vandaag met...

    ... een bliksemschicht:

    Ontlading tussen elektrisch geladen wolk en aarde, tussen twee of meer wolken met tegengestelde lading onderling, of binnen één wolk. De temperatuur in een ontlading loopt op tot ongeveer 30.000 graden Celsius, de gemiddelde stroomsterkte is zo'n 60 kA en de spanning loopt in de miljoenen volts. Een bliksemschicht is gemiddeld 5 tot 6,5 kilometer lang en 2,5 cm in doorsnede, maar reikt soms over afstanden van meer dan 100 kilometer.
    bron: KNMI

    Maar dat is allemaal niet zo belangrijk. Het gaat hier om de foto: geen interessante compositie, geen spannende beeldopbouw, alleen spanning in de lucht

    Geen bijzondere foto, maar ik wilde 'm toch laten zien omdat het de eerste bliksemfoto is die ik met daglicht gemaakt heb.
    Last edited by azhrarn; 3 juli 2008, 06:58.
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

  • #2
    Re: En nu het weer van vandaag met...

    prima waarneming,mooi op plaat gezet,dito info

    Comment


    • #3
      Re: En nu het weer van vandaag met...

      Oorspronkelijk geplaatst door Nikon Boy Bekijk bericht
      prima waarneming,mooi op plaat gezet,dito info
      Vind ik ook.
      Misschien iets rechter zetten, helt iets af naar links ( mast in de achtergrond )
      Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

      Comment


      • #4
        Re: En nu het weer van vandaag met...

        Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
        ... een bliksemschicht:



        Maar dat is allemaal niet zo belangrijk. Het gaat hier om de foto: geen interessante compositie, geen spannende beeldopbouw, alleen spanning in de lucht

        Geen bijzondere foto, maar ik wilde 'm toch laten zien omdat het de eerste bliksemfoto is die ik met daglicht gemaakt heb.
        Als je nu zelf al gaat oordelen blijft er voor ons niet veel over Azhrarn! Maar anderzijds: mooie waarneming en de rest had ik zelf niet beter kunnen zeggen
        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

        Comment


        • #5
          Re: En nu het weer van vandaag met...

          ... geen interessante compositie, geen spannende beeldopbouw, alleen spanning in de lucht

          Geen bijzondere foto, maar je wilde 'm toch laten zien omdat het de eerste bliksemfoto is die je met daglicht gemaakt heb.

          Knap hoor !
          *** Sony Alfa 700 ~ Tamron 17-50 2.8 ~ Tamron 90 2.8 macro ~ Tamron 70-200 2.8 ~ KM 100-200 4.5 ~ KM 75-300 4.5-5.6 ~ Tamron 200-500 5.6-6.3 ***

          Comment


          • #6
            Re: En nu het weer van vandaag met...

            Ja ik weet hoe het voelt, knap op 1/25. Ik heb hier ooit een foto gepost van een bliksem genomen op 1/500sec
            Voor de geïnteresseerden, ik merk dat hij er nog opstaat : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=118729
            Last edited by Fotoshooter; 3 juli 2008, 14:52. Reden: link bijgezet

            Comment


            • #7
              Re: En nu het weer van vandaag met...

              spannende uitleg, mooie foto.

              Comment


              • #8
                Re: En nu het weer van vandaag met...

                Is best een mooie geworden
                mvg,
                Ludo V.

                Comment


                • #9
                  Re: En nu het weer van vandaag met...

                  Stuur 'm op naar het KMI Leuke foto

                  Comment


                  • #10
                    Re: En nu het weer van vandaag met...

                    Mooie foto!!

                    Nu overdag zo bliksems maken is een kwestie van geluk, blijven schieten & vooral doorzettingsvermogen om er zo toch eentje op te krijgen.

                    Ik heb er zelf ook een paar van overdag op m'n website staan.
                    Dit is mijn recentste, van enkele weken geleden. Ook aan 1/250ste met diafragma F5. puur geluk dat 'm daar net naar beneden kwam.

                    Overigens is het prachtig om naar zo natuurgeweld te zitten kijken.
                    SHARPimages.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: En nu het weer van vandaag met...

                      Ach, het is een leuke foto, maar ik ben dolgelukkig dat 'ie erop staat. Zo vaak komt er geen goed onweer over mijn stipje op de landkaart. Het gaat er altijd langsaf.
                      Dank jullie wel voor de leuke reacties.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk bericht
                      Vind ik ook.
                      Misschien iets rechter zetten, helt iets af naar links ( mast in de achtergrond )
                      De vervorming van de lens, dat is het waar je naar kijkt. Ik vind de foto niet de moeite waard om daar veel aandacht aan te besteden, mede omdat ik het niet echt storend vind. Maar wellicht in een volgende keer?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fotoshooter Bekijk bericht
                      Ja ik weet hoe het voelt, knap op 1/25. Ik heb hier ooit een foto gepost van een bliksem genomen op 1/500sec
                      Ik vind het knapper om er eentje te vangen met een belichtingstijd die 20x zo snel is. Hoe sneller de sluiter, hoe precieser het komt om op die knop te drukken.
                      meer over mijn fotografie is te vinden op
                      http://www.nandoonline.com

                      Comment

                      Working...
                      X