Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lichtsterke hobbylens voor D40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lichtsterke hobbylens voor D40

    Ik hou mij al sinds geruime tijd bezig met digitale fotografie. Tot nu toe bezat ik de AF-S DX 18-55 en de AF-S DX 55-200. Nu zou ik dit lijstje graag aanvullen met een lichtsterke lens. Deze zou ik voornamelijk gebruiken voor concertfotografie en andere situaties met minder goede lichtomstandigheden.

    Nu is mijn vraag: welke lens zouden jullie mij aanraden, al jullie ervaringen in acht genomen? Ik heb slecht 2 vereisten; autofocus op mijn D40, en liefst een redelijke prijs.(pas afgestudeerd)

    Alvast bedankt voor alle meningen en reacties!!
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun.

  • #2
    Re: lichtsterke hobbylens voor D40

    Ik denk dat er maar één keuze is: Sigma 70-200 2.8 en een tweede, die zich vrijwel nooit voordoet: Nikkor AFs 80-200 2.8, alleen 2de hands en zeer zeldzaam. Van de Sigma zie je regelmatig 2de hands voorbij komen, ook van de Nikkor AF 80-200 2.8 maar dat geeft problemen met AF.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: lichtsterke hobbylens voor D40

      Er doen geruchten de ronde dat Nikon met een nieuwe 50mm zou komen f1.4 of zelfs f1.2, maar het zijn nog maar geruchten hé

      Comment


      • #4
        Re: lichtsterke hobbylens voor D40

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Ik denk dat er maar één keuze is: Sigma 70-200 2.8 en een tweede, die zich vrijwel nooit voordoet: Nikkor AFs 80-200 2.8, alleen 2de hands en zeer zeldzaam. Van de Sigma zie je regelmatig 2de hands voorbij komen, ook van de Nikkor AF 80-200 2.8 maar dat geeft problemen met AF.
        Voor deze sigma betaal je nieuw toch al gauw 500 euro?
        Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun.

        Comment


        • #5
          Re: lichtsterke hobbylens voor D40

          Ik denk dat deze eerder 2dehands voor 500 euro weggaat. Nieuw rond de 600 euro.

          Lichtsterke lenzen kosten tamelijk veel geld.

          Wat is eigenlijk uw budget? want een nikon 80-200 f2.8 af-s zal niet voor minder dan 800 euro weggaan (2dehands want nieuw niet meer te verkrijgen)
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

          Comment


          • #6
            Re: lichtsterke hobbylens voor D40

            Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
            Ik denk dat deze eerder 2dehands voor 500 euro weggaat. Nieuw rond de 600 euro.
            Nieuwe €706.68 bij het konijn.
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: lichtsterke hobbylens voor D40

              Er komt komende maand een sigma 50mm 1.4 HSM uit (geschikt voor de D40). Is natuurlijk een vrij korte lens, maar als je dichtbij genoeg kunt komen ziet het er veelbelovend uit (ik heb ook een D40 en wacht vol ongeduld op deze lens !)
              Prijs 366 euro.

              Comment


              • #8
                Re: lichtsterke hobbylens voor D40

                Een lichtsterke lens aan een redelijke prijs............ deze misschien ?
                Tokina SD 50-135 f2.8 DX , krijgt ook een goede beoordeling .
                Bij konijn.. 452 euro



                Groetjes,
                john

                Comment


                • #9
                  Re: lichtsterke hobbylens voor D40

                  Dat is een lastige. Jij wilt een hobby lens die lichtsterk is en een scherpstelmotor heeft. De echt lichtsterke nikkors met AF-S zijn pro lenzen en schreeuwend duur.
                  De sigma 50-150 2.8 HSM wordt goed getest op photozone en kost bijna 600 euro bij Konijn.
                  De sigma 70-200 2.8 HSM wordt iets minder getest en is 100 euro duurder.
                  groet, Rik

                  Comment

                  Working...
                  X