Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zilverreigers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zilverreigers

    ... Denk ik toch.
    Dat zijn m'n eerste toonbare resultaten met m'n nieuwe canon 100-400mm lens gemaakt.
    Had deze prachtige vogels toevallig aan een vijver zien rondvliegen en had gelukkig de camera bij.
    Wel jammer dat ik er maar 3 kan tonen, want er waren best nog meer toffe bij.
    Ik zal wel nog véél moeten oefenen hiermee, want slechts 20% van de foto's was enigszins bruikbaar.
    Nu, ze zaten wel aan de overkant van de vijver (schat zo'n 30 meter) en de achtergrond zorgde ook steeds dat de AF tussen vogel en achtergrond op en af scherpstelde. Ook de zon was vrij hard vanmiddag, dus heb ik de foto's allemaal wat moeten aanpassen.
    Zijn deze foto's in die omstandigheden ok, of wat kan ik beter doen volgende keer?





    Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

  • #2
    Re: Zilverreigers

    opnamen zijn zeker niet slecht, maar het beestje is een "gewone" blauwe reiger.

    Eric

    Comment


    • #3
      Re: Zilverreigers

      tweede is leuk.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Zilverreigers

        Ik ga voor nummer 2 en 3. Zowel de compo als het moment als de kleuren zijn heel mooi En het harde licht, ja dat heb je niet in de hand hé.

        Bij de eerste staat de reiger er heel knap op, maar de achtergrond is niet zo mijn ding.
        Greetz,
        Dirk

        Comment


        • #5
          Re: Zilverreigers

          Ik vind ze allemaal wel iets hebben met voorkeur voor nr 3
          Web: http://www.hanscouwenbergh.be
          Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

          Comment


          • #6
            Re: Zilverreigers

            Ligt het aan mij of aan de foto.

            Die eerste is die niet te verscherpt of ben ik mis ?
            Canon Eos 40D, EFS 18-55 IS, EFS 55-250 IS, Lowepro Slingshot 200AW, EX580 II

            Comment


            • #7
              Re: Zilverreigers

              Oorspronkelijk geplaatst door Deefke Bekijk bericht
              Ligt het aan mij of aan de foto.

              Die eerste is die niet te verscherpt of ben ik mis ?
              Ze zijn alle drie hetzelfde verscherpt, maar die eerst is inderdaad iets vreemd met de achtergrond. Ik weet het ook niet precies, maar het lijkt alsof die er dubbel opstaat...
              Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

              Comment


              • #8
                Re: Zilverreigers

                Mooie waarnemingen maar een schoolvoorbeeld hoe belangrijk de achtergrond is van een foto. Hier is de achtergrond te dominant.
                Ook zijn de foto's iets te veel verscherpt.

                Blijven proberen!
                *** Sony Alfa 700 ~ Tamron 17-50 2.8 ~ Tamron 90 2.8 macro ~ Tamron 70-200 2.8 ~ KM 100-200 4.5 ~ KM 75-300 4.5-5.6 ~ Tamron 200-500 5.6-6.3 ***

                Comment


                • #9
                  Re: Zilverreigers

                  Oorspronkelijk geplaatst door Siegfried Bekijk bericht
                  Mooie waarnemingen maar een schoolvoorbeeld hoe belangrijk de achtergrond is van een foto. Hier is de achtergrond te dominant.
                  Ook zijn de foto's iets te veel verscherpt.

                  Blijven proberen!
                  Hier zie je toch de reiger in z'n natuurlijke omgeving?
                  Wat had ik dan moeten doen? Vragen of ie wat verder naar het midden van de vijver wilde komen?
                  Nee, serieus, hoe zou jij dit dan oplossen? Ik sta open voor alle suggesties...
                  Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zilverreigers

                    Oorspronkelijk geplaatst door X-off Bekijk bericht
                    Hier zie je toch de reiger in z'n natuurlijke omgeving?
                    Inderdaad maar wat wou je hier tonen: een foto of een waarneming?


                    Oorspronkelijk geplaatst door X-off Bekijk bericht
                    Wat had ik dan moeten doen? Vragen of ie wat verder naar het midden van de vijver wilde komen?
                    Nee, serieus, hoe zou jij dit dan oplossen? Ik sta open voor alle suggesties...
                    Je had het inderdaad kunnen vragen aan die reiger om wat dichterbij te komen maar of het veel zou uitgehaald hebben .

                    Even belangrijk als het onderwerp is de achtergrond. Doordat deze reigers tegen de rietkant zaten kun je de reiger dus nooit losmaken van de achtergrond ( bij de eerste foto is dit nog enigszins gelukt moor door te verscherpen is dat effect een beetje tenietgedaan). Daar komt nog bij dat je diafragma (bij 400 mm) waarschijnlijk niet meer open kan dan F/6.3 wat ook niet bevorderlijk is voor de DOF.
                    Probeer dus steeds een verre achtergrond te hebben. Natuurfotografie is volgens mij één van de moeilijkste onderdelen. Geduld en frustratie gaan hier hand in hand. Ik zit soms uren in een schuiltentje om één mooie foto te maken van ... een mus. (bijvoorbeeld: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=188692)

                    Dus blijven proberen, blijven posten, en vooral blijven bijleren .
                    *** Sony Alfa 700 ~ Tamron 17-50 2.8 ~ Tamron 90 2.8 macro ~ Tamron 70-200 2.8 ~ KM 100-200 4.5 ~ KM 75-300 4.5-5.6 ~ Tamron 200-500 5.6-6.3 ***

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zilverreigers

                      Oorspronkelijk geplaatst door Siegfried Bekijk bericht
                      Even belangrijk als het onderwerp is de achtergrond. Doordat deze reigers tegen de rietkant zaten kun je de reiger dus nooit losmaken van de achtergrond ( bij de eerste foto is dit nog enigszins gelukt moor door te verscherpen is dat effect een beetje tenietgedaan). Daar komt nog bij dat je diafragma (bij 400 mm) waarschijnlijk niet meer open kan dan F/6.3 wat ook niet bevorderlijk is voor de DOF.
                      Probeer dus steeds een verre achtergrond te hebben. Natuurfotografie is volgens mij één van de moeilijkste onderdelen. Geduld en frustratie gaan hier hand in hand. Ik zit soms uren in een schuiltentje om één mooie foto te maken van ... een mus. (bijvoorbeeld: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=188692)

                      Dus blijven proberen, blijven posten, en vooral blijven bijleren .
                      Bedankt voor deze bijkomende uitleg!
                      Er staat mij dus nog héél wat te wachten!
                      (Maar die uren voor een mus ga ik er niet insteken! Zal er wel ééntje op straat opzoeken dan. )
                      Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

                      Comment

                      Working...
                      X