Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron 70-300 goed?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tamron 70-300 goed?

    ik zou een tamron 70-300 aanschaffen is dit goed?
    zie hier mijn foto's met de standaard lens...

    http://mbrallyfoto.tk/;)

  • #2
    Re: tamron 70-300 goed?

    De tamron is een lens in ongeveer dezelfde klasse als de sima apo met dat bereik. Ik heb eens ergens gelezen dat de tamron in het dichtbijgebied (zeg maar semi-macro) het wat beter doet dan de sigma, terwijl op oneindig de sigma net wat beter is. Beiden zijn in het uiteraste telebereik wat softer.
    Een alternatief is de tamron 55-200 mm. Wat minder mm's, maar heel scherp, en ook in de uiterste stand nog goed. Plastic vatting.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: tamron 70-300 goed?

      de Tamron 70-300, autofocus is aan de trage kant, maar als je op tijd scherp stelt op de weg voor de wagen komt (rally) is dit zeker voldoende, 1,5 jaar met zo'n Tamron gefotografeerd, zeer tevreden van geweest. Als je wil kan ik enkele full-res foto's doorzenden.

      Groeten,

      Tom
      www.tombuyse.net
      www.rally-image.be - rallysport in en rond België

      Comment


      • #4
        Re: tamron 70-300 goed?

        Oorspronkelijk geplaatst door tommeke_B Bekijk bericht
        de Tamron 70-300, autofocus is aan de trage kant, maar als je op tijd scherp stelt op de weg voor de wagen komt (rally) is dit zeker voldoende, 1,5 jaar met zo'n Tamron gefotografeerd, zeer tevreden van geweest. Als je wil kan ik enkele full-res foto's doorzenden.

        Groeten,

        Tom
        www.tombuyse.net
        ja, als je dat ziet zitten om enkele full res fotos door de sturen zou ik het apprecieren, zendt ze maar naar milleballyn@hotmail.com

        alvast bedankt

        Comment


        • #5
          Re: tamron 70-300 goed?

          Even naar het juiste forum verplaatst
          Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
          Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

          Comment


          • #6
            Re: tamron 70-300 goed?

            Je werkt met een Nikon D40X (volgens de EXIF in de foto's), hou er dan rekening mee dat je een lens koopt waar de AF-motor ingebouwd is, anders heb je geen autofocus. (De "grotere" DSLR's van Nikon hebben nog wel een AF-motor in de body.)

            De Tamron is een low-budget lens, als de verwachtingen niet te hoog zijn, dan zal die wel voldoen. Het is helaas niet mogelijk om voor die prijs (zo'n 140 euro) een toplens te bouwen...

            Ik heb even op de Tamron-website gekeken, de 70-300 is compatibel met: "Nikon with Built-In Motor" , op de D40X heb je dus geen AF.
            Ik denk dus dat je beter uitkijkt naar een andere tele.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: tamron 70-300 goed?

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Je werkt met een Nikon D40X (volgens de EXIF in de foto's), hou er dan rekening mee dat je een lens koopt waar de AF-motor ingebouwd is, anders heb je geen autofocus. (De "grotere" DSLR's van Nikon hebben nog wel een AF-motor in de body.)

              De Tamron is een low-budget lens, als de verwachtingen niet te hoog zijn, dan zal die wel voldoen. Het is helaas niet mogelijk om voor die prijs (zo'n 140 euro) een toplens te bouwen...

              Ik heb even op de Tamron-website gekeken, de 70-300 is compatibel met: "Nikon with Built-In Motor" , op de D40X heb je dus geen AF.
              Ik denk dus dat je beter uitkijkt naar een andere tele.
              ok bedankt

              Comment


              • #8
                Re: tamron 70-300 goed?

                een iets late reactie, maar kan iemand duiden:
                Ik heb een Nikon D70(s), met een nikor lens 70-300mm. Zal dat goed zijn voor rally's. Mijn eerste rally voor foto's zal de omloop van vlaanderen worden (na enkele jaren te filmen).
                WFJ

                Comment


                • #9
                  Re: tamron 70-300 goed?

                  Oorspronkelijk geplaatst door WouterFJ Bekijk bericht
                  een iets late reactie, maar kan iemand duiden:
                  Ik heb een Nikon D70(s), met een nikor lens 70-300mm. Zal dat goed zijn voor rally's. Mijn eerste rally voor foto's zal de omloop van vlaanderen worden (na enkele jaren te filmen).
                  Heb je de laatste nieuwe Nikkor lens 70-300 met VR functie? Deze is absoluut goed. Mijn maat heeft deze en trekt er motos (in actie) mee, en zeer geslaagd.
                  De goedkope, oudere 70-300 lens (zo een grijze) heb ik overlaatst eens op mijn D300 gezet en deze vond ik zeer, zeer soft.
                  Kijk maar eens op volgende link, zelfde foto met 70-300 en daarnaast met Sigma 50-500, allebei op 300mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: tamron 70-300 goed?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Vercetti Bekijk bericht
                    Heb je de laatste nieuwe Nikkor lens 70-300 met VR functie? Deze is absoluut goed. Mijn maat heeft deze en trekt er motos (in actie) mee, en zeer geslaagd.
                    De goedkope, oudere 70-300 lens (zo een grijze) heb ik overlaatst eens op mijn D300 gezet en deze vond ik zeer, zeer soft.
                    Kijk maar eens op volgende link, zelfde foto met 70-300 en daarnaast met Sigma 50-500, allebei op 300mm

                    http://picasaweb.google.nl/vercettit...50101519156994
                    Mijn lens is een Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4-5.6 G

                    Zou deze dan goed zijn, samen met de D70 (s)
                    alvast bedankt!
                    WFJ

                    Comment


                    • #11
                      Re: tamron 70-300 goed?

                      Die Tamron bestaat wel met ingebouwde motor (serienummers met II hebben AF op D40(x)/D60)

                      Ik ben in het bezit van die tamron en die bevalt me wel (prijs/kwaliteit)
                      Autofocus is niet erg snel en durft wel eens te weigeren.
                      Beelden zijn wel mooi scherp.
                      Hieronder vind je een link naar een beknopte review op Pbase: (is wel van de canonversie maar eigenschappen zijn dezelfde)
                      ____________________________________________
                      Nikon D7000 met 10-20/35/16-85/80-200/70-300

                      Comment


                      • #12
                        Re: tamron 70-300 goed?

                        De nikon 70-300 vind ik een enorme zwakke lens.

                        De tamron 70-300 is zeker stukken scherper.

                        Natuurlijk is de nikon 70-300 VR dan wel weer de betere maar die kost ook 3 keer zoveel als de tamron.
                        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                        Comment


                        • #13
                          Re: tamron 70-300 goed?

                          Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                          De nikon 70-300 vind ik een enorme zwakke lens.

                          De tamron 70-300 is zeker stukken scherper.

                          .
                          Ik heb ergens gelezen dat de Nikon door Tamron gemaakt wordt....met een Nion plakkertje erop.

                          Comment


                          • #14
                            Re: tamron 70-300 goed?

                            Toch raar dat die stukken softer was.

                            Ok het blijft een budgetlens maar de tamron 70-300 en de tamron 55-200 zijn zeker niet slecht. En hoor je toch veel goeds over. Wat je over de nikon niet kan zeggen helaas.
                            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                            Comment


                            • #15
                              Re: tamron 70-300 goed?

                              De diverse 70-300 worden inderdaad bij Tamron gemaakt. Mijn evaring is dat de nieuwe DI versie van Tamron zelfs een stukje beter is dan de Nikon ED versie die vroeger 2x zo duur was.
                              Voor ralley kun je beter wel pre focussen
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment

                              Working...
                              X