Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Middeleeuws kampement Aarschot 1489 - 15, 16 & 17 augustus 2008

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Middeleeuws kampement Aarschot 1489 - 15, 16 & 17 augustus 2008

    Hello Hello !

    Op 15, 16 en 17 augustus is het weer zover : Aarschot 1489 ... een middeleeuws kampement met markt, kiddybattle, valkenier, vuurshow, allerlei demonstraties maar niet te vergeten een heuse veldslag met bulderende kanonnen, onstuimige zwaardvechters en meedogenloze boogschutters !

    Honderden reenactors uit verschillende europese landen komen samen om de middeleeuwen weer tot leven te brengen en daar zouden wij, als organiserende vereniging, graag mooie kiekjes van zien.

    Hierbij nodig ik alle fotografen uit voor een special treatment op het evenement : alle fotograven die zich aanmelden krijgen een gratis drankje bij aankomst en een lintje. Dit lintje kan je aan je bovenarm binden, of ergens op een andere zichtbare plaats. Zo kan iedereen zien dat je een uitgenodigde fotograaf bent. Het interessantste van dit lintje is natuurlijk dat je in de veiligheidszone mag plaatsnemen tijdens de veldslag, met andere woorden je staat vóór het publiek , en je kan tijdens de veldslag vrij in deze zone bewegen.

    Het enige dat wij vragen is dat elke fotograaf die zich heeft aangemeld, ons achteraf een cdrom toestuurt met zijn of haar foto's (met copyright natuurlijk). Op de website van de Hagelanders komen ook alle links naar de albums van elke deelnemende fotograaf.

    Waar ?

    Het evenement gaat door in het Elzenhof (Nieuwland 3 te 3200 Aarschot) op vrijdag 15, zaterdag 16 en zondag 17 augustus 2008.
    De inkom is gratis voor iedereen.
    Kaartje via Google maps
    Parkeren kan in nabijgelegen weide en straten.

    Programma

    12u00 Boogschieten
    13u00 Demonstratie middeleeuws dansen
    14u00 Demonstratie kanonnen
    14u30 Demonstratie Vikingen
    15u00 Slag om Aarschot
    16u00 Valkeniershow
    17u00 Kinderbattle

    Speciaal op vrijdag : 21u30 Vuurschow
    Speciaal op zondag : 10u00 Eucharistieviering met middeleeuwse muziek en zang
    Let op : de uren van het programma zijn indicatief.

    Doorlopend kan het middeleeuwse kampement met bijhorende markt bezocht worden.

    De affiche kan je alvast hier vinden.

    Interesse ?

    Mailen kan naar ivonne.janssens@skynet.be. Vermeld je (echte) naam, je nickname op BD, je emailadres en welke dag je graag zou komen.
    Voor de veiligheid tijdens de veldslag te verzekeren is het aantal aanmeldingen beperkt.
    Op de dag zelf kan je je aanmelden aan de (drankbonnetjes)kassa (kaartje).

    Meer info ?

    www.hagelanders.be en ivonne.janssens@skynet.be (voorzitter Orde van de Hagelanders)
    Contactadres : Ivonne Janssens – Leliestraat 3 – 3200 Aarschot
    Telefoon : 0495 53 02 21

    Groetjes,
    en hopelijk tot dan !


    Kiona
    Officina Viatoria - de middeleeuwse apotheek
    lid van de Orde van de Hagelanders


    PS : De lijst met bevestigde fotografen zal ook hier verschijnen en regelmatig aangevuld worden.

    Reeds ingeschreven

    Vrijdag : Triker, Jef Lemmens, Eefke (2), Jaan, Tonyt, Wonnie, Rx-ke, Devid, Jepe, Lef Lemmens (2)
    Zaterdag : Robert Barbarien, Henny Reumerman, Triker, NoName, Luc Geenen, Nico Suykens, powerkiller
    Zondag : Robert Barbarien, Henny Reumerman, Rudy De Geus, Facehugger, Cthulu (2), Gerry & Willy Engelen, Masterke, Rik Jennes, Hugo Piot, Willem Ons
    Last edited by Kiona; 11 augustus 2008, 19:30.

  • #2
    Re: SD Middeleeuws kampement Aarschot 1489 - 15, 16 & 17 augustus 2008

    klinkt weer geweldig
    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

    Comment


    • #3
      Re: SD Middeleeuws kampement Aarschot 1489 - 15, 16 & 17 augustus 2008

      Klinkt als een kanon dus ik kom (zaterdag)
      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
      www.langenacker.nl

      Comment


      • #4
        Re: SD Middeleeuws kampement Aarschot 1489 - 15, 16 & 17 augustus 2008

        dat lijkt me zeer leuk en ik denk wel dat ik één dag wel zie zitten, nog even overleg met het thuisfront welke dag maar ik laat nog weten via pm

        alvast voor je initiatief
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

        IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

        Comment


        • #5
          Re: SD Middeleeuws kampement Aarschot 1489 - 15, 16 & 17 augustus 2008

          Oorspronkelijk geplaatst door Triker Bekijk bericht
          klinkt weer geweldig
          Oorspronkelijk geplaatst door NoName Bekijk bericht
          Klinkt als een kanon dus ik kom (zaterdag)
          Buskruit genoeg hoor vergeet je oorstopjes niet

          Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
          dat lijkt me zeer leuk en ik denk wel dat ik één dag wel zie zitten, nog even overleg met het thuisfront welke dag maar ik laat nog weten via pm. alvast voor je initiatief
          Graag gedaan hoor !

          Groetjes,
          Kiona

          Comment


          • #6
            Re: SD Middeleeuws kampement Aarschot 1489 - 15, 16 & 17 augustus 2008

            Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
            dat lijkt me zeer leuk en ik denk wel dat ik één dag wel zie zitten, nog even overleg met het thuisfront welke dag maar ik laat nog weten via pm
            Die vuurproef heb ik al doorstaan. Ik heb me net per mail voor vrijdag ingeschreven met 2 personen!

            Alvast bedankt, ik kijk er al naar uit!
            Imagination is intelligence having fun.
            Piep!

            Comment


            • #7
              Re: SD Middeleeuws kampement Aarschot 1489 - 15, 16 & 17 augustus 2008

              Mijn eerste SD, ik kom op vrijdag.
              Iemand een idee welke lens het beste is voor de veldslag.
              Ik heb het namelijk nog nooit gedaan en kan het niet inschatten
              JaanMeert.be - Newborn/Baby/Kinderfotografie

              Comment


              • #8
                Re: SD Middeleeuws kampement Aarschot 1489 - 15, 16 & 17 augustus 2008

                Oorspronkelijk geplaatst door Jaan Bekijk bericht
                Mijn eerste SD, ik kom op vrijdag.
                Iemand een idee welke lens het beste is voor de veldslag.
                Ik heb het namelijk nog nooit gedaan en kan het niet inschatten
                yup ook mijn eerste keer ik sta ingeschreven op zaterdag mss dat het nog op vrijdag kan
                Last edited by tonyt; 1 juli 2008, 16:52.

                Comment


                • #9
                  Re: SD Middeleeuws kampement Aarschot 1489 - 15, 16 & 17 augustus 2008

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jaan Bekijk bericht
                  Iemand een idee welke lens het beste is voor de veldslag. Ik heb het namelijk nog nooit gedaan en kan het niet inschatten
                  Dat hangt er een beetje vanaf wat je juist allemaal wil fotograferen. Hou rekening met overal witte tenten, blinkende helmen, snelle gevechten, vuur uit het kanon...
                  Breng oordopjes mee, zeker als het een eerste veldslag is en je gaat aan de kant van de kanonnen zitten.
                  Als het goed weer is (lees : de zon schijnt) is een polar filter en/of zonnekap géén overbodige luxe. De meer technische details laat ik over aan de "anciens". Ik heb geen toestel dat van lens kan wisselen, daar kan ik je dus spijtig genoeg niet bij helpen .

                  Groetjes,
                  Kiona

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD Middeleeuws kampement Aarschot 1489 - 15, 16 & 17 augustus 2008

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jaan Bekijk bericht
                    Mijn eerste SD, ik kom op vrijdag.
                    Iemand een idee welke lens het beste is voor de veldslag.
                    Ik heb het namelijk nog nooit gedaan en kan het niet inschatten
                    In Antwerpen stond er redelijk wat volk rond de veldslag, wat overzichtsbeelden moeilijk maakt, er staat altijd wel iets modern in de weg.

                    Bij mij is mijn 70-200 quasi niet afgeweest, ook niet in het tentenkamp.

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD Middeleeuws kampement Aarschot 1489 - 15, 16 & 17 augustus 2008

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jaan Bekijk bericht
                      Iemand een idee welke lens het beste is voor de veldslag. Ik heb het namelijk nog nooit gedaan en kan het niet inschatten
                      Ik ben dit jaar naar het evenement in Antwerpen geweest en toen had ik enkel mijn 18-55 kitlens Dit was voor de veldslag toch wel wat te weinig naar mijn mening. Resultaat: veel "overzichtshots", maar niets gedetailleerder.
                      Als ik jou was zou ik toch wat meer zoom meenemen...

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD Middeleeuws kampement Aarschot 1489 - 15, 16 & 17 augustus 2008

                        Ik ben verleden jaar naar het middeleeuws kampement geweest in A'schot. Leuke bedoening. Vooral mijn zoontje van 9 heeft er van genoten. Overzichtsfoto's maken is niet te doen, want je kan bijna geen positie kiezen zonder dat er een persoon uit de 21ste eeuw bij op de foto staat. Geef toe een ridder in harnas en daarnaast een vent in bloemenshort met crocs aan zijn voeten...dat is een onmogelijke combinatie.
                        Homo Sapiens Pentaxiensis

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD Middeleeuws kampement Aarschot 1489 - 15, 16 & 17 augustus 2008

                          tegen dan schaf ik me wel een zoom aan
                          JaanMeert.be - Newborn/Baby/Kinderfotografie

                          Comment


                          • #14
                            Re: SD Middeleeuws kampement Aarschot 1489 - 15, 16 & 17 augustus 2008

                            Ziet er plezant uit - eens met het thuisfront checken
                            Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                            Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                            Comment


                            • #15
                              Re: SD Middeleeuws kampement Aarschot 1489 - 15, 16 & 17 augustus 2008

                              Indien mogelijk, schrijf me maar op voor zondag.

                              Comment

                              Working...
                              X