Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor trouwfoto's gebruiken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens voor trouwfoto's gebruiken?

    Hallo allemaal,
    Is er iemand die mij mss kan helpen, welke lens neem ik het best voor de trouwfoto's van mijn vriend?
    Zowel binnen als buiten, ik heb momenteel de lens 18-200mm vr van nikon op mijn nieuwe D300 staan (ik weet dat deze niet ideaal is daarvoor, vervorming enz.) , zou ik willen fotograferen zonder flitser. Ik had gedacht nog een AF 50mm f/1.8 of een f/1.4 aan te schaffen. Is dit een goede keuze of kan ik beter een andere lens aanschaffen?

    Grtz, Hopper
    Nikon D300 - 50mm f/1.8 - 105mmMacroVR - 18-200mmVR - SB800

  • #2
    Re: Welke lens voor trouwfoto's gebruiken?

    Ik zou eerder kiezen voor een 17-55 of een 17-50 F2.8 van Nikon resp. Tamron.
    Kwestie van wat flexibel te zijn.

    De 28-75 F2.8 van Tamron is ook een alom geroemde alleen weet ik niet of je met 28mm tekort komt.
    Het blijft natuurlijk wijder dan 50mm.

    Met deze lenzen op je D300 kan je binnen en buiten terecht en voor buiten ook afwisselen met je 18-200 in het telebereik.

    Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens voor trouwfoto's gebruiken?

      Zeker ook de Nikon 85 f1.4 niet vergeten in je rugzak!!!
      CANON Inc. Made In Japan

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens voor trouwfoto's gebruiken?

        Zo'n 50mm of 85mm is allemaal wel heel lichtsterk, maar ik zou niet aan een trouw beginnen met een prime op mijn camera.

        Ik zou een 17-55 2.8 op een body zetten en de 70-200 2.8 op een tweede body, telkens met een flitser erop om in te flitsen (dus -1 tot -2 compensatie), niet om echt flitsfoto's te maken.

        Met deze combinatie ben je enorm veelzijdig, en moet je niet altijd op hun neus zitten of in de vijver vallen om je 85mm te gebruiken

        Da's mijn idee hé, ik betwist de pure kwaliteit van primes niet, heb er zelf ook, maar voor een dag zoals een bruiloft vind ik ze te beperkt.

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens voor trouwfoto's gebruiken?

          -----
          Last edited by Larah&Bo; 20 september 2008, 00:20.

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens voor trouwfoto's gebruiken?

            Ik zou een nikon 17-55 f2.8 nemen, als dit teveel is kan je altijd een tamron 17-50 f2.8 nemen.

            Als tele zou ik dan bv sigma 70-200 f2.8

            Zeker en vast 2de body, Een paar geheugenkaartjes., extra batterijen, en 2 flitsers.

            plus voordien al eens gaan oefenen met het koppel. en al eens in de kerk zien, Je weet dan al welke instellingen je moet gebruiken. Want op het moment zelf zal je geen tijd hebben om te experimenteren.
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens voor trouwfoto's gebruiken?

              Zou ook geen prime gebruiken, misschien voor wat detail opnames.
              Voorkeur voor 17-50(55)/2.8 samen met een tele op andere body.
              Vind het inflitsen ook wel aan te raden.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens voor trouwfoto's gebruiken?

                Als er toch moet geflitst worden, was is dan het voordeel van een lichtsterke (2.8) lens bij bvb trouwfoto's? Dank U.
                Nikon D90 + 18-200 VR

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens voor trouwfoto's gebruiken?

                  Oorspronkelijk geplaatst door gilby Bekijk bericht
                  Als er toch moet geflitst worden, was is dan het voordeel van een lichtsterke (2.8) lens bij bvb trouwfoto's? Dank U.
                  Er is een groot verschil tussen flitsen en inflitsen!
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens voor trouwfoto's gebruiken?

                    leg uit aub
                    Olympus E-410
                    14-42 kitlens
                    http://www.flickr.com/photos/mobypic/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens voor trouwfoto's gebruiken?

                      Vandaag was het het wettelijk huwelijk van mijn broer. De huwelijksfotografe gebruikte 2 Nikons D200 met op de ene body een Nikon 70-200 VR en op de andere een 24-70. Voorzien van een SB-800

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lens voor trouwfoto's gebruiken?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Totovich Bekijk bericht
                        leg uit aub
                        Flitsen : Je maakt het licht dat er tekort is met de flash.
                        Inflitsen : Je vult de schaduwen met de flash. Er is (helemaal of bijna) licht genoeg.

                        Het verschil in de twee methodes is, dat je met "flitsen" meestal een donkere achtergrond en harde schaduwen krijgt. Met invulflitsen krijg je vrij natuurlijk licht, natuurlijke of zachte schaduwen en goed belichte personen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke lens voor trouwfoto's gebruiken?

                          -----
                          Last edited by Larah&Bo; 20 september 2008, 00:26.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke lens voor trouwfoto's gebruiken?

                            Voor de Nikon absoluut de 24-70 2.8 en eventueel aanvullen met de Tokina 12-24!
                            Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke lens voor trouwfoto's gebruiken?

                              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                              Flitsen : Je maakt het licht dat er tekort is met de flash.
                              Inflitsen : Je vult de schaduwen met de flash. Er is (helemaal of bijna) licht genoeg.

                              Het verschil in de twee methodes is, dat je met "flitsen" meestal een donkere achtergrond en harde schaduwen krijgt. Met invulflitsen krijg je vrij natuurlijk licht, natuurlijke of zachte schaduwen en goed belichte personen.
                              En hoe stel je dan de flits in voor beide manieren ?

                              Comment

                              Working...
                              X