Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste breedhoek voor 5D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste breedhoek voor 5D

    Welke breedhoek is de beste keus voor een 5D.
    Ik heb een Sigma 12-24mm maar die is beschadigd (een krasje op de coating)waardoor ik me steeds erger dat er weer zonreflektie te zien is op de foto's.
    Koop ik mij de lens opnieuw(herstellen zou bijna zo veel kosten als een nieuw exemplaar)of heeft iemand van jullie een beter alternatief.
    De 24-105 van Canon heb ik ook maar ik wil breeder maar dan weer geen fisheye.
    Last edited by lut; 27 juni 2008, 07:52. Reden: topic verplaatst van cam. naar obj.
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

  • #2
    Re: Beste breedhoek voor 5D

    Ik heb op flickr.com hele goede resultaten gezien van de 14mm F2.8L !

    Misschien moet je die maar overwegen.


    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Beste breedhoek voor 5D

      Het schijnt te helpen als je de kras dicht smeert met oostindische inkt.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Beste breedhoek voor 5D

        Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
        Ik heb op flickr.com hele goede resultaten gezien van de 14mm F2.8L !

        Misschien moet je die maar overwegen.


        http://flickr.com/search/?q=14mm%20f%2F2.8L&w=all
        Deze is mij iets te duur en ik geef de voorkeur aan een zoom
        toch bedankt voor Uw reaktie
        Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

        https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

        Comment


        • #5
          Re: Beste breedhoek voor 5D

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Het schijnt te helpen als je de kras dicht smeert met oostindische inkt.
          Ik heb dit al geprobeerd maar dan wordt het krasje een zwart streepje
          bedankt voor uw hulp.
          Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

          https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

          Comment


          • #6
            Re: Beste breedhoek voor 5D

            17-40L is een hele goeie breedhoek voor weinig , de vraag is of het breedhoek genoeg is ?

            de 12-24 is eigenlijk de breedste zoom die er was voor FF , daarna komt de 16-35
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

            Comment


            • #7
              Re: Beste breedhoek voor 5D

              Voor wat moet die breedhoek gaan dienen ? Persoonlijk ben ik heel erg tevreden van mijn 17-40L , goed gebouwd , licht en kompakt , relatief goedkoop en op FF breed genoeg voor mij, ik gebruik de lens toch hoofzakelijk voor lanschapfotografie en werk eigenlijk steeds op vrij kleine diafragma’s dus de scherpte vol open en lichtsterkte speelt een iets mindere rol.
              Een 16-35 2.8 II schijnt heel erg goed te zijn maar op zich heb ik de lichtsterkte niet nodig aangezien ik nog een lichtsterke prime heb die breed genoeg is voor indoorwerk. Aangezien ik vorig jaar enkele malen in de VS geweest ben en binnenkort ik er terug heen moet heb ik met de gedachte gespeeld om een 16-35 mee te brengen maar een bijkomend probleem is ook weer 82mm filterdraad ( deftige circ. Pola’s kosten ook geld ) en ook het feit dat de lens ook weer een pak zwaarder en groter is….
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

              Comment


              • #8
                Re: Beste breedhoek voor 5D

                Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                Voor wat moet die breedhoek gaan dienen ? Persoonlijk ben ik heel erg tevreden van mijn 17-40L , goed gebouwd , licht en kompakt , relatief goedkoop en op FF breed genoeg voor mij, ik gebruik de lens toch hoofzakelijk voor lanschapfotografie en werk eigenlijk steeds op vrij kleine diafragma’s dus de scherpte vol open en lichtsterkte speelt een iets mindere rol.
                Een 16-35 2.8 II schijnt heel erg goed te zijn maar op zich heb ik de lichtsterkte niet nodig aangezien ik nog een lichtsterke prime heb die breed genoeg is voor indoorwerk. Aangezien ik vorig jaar enkele malen in de VS geweest ben en binnenkort ik er terug heen moet heb ik met de gedachte gespeeld om een 16-35 mee te brengen maar een bijkomend probleem is ook weer 82mm filterdraad ( deftige circ. Pola’s kosten ook geld ) en ook het feit dat de lens ook weer een pak zwaarder en groter is….

                De 17-40 overlapt mijn 24-105mm wel wat ,maar het is een L lens en die hebben bij mij wel een streepje voor
                Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                Comment


                • #9
                  Re: Beste breedhoek voor 5D

                  Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
                  17-40L is een hele goeie breedhoek voor weinig , de vraag is of het breedhoek genoeg is ?

                  de 12-24 is eigenlijk de breedste zoom die er was voor FF , daarna komt de 16-35
                  Ik zou de 12-24mm direkt terug kopen moest ik de frontlens beter kunnen beschermen(er kan geen beschermfilter op geplaatst worden.)
                  Niet dat ik een fan ben van filters ,maar één lens naar de fi++++nen is wel genoeg.
                  Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                  https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beste breedhoek voor 5D

                    Sigma 10-20 misschien en dan een uv filterke.
                    Of een alternatief van Tokina
                    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beste breedhoek voor 5D

                      Ik stem voor de 17-40mm. Ik heb die ook op de 5D. Volgens mij biedt deze lens de beste verhouding prijs-kwaliteit.

                      Ik heb ze tot nog toe vooral gebruikt voor interieuropnamen (voor een interieurarchitect). Ik heb voor hem ooit opnamen gemaakt met de Sigma 12-24, maar de reactie was toen dat het perspectief al te zeer was vervormd (de echte verhoudingen waren zoek). Sindsdien zeer ik bij de 17-40.

                      Philip

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beste breedhoek voor 5D

                        Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
                        De 17-40 overlapt mijn 24-105mm wel wat ,maar het is een L lens en die hebben bij mij wel een streepje voor
                        16-35, dan heb je 2.8
                        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                        http://www.stevevandegaer.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beste breedhoek voor 5D

                          17-40 heb ik ook gehad zéér waar voor zijn geld, maar heb ze verkocht om de 14LII in de plaats te kopen...

                          Da's nog een ander paar mouwen za!!!!

                          TIP: Ga de 14LII zéker eens testen op uw 5D
                          CANON Inc. Made In Japan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beste breedhoek voor 5D

                            Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                            Sigma 10-20 misschien en dan een uv filterke.
                            Of een alternatief van Tokina

                            Een 5D is een FF hé, die 10-20 zal niks worden vrees ik
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beste breedhoek voor 5D

                              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                              Een 5D is een FF hé, die 10-20 zal niks worden vrees ik
                              Dat lukt hoor, de Sigma 10-20 past fysiek op de 5D en werkt nog ook. Op de 10mm stand heb je natuurlijk wel een zwaar tunnel effect . Vanaf 15mm heb je enkel nog zwarte hoeken, maar je zou er pakweg een 8mp crop van kunnen maken, al hou je dan natuurlijk een nog kleinere beeldhoek over.
                              Fwiw, ik gebruik een 17-40/4L op mijn 5D en ben er heel tevreden over.
                              David Leemans
                              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X