Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotouitrusting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotouitrusting

    Hallo allemaal,

    Ik heb mijn fotouitrusting wegens een leuke financiele meevaller redelijk uitgebreid vorige week.

    Ik had namelijk eerst gewoon een d40 met 18-55mm kitlens.

    De d40 is nu een d70 geworden (met d70s firmware)

    Kitlens heb ik nog steeds samen met een Nikon 50mm 1.8 en een sigma 70-300 APO Macro

    Ook heb ik nog een sb-600 flits aangekocht.


    Ik heb nog wat euries over dus wil ik eigenlijk weten of ik nog bepaalde belangrijke lenzen of zaken nodig heb om mijn uitrusting compleet te maken.

    Zelf dacht ik om een vervanger te zoeken voor die 18-55mm omdat ik toch nog wel een iets of wat allround lens zoek. Ik dacht mss aan een 18-135mm maar die blijkt nogal wat last te hebben van vignettering dus ik weet niet of dat een goede keuze is.

    Ik wil ook nog wel iets als een 12-24 groothoek maar die is echt even boven budget voor het moment.

    Iemand advies wat nog essentieel kan zijn voor mij.

    Qua stijl ben ik echt allround:Portretten, mss binnenkort macro, landschappen, familiefeestjes, ...

  • #2
    Re: Fotouitrusting

    Vraag me eigenlijk af of je dit een upgrade kan noemen, de D70 is al behoorlijk oud, IMHO was je beter af met een D300 !

    Vergeet ook niet dat Optiek belangrijker is dan de body !


    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Fotouitrusting

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      Vraag me eigenlijk af of je dit een upgrade kan noemen, de D70 is al behoorlijk oud, IMHO was je beter af met een D300 !

      Vergeet ook niet dat Optiek belangrijker is dan de body !


      MVG, Jeff
      Uiteraard is de D300 veel beter dan de D70 maar ook veeeel duurder.
      Ik denk dat de D80 dan ook een mooiere en vooral prijsbewustere update zal zijn.
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Fotouitrusting

        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        Vraag me eigenlijk af of je dit een upgrade kan noemen, de D70 is al behoorlijk oud, IMHO was je beter af met een D300 !

        Vergeet ook niet dat Optiek belangrijker is dan de body !


        MVG, Jeff

        neemt niet weg dat de D70 nog steeds een goede camera is IMO

        Comment


        • #5
          Re: Fotouitrusting

          Hoi,

          Al is de D70 een gedateerde DSLR nu, het is nog steeds een fatsoenlijke DSLR.
          Als je de nikon 12-24 buiten je budget vind, kijk dan eens naar de Tokina 12-24. Kost ongeveer de helft, maar is zeker niet minder van kwaliteit.

          Grtz

          Bryan
          Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

          Comment


          • #6
            Re: Fotouitrusting

            Oorspronkelijk geplaatst door polymorph Bekijk bericht
            De d40 is nu een d70 geworden (met d70s firmware)
            Hoe doe je dat? Gaat het over een gekraakte firmware of gewoon over de laatste 2.0 *D70* upgrade van Nikon (met inderdaad wat verbeteringen)?

            C.

            Comment


            • #7
              Re: Fotouitrusting

              Oorspronkelijk geplaatst door cra Bekijk bericht
              Hoe doe je dat? Gaat het over een gekraakte firmware of gewoon over de laatste 2.0 *D70* upgrade van Nikon (met inderdaad wat verbeteringen)?

              C.
              Ik heb voor Nikon nog geen gekraakte firmware tegen gekomen. Voor Canon zijn er wel enkele(vooral Russische). Nikon zit kwa firmware "iets" moeilijker in elkaar. Er is wel een NikonHack forum maar die geraken niet verder dan hier en daar wat verborgen boodschappen in de firmware(zoals bv. dat de firmware van de D3 reeds voorzien is voor een 24mp resolutie)
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Fotouitrusting

                Oorspronkelijk geplaatst door cra Bekijk bericht
                Hoe doe je dat? Gaat het over een gekraakte firmware of gewoon over de laatste 2.0 *D70* upgrade van Nikon (met inderdaad wat verbeteringen)?

                C.

                Inderdaad gewoon de 2.0 upgrade met een aantal voordelen

                Comment


                • #9
                  Re: Fotouitrusting

                  Oorspronkelijk geplaatst door polymorph Bekijk bericht
                  Zelf dacht ik om een vervanger te zoeken voor die 18-55mm omdat ik toch nog wel een iets of wat allround lens zoek. Ik dacht mss aan een 18-135mm maar die blijkt nogal wat last te hebben van vignettering dus ik weet niet of dat een goede keuze is.
                  En waarom niet de oorspronkelijke kitlens van de D70, de AF-S 18-70 ? Kwalitatief beter dan de 18-55, en gemakkelijk 2de hands te vinden aan prijzen tussen 150 en 200 Euro.
                  Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                  Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                  Comment

                  Working...
                  X